Categories: Новини

Ситуація складна, але поки ще не фатальна: чому український автопром не може піднятися з дна

На минулому тижні у Львові відбувся другий щорічний Український Автомобільний Форум, організований британською компанією Strategy Council та асоціацією «Укравтопром».

Цей захід продовжив серію публічних зустрічей та дискусій, що мають основною метою – створення прозорої та ефективної промислово-інвестиційної політики.

Відбулася зміна парадигми розвитку потенціалу українського автопрому, внутрішній ринок в середньостроковій перспективі вже не може бути регулятором для виробників, так само як і ще недавні традиційні зовнішні ринки, зазначив у своєму виступі президент асоціації «Укравтопром» Михайло Резнік.

«Індустрія гостро потребує нової промислової політики, регуляторного поля, нових глобальних партнерів. Інакше ми втратимо галузь, яка в сучасному світі формує основу високорозвинених економік і є основним замовником на висококваліфіковану, а значить і високооплачувану працю», наголосив пан Резнік.

На Форумі було зазначено, що маючи виробничий потенціал для виробництва 400 тис. од. автотранспортних засобів, вітчизняний автопром працює на 1,5% від своїх потужностей. Сьогодні з 12 автоскладальних заводів функціонує тільки 7, більшість з яких займаються навіть не дрібносерійним виробництвом, а штучним.

Ситуація складна, але поки ще не фатальна, вважає президент Укравтопрома. «Маючи продукт і ринки збуту, розконсервувати виробництва і запустити серійний випуск автомобілів з досить великою глибиною переробки можна протягом 6 місяців. У нашому активі є сучасне обладнання, зручна логістика і кваліфіковані трудові ресурси. До того ж, глобальний попит на продукцію автопрому зростає. Це зростання генерує попит на нові виробничі потужності та трудові ресурси. Все те, що ми маємо. Така кон’юнктура надає нам вибір, або ми долучаємось до забезпечення попиту на автомобілі, або забезпечуємо попит більш успішних країн на робочу силу», акцентував Михайло Резнік.

Розвиваючи тему перспектив і потенціалу галузі, Олег Папашев, заступник голови правління корпорації «УкрАвто» зазначив, що для реалізації промислового сценарію потрібно ефективне партнерство з транснаціональними компаніями, яке забезпечить роботою українські підприємства у глобальній системі поставок.

Боротьба за таке партнерство в світовому автопромі дуже жорстка, тому що переможець отримує не тільки великі грошові інвестиції, але і шанс на технологічний прорив, який забезпечує підвищення рівня життя нації, розвитку суспільства і його безпеки.

«Навколо нас багато конкурентів, і ми маємо не найкращі стартові умови. Сьогодні час дискутувати про те, що в змозі запропонувати Україна індустріальним інвесторам, де шукати точки зростання і можливостей і яку домашню роботу влада спільно з українським бізнесом повинна зробити, щоб остаточно не втратити те, що створювалося великою працею», наголосив пан Папашев.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • В кінці 2018 року жадні олігархи та автовиробники помітили, що їх продукція не дуже нам подобається і особливо її ціна. Таврії за ціною мерседесів)) Коли наш уряд буде їздити на тавріях, то можливо і проблем з евробляхами і продажем таврій, ланосів, форза буде менше.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерти розвінчали головні міфи про антигравійну плівку для автомобілів

Антигравійна плівка стає все популярнішою серед автовласників, однак навколо неї досі існує чимало міфів. Експерти…

05.10.2025

Топ-5 найочікуваніших автомобільних новинок 2026 року

Хоча до офіційних прем'єр ще далеко, уже зараз - на основі планів виробників, циклів оновлення…

05.10.2025

Експерти розповіли, які автомобілі не варто купувати через ненадійність

Видання WhatCar оприлюднило оновлений список найпроблемніших автомобілів на основі свого останнього дослідження надійності. Рейтинг складено…

05.10.2025

Сезонна заміна шин в Україні: що дозволено та які штрафи пропонують

У 2025 році в Україні поки що немає нових обов'язкових правил щодо сезонної заміни шин,…

05.10.2025

Tesla підвищила запас ходу Model 3 для Європи завдяки новим батареям

Tesla оновила кілька версій Model 3 для європейського ринку, збільшивши їхній запас ходу завдяки новим…

05.10.2025

Наступне покоління Toyota Corolla здивує зовнішністю та малою витратою

Наступного року Toyota відзначатиме 60-річчя своєї знакової серії Corolla і, за прогнозами, використає цей ювілей…

05.10.2025