Новини

Пояснення водія при зупинці поліцією: навіщо його писати і як правильно це зробити

Під час зупинки автомобіля інспектор поліції має право оформити матеріали щодо адміністративного правопорушення, однак водій не є пасивним учасником процесу. Закон надає йому чітко визначені права, серед яких – можливість надати письмове пояснення. Це не просто формальність, а дієвий інструмент захисту, що дозволяє донести власну позицію до поліції та суду. Згідно зі статтею 268 КУпАП, кожна особа має право на захист, і письмове пояснення – одна з форм реалізації цього права.

Таке пояснення долучається до матеріалів справи та враховується при її розгляді. У ньому водій може пояснити обставини події, висловити незгоду з діями інспектора або навести аргументи на свій захист. Відмова від пояснення часто трактується як мовчазне визнання вини, що у суді грає не на користь водія. Без письмового пояснення суд зазвичай опирається лише на матеріали, складені інспектором, що суттєво зменшує шанси на позитивний результат.

Щоб письмове пояснення було ефективним, воно має бути коротким, послідовним і без емоційних або оціночних суджень. Важливо чітко викласти факти, вказати на незгоду з правопорушенням (якщо така є) та повідомити про намір оскаржити дії поліції. Найпоширеніші помилки – взагалі нічого не писати або погоджуватись із порушенням, використовуючи фрази типу “каюсь” чи “вину визнаю”. Такі слова можуть мати серйозні юридичні наслідки, тому варто формулювати пояснення зважено.

У випадках, коли інспектор не дозволяє надати письмове пояснення, ситуацію слід фіксувати: зняти відео, знайти свідків, зафіксувати відмову. Крім того, дозволено озвучити свою позицію на камеру безпосередньо на місці події, щоб пізніше використати це як доказ. Порушення права на захист – серйозне процесуальне порушення, яке може бути підставою для скасування постанови. Знання своїх прав і вміння ними користуватися – найкращий спосіб захистити себе в конфлікті з поліцією.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ПДР

Останні записи

Який двигун найкраще підходить для українських доріг

Українські водії все частіше замислюються над вибором типу двигуна для щоденних поїздок - дизель, бензин…

30.07.2025

Навіщо потрібен ручний режим у “автоматі”: 6 ситуацій, коли він рятує

Автолюбителі все частіше стали вибирати машини з автоматичними трансмісіями, незважаючи на те, що такі ТЗ…

30.07.2025

Принципово новий BMW 3-Series показали на рендерах

Прототип нового BMW 3-Series 2026 кілька ловили під час дорожніх випробувань, які проводилися в різних…

30.07.2025

В Україні посилили штрафи за непристебнуті ремені безпеки для всіх пасажирів

В Україні все частіше штрафують водіїв і пасажирів за одне з найпоширеніших порушень на дорозі…

30.07.2025

На рендерах показали новий Porsche Cayenne 2026

Компанія Porsche нещодавно поділилася знімками замаскованого прототипу нового Cayenne 2026, що дозволило ентузіастам та експертам,…

30.07.2025

5 речей, які заборонено робити з авто після затоплення

За словами автоексперта, після затоплення автомобіля не слід поспішати із запуском двигуна. Він рекомендує попередньо…

30.07.2025