Новини

Ухилянтів позбавляють водійських прав: що стоїть за цим рішенням

Одним із заходів впливу на порушників мобілізаційних вимог є тимчасове позбавлення водійських прав, але ця санкція застосовується лише після рішення суду. Як повідомляє РБК-Україна, виконавча служба має право ініціювати цей процес для осіб, які ігнорують вимоги ТЦК, проте така практика залишається рідкістю.

Попри те, що посилені мобілізаційні закони діють вже понад рік, перший випадок позбавлення водійських прав через ухилення від мобілізації був зафіксований лише у лютому 2024 року. Натомість штрафи за порушення мобілізаційних вимог застосовуються набагато частіше.

Чому позбавлення прав застосовується рідко?

Адвокат Олена Хоменко, керуючий партнер адвокатського об’єднання «Актум», пояснює це довготривалими судовими процесами. За її словами, наразі в Україні налічується менше 50 судових позовів від ТЦК щодо позбавлення водійських прав осіб, які ухиляються від військового обліку.

Основні причини низької ефективності цього механізму:

  • Перевантаженість судів під час воєнного стану.
  • Перебої в роботі судів через повітряні тривоги та відключення електроенергії.
  • Фінансовий аспект – подання позову вимагає сплати судового збору, а в держбюджеті такі витрати не передбачені для ТЦК.

Через ці фактори ТЦК рідко використовують можливість позбавлення водійських прав масово.

Блокування банківських рахунків – більш поширений метод

Натомість блокування банківських рахунків за несплату штрафів застосовується значно частіше. Якщо штраф не сплачено вчасно, справа передається виконавчій службі.

За даними Мін’юсту, через порушення мобілізаційних вимог заблоковано рахунки 26 тисяч осіб. Ухилянти зобов’язані сплатити штраф у 37 тисяч гривень. Це пояснюється тим, що після передачі справи до виконавчої служби штраф автоматично подвоюється з 17 тисяч до 34 тисяч гривень, а також додаються виконавчі витрати.

Фахівці радять не доводити справу до суду та уникати додаткових фінансових втрат. Оптимальний варіант – вчасно сплачувати штрафи та звертатися до ТЦК для врегулювання ситуації.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Закон

Останні записи

Експерти пояснили, як уникнути ризиків при купівлі вживаного автомобіля

Купівля вживаного автомобіля завжди пов'язана з ризиком, проте ретельна перевірка допоможе уникнути неприємних сюрпризів і…

07.11.2025

TopSpeed визнав Toyota Crown Signia найрозкішнішим SUV бренду

Toyota завжди вважалася "народним" брендом. Спеціально для того, щоб відокремити себе від преміуму, було придумано…

07.11.2025

Як перереєструвати авто в Україні: оновлені правила, документи та ціни

Щоб перереєструвати автомобіль в Україні, потрібно підготувати необхідні документи та сплатити послуги. Зробити це можна…

07.11.2025

Mitsubishi представить два нові автомобілі в США у 2026 році

Mitsubishi Motors готує для північноамериканського ринку відразу дві нові моделі, які з'являться у 2026 фінансовому…

07.11.2025

Чому взимку водії переходять з А95 на А92

Щойно температура опускається нижче нуля, чимало водіїв зливають залишки А95 і переходять на А92. Причина…

07.11.2025

Двигуни пікапів Toyota Tundra продовжують ламатися на пробігах до 100 тисяч км.

Toyota завжди була відома своєю неймовірною надійністю, але останнім часом репутація японського автовиробника у цій…

07.11.2025