Новини

Ухилянтів позбавляють водійських прав: що стоїть за цим рішенням

Одним із заходів впливу на порушників мобілізаційних вимог є тимчасове позбавлення водійських прав, але ця санкція застосовується лише після рішення суду. Як повідомляє РБК-Україна, виконавча служба має право ініціювати цей процес для осіб, які ігнорують вимоги ТЦК, проте така практика залишається рідкістю.

Попри те, що посилені мобілізаційні закони діють вже понад рік, перший випадок позбавлення водійських прав через ухилення від мобілізації був зафіксований лише у лютому 2024 року. Натомість штрафи за порушення мобілізаційних вимог застосовуються набагато частіше.

Чому позбавлення прав застосовується рідко?

Адвокат Олена Хоменко, керуючий партнер адвокатського об’єднання «Актум», пояснює це довготривалими судовими процесами. За її словами, наразі в Україні налічується менше 50 судових позовів від ТЦК щодо позбавлення водійських прав осіб, які ухиляються від військового обліку.

Основні причини низької ефективності цього механізму:

  • Перевантаженість судів під час воєнного стану.
  • Перебої в роботі судів через повітряні тривоги та відключення електроенергії.
  • Фінансовий аспект – подання позову вимагає сплати судового збору, а в держбюджеті такі витрати не передбачені для ТЦК.

Через ці фактори ТЦК рідко використовують можливість позбавлення водійських прав масово.

Блокування банківських рахунків – більш поширений метод

Натомість блокування банківських рахунків за несплату штрафів застосовується значно частіше. Якщо штраф не сплачено вчасно, справа передається виконавчій службі.

За даними Мін’юсту, через порушення мобілізаційних вимог заблоковано рахунки 26 тисяч осіб. Ухилянти зобов’язані сплатити штраф у 37 тисяч гривень. Це пояснюється тим, що після передачі справи до виконавчої служби штраф автоматично подвоюється з 17 тисяч до 34 тисяч гривень, а також додаються виконавчі витрати.

Фахівці радять не доводити справу до суду та уникати додаткових фінансових втрат. Оптимальний варіант – вчасно сплачувати штрафи та звертатися до ТЦК для врегулювання ситуації.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Закон

Останні записи

Погані дороги чи агресивна їзда: хто справжній ворог авто

Кожен автовласник хоча б раз замислювався над тим, що більше шкодить автомобілю - розбиті дороги…

26.09.2025

Як зекономити пальне під час тривалих поїздок: поради для водіїв

Водії все частіше замислюються над тим, як зменшити витрати на паливо, і ця тема стає…

26.09.2025

Audi відмовляється від бензинових A5, A6 та S5 на користь гібридів

Компанія Audi виключила з лінійки бензинові версії моделей A5, A6 та спортивної S5, залишивши лише…

26.09.2025

У Мюнхені вперше зняли автономний прототип BMW

25 вересня 2025 року в Мюнхені було помічено автономний тестовий автомобіль BMW. Машину з характерним…

26.09.2025

В Україні водії зобов’язані переоформлювати права протягом 10 днів

В Україні постійні водійські посвідчення видаються на 30 років, проте зміна особистих даних - ПІБ…

26.09.2025

Коли міняти літні шини на зимові та навпаки: правила та поради

Сезонна заміна шин - ключовий аспект безпеки на дорозі. Від моменту "перевзуття" залежить зчеплення з…

26.09.2025