Новини

Ухилянтів позбавляють водійських прав: що стоїть за цим рішенням

Одним із заходів впливу на порушників мобілізаційних вимог є тимчасове позбавлення водійських прав, але ця санкція застосовується лише після рішення суду. Як повідомляє РБК-Україна, виконавча служба має право ініціювати цей процес для осіб, які ігнорують вимоги ТЦК, проте така практика залишається рідкістю.

Попри те, що посилені мобілізаційні закони діють вже понад рік, перший випадок позбавлення водійських прав через ухилення від мобілізації був зафіксований лише у лютому 2024 року. Натомість штрафи за порушення мобілізаційних вимог застосовуються набагато частіше.

Чому позбавлення прав застосовується рідко?

Адвокат Олена Хоменко, керуючий партнер адвокатського об’єднання «Актум», пояснює це довготривалими судовими процесами. За її словами, наразі в Україні налічується менше 50 судових позовів від ТЦК щодо позбавлення водійських прав осіб, які ухиляються від військового обліку.

Основні причини низької ефективності цього механізму:

  • Перевантаженість судів під час воєнного стану.
  • Перебої в роботі судів через повітряні тривоги та відключення електроенергії.
  • Фінансовий аспект – подання позову вимагає сплати судового збору, а в держбюджеті такі витрати не передбачені для ТЦК.

Через ці фактори ТЦК рідко використовують можливість позбавлення водійських прав масово.

Блокування банківських рахунків – більш поширений метод

Натомість блокування банківських рахунків за несплату штрафів застосовується значно частіше. Якщо штраф не сплачено вчасно, справа передається виконавчій службі.

За даними Мін’юсту, через порушення мобілізаційних вимог заблоковано рахунки 26 тисяч осіб. Ухилянти зобов’язані сплатити штраф у 37 тисяч гривень. Це пояснюється тим, що після передачі справи до виконавчої служби штраф автоматично подвоюється з 17 тисяч до 34 тисяч гривень, а також додаються виконавчі витрати.

Фахівці радять не доводити справу до суду та уникати додаткових фінансових втрат. Оптимальний варіант – вчасно сплачувати штрафи та звертатися до ТЦК для врегулювання ситуації.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Закон

Останні записи

Toyota готує розширення модельного ряду електричних SUV

Toyota представила новий Urban Cruiser - компактний електричний кросовер B-класу для європейського ринку. Модель не…

15.12.2025

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025

Відома світова страхова компанія назвала автомобілі, які варто інвестувати в 2026 році

Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…

15.12.2025