Новини

Заряджання електромобілів стало дорожчим за заправку бензином чи газом

У Німеччині вартість зарядки електромобілів наразі перевищує ціну бензину та дизельного палива, що може уповільнити перехід на електротранспорт. Про це повідомляють німецькі ЗМІ.

Станом на весну 2025 року середня ціна зарядки електромобіля на 100 км пробігу в Німеччині становила 10,45 євро на звичайних зарядних станціях і 12,06 євро — на швидкісних. Водночас власники автомобілів на бензині платили близько 10 євро за 6 літрів пального.

Німецька енергетична компанія Lichtblick пояснює цю ситуацію кількома факторами, головним серед яких є відсутність конкуренції через монополізацію ринку.

У травні 2025 року в Німеччині нараховувалося понад 128 000 звичайних пунктів заряджання та понад 38 600 швидкісних станцій. Вартість зарядки варіюється залежно від місця розташування та часу доби. Наприклад, компанія Tesla пропонує клієнтам, які оформили місячну підписку за 9,99 євро, значні знижки на своїх зарядних пунктах.

У червні 2025 року власники електромобілів в Україні витрачають у середньому близько 360 гривень на 100 км при використанні громадських зарядних станцій (за споживання 20 кВт·год на 100 км). Якщо ж заряджати авто вдома за стандартним тарифом, вартість електроенергії на 100 км становить близько 90 грн, а при нічному тарифі — приблизно 45 грн.

Для порівняння: бензиновий автомобіль із витратою 10 літрів на 100 км обходиться приблизно у 540 гривень.

Якщо ж електрокар споживає 25 кВт·год на 100 км, а можливості заряджатися вдома немає, а бензиновий автомобіль витрачає 8 літрів пального, то витрати на 100 км складуть 432 грн проти 450 грн на бензин — перевага в цьому випадку на боці традиційного двигуна.

В Україні наразі зареєстровано понад 150 тисяч електромобілів. За перші чотири місяці 2025 року було зареєстровано 2970 нових електрокарів, здебільшого електричних кросоверів. Найпопулярнішими моделями є BYD Song Plus, Volkswagen ID.UNYX та Audi Q4 e-tron.

Деякі експерти прогнозують, що у 2026 році продажі електромобілів в Україні можуть знизитися через скасування з 1 січня 2026 року пільг на ввезення електрокарів. У Верховній Раді повідомляють, що не планують продовжувати дію цих пільг.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Показано рендери п’ятого покоління Nissan X-Trail

Перше покоління Nissan X-Trail дебютувало у 2000 році та швидко здобуло репутацію надійного кросовера, створеного…

09.11.2025

Штрафи до 1 700 грн і вилучення авто: що чекає водіїв без реєстрації

Після придбання або розмитнення автомобіля власник зобов'язаний зареєструвати його в установленому законом порядку. Проте багато…

09.11.2025

Toyota готує новий V8 для Land Cruiser, Sequoia, Tundra та Lexus

Toyota готує повернення класичного V8, але в абсолютно новому форматі. Якщо раніше мова йшла виключно…

09.11.2025

Audi Q5 успішно пройшла «лосиний тест» і випробування слаломом

Журналісти іспанського видання Km77 провели серію динамічних випробувань нового Audi Q5, включаючи знаменитий «лосиний тест»…

09.11.2025

Світові продажі автомобілів зросли на 5% у 2025 році: Toyota залишається лідером

За даними GlobalData Automotive, за перші дев'ять місяців 2025 року у світі було продано понад…

09.11.2025

Bentley представить новий Flying Spur із переосмисленням розкоші

Компанія Bentley, як і низка інших преміальних брендів, відкладає плани повного переходу на електротягу до…

09.11.2025