Новини

Ухилянтів позбавляють водійських прав: що стоїть за цим рішенням

Одним із заходів впливу на порушників мобілізаційних вимог є тимчасове позбавлення водійських прав, але ця санкція застосовується лише після рішення суду. Як повідомляє РБК-Україна, виконавча служба має право ініціювати цей процес для осіб, які ігнорують вимоги ТЦК, проте така практика залишається рідкістю.

Попри те, що посилені мобілізаційні закони діють вже понад рік, перший випадок позбавлення водійських прав через ухилення від мобілізації був зафіксований лише у лютому 2024 року. Натомість штрафи за порушення мобілізаційних вимог застосовуються набагато частіше.

Чому позбавлення прав застосовується рідко?

Адвокат Олена Хоменко, керуючий партнер адвокатського об’єднання «Актум», пояснює це довготривалими судовими процесами. За її словами, наразі в Україні налічується менше 50 судових позовів від ТЦК щодо позбавлення водійських прав осіб, які ухиляються від військового обліку.

Основні причини низької ефективності цього механізму:

  • Перевантаженість судів під час воєнного стану.
  • Перебої в роботі судів через повітряні тривоги та відключення електроенергії.
  • Фінансовий аспект – подання позову вимагає сплати судового збору, а в держбюджеті такі витрати не передбачені для ТЦК.

Через ці фактори ТЦК рідко використовують можливість позбавлення водійських прав масово.

Блокування банківських рахунків – більш поширений метод

Натомість блокування банківських рахунків за несплату штрафів застосовується значно частіше. Якщо штраф не сплачено вчасно, справа передається виконавчій службі.

За даними Мін’юсту, через порушення мобілізаційних вимог заблоковано рахунки 26 тисяч осіб. Ухилянти зобов’язані сплатити штраф у 37 тисяч гривень. Це пояснюється тим, що після передачі справи до виконавчої служби штраф автоматично подвоюється з 17 тисяч до 34 тисяч гривень, а також додаються виконавчі витрати.

Фахівці радять не доводити справу до суду та уникати додаткових фінансових втрат. Оптимальний варіант – вчасно сплачувати штрафи та звертатися до ТЦК для врегулювання ситуації.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Закон

Останні записи

Чому небезпечні як високі, так і низькі оберти двигуна

Автомобільний двигун справді можна назвати серцем машини, і саме від правильного стилю його експлуатації залежить,…

30.08.2025

Новий Hyundai Tucson отримає гібридні силові установки та дизайн у стилі Santa Fe

Hyundai готує масштабне оновлення свого найпопулярнішого кросовера Tucson, який дебютує у другій половині 2026 року…

30.08.2025

Топ старих авто, які перевершують нові в комфорті та надійності

Сьогодні дилери часто пропонують машини без кондиціонера, з одним склопідйомником і маленьким двигуном. Все нове…

30.08.2025

Nissan готує нове купе для справжніх фанатів драйву

Актуальний Nissan Z з'явився у 2022 році. Разом з ним дебютувала його «заряджена» версія від…

30.08.2025

Volkswagen представив оновлений T-Roc із гібридною установкою

Volkswagen презентував друге покоління кросовера T-Roc, який уперше отримав гібридну силову установку. Оновлена модель стала…

30.08.2025

Audi готує електроспорткар між TT та R8

Audi готує яскраву прем'єру на автосалоні у Мюнхені, який стартує 9 вересня. Німецький бренд представить…

30.08.2025