В Україні тіньовий ринок пального продовжує існувати, незважаючи на державний контроль. За даними голови Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, зараз працює близько 428 нелегальних АЗС, які реалізують пальне без документів, продають невидані чеки та обходять податкові зобов’язання. Невидача чека для покупця він називає «першою ознакою тіні».
Серед основних схем обману – продаж так званої бодяги, тобто пального з газового конденсату з хімічними домішками, що виготовляється нелегально та постачається на підпільні АЗС. Також практикують «сірі» схеми: за документами АЗС отримує легальне пальне, а продає його в «чорну», використовуючи фіктивні договори для зменшення податкової бази.
Інша популярна практика – викуп невиданих чеків підприємствами для штучного завищення витрат. Окремо відзначають схеми з зарплатами: виплати «в конвертах» демонструють низькі декларації середніх доходів працівників, що свідчить про наявність нелегальної готівки з продажу пального.
Держава намагається боротися з тіньовим ринком: анульовано сотні ліцензій, заблоковано понад 5 млрд грн схемного ПДВ, податкове навантаження на літр пального зросло майже в п’ять разів, середня зарплата в галузі підвищилася до 24 тис. грн, а для кожної АЗС запроваджено авансовий платіж із податку на прибуток у розмірі 60 тис. грн на місяць. Однак, за словами Гетманцева, повної перемоги над «тінню» поки що немає.
Попри постійні повідомлення про аварії, більшість українських водіїв досі ігнорує ремені безпеки. Хоча закон однозначно…
В останні роки автопром переживає справжню революцію: електрифікація перестає бути трендом і стає необхідністю. У…
Газове паливо для легкових автомобілів оточене численними міфами та страхами, хоча насправді воно може значно…
Зима для автомобіля - це справжня хімічна війна. Сніг і лід зверху, а знизу -…
З кожним днем дороги стають все більш насиченими, поряд із новачками за кермом їздять водії…
Наприкінці жовтня Toyota розсекретила свій новий рамний позашляховик компактних розмірів, який має стати не лише…
Leave a Comment