Новини

Заряджання електромобілів стало дорожчим за заправку бензином чи газом

У Німеччині вартість зарядки електромобілів наразі перевищує ціну бензину та дизельного палива, що може уповільнити перехід на електротранспорт. Про це повідомляють німецькі ЗМІ.

Станом на весну 2025 року середня ціна зарядки електромобіля на 100 км пробігу в Німеччині становила 10,45 євро на звичайних зарядних станціях і 12,06 євро — на швидкісних. Водночас власники автомобілів на бензині платили близько 10 євро за 6 літрів пального.

Німецька енергетична компанія Lichtblick пояснює цю ситуацію кількома факторами, головним серед яких є відсутність конкуренції через монополізацію ринку.

У травні 2025 року в Німеччині нараховувалося понад 128 000 звичайних пунктів заряджання та понад 38 600 швидкісних станцій. Вартість зарядки варіюється залежно від місця розташування та часу доби. Наприклад, компанія Tesla пропонує клієнтам, які оформили місячну підписку за 9,99 євро, значні знижки на своїх зарядних пунктах.

У червні 2025 року власники електромобілів в Україні витрачають у середньому близько 360 гривень на 100 км при використанні громадських зарядних станцій (за споживання 20 кВт·год на 100 км). Якщо ж заряджати авто вдома за стандартним тарифом, вартість електроенергії на 100 км становить близько 90 грн, а при нічному тарифі — приблизно 45 грн.

Для порівняння: бензиновий автомобіль із витратою 10 літрів на 100 км обходиться приблизно у 540 гривень.

Якщо ж електрокар споживає 25 кВт·год на 100 км, а можливості заряджатися вдома немає, а бензиновий автомобіль витрачає 8 літрів пального, то витрати на 100 км складуть 432 грн проти 450 грн на бензин — перевага в цьому випадку на боці традиційного двигуна.

В Україні наразі зареєстровано понад 150 тисяч електромобілів. За перші чотири місяці 2025 року було зареєстровано 2970 нових електрокарів, здебільшого електричних кросоверів. Найпопулярнішими моделями є BYD Song Plus, Volkswagen ID.UNYX та Audi Q4 e-tron.

Деякі експерти прогнозують, що у 2026 році продажі електромобілів в Україні можуть знизитися через скасування з 1 січня 2026 року пільг на ввезення електрокарів. У Верховній Раді повідомляють, що не планують продовжувати дію цих пільг.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

BMW знімає з виробництва X4 з ДВЗ і готує електричний iX4

Компанія BMW офіційно підтвердила, що кросовер X4 з двигуном внутрішнього згоряння буде знятий із виробництва.…

20.12.2025

В Україні зростає попит на дизельні авто: Renault знову в лідерах

На українському авторинку поступово відновлюється інтерес до дизельних автомобілів, і протягом останніх кількох місяців попит…

19.12.2025

Провідні автовиробники масово відкликають авто через проблеми з двигунами

Цього року багато автовиробників зіткнулися з проблемами в роботі двигунів. За даними Autonews, найбільше скарг…

19.12.2025

Китайські бренди нарощують продажі гібридів у Європі

Європейський авторинок швидко рухається у бік електрифікації. Продажі електромобілів і плагін-гібридів зростають, хоча машини з…

19.12.2025

Як електроніка може зробити авто некерованим узимку

Керувати сучасними "розумними" автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина - велика кількість електронних…

19.12.2025

Автоексперт назвав головну причину зимових ДТП

Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…

19.12.2025