Олексій Білошицький, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції, висловив думку, що штрафи за перевищення швидкості в Україні є занадто низькими і потребують суттєвого підвищення. В інтерв’ю для Українських Новин він наголосив, що штрафи повинні мати відчутний виховний ефект.
“Штраф має викликати дискомфорт. Тільки тоді він здатен впливати на поведінку. Якщо водію комфортно сплачувати штраф, то немає ніякого виховного ефекту. Якщо ми хочемо, щоб люди остерігалися порушень через відповідальність, то розмір штрафу має бути відповідним. Наприклад, раніше за перевищення швидкості більш ніж на 50 км/год штраф становив 3600 гривень. Ми також пропонували диференціювати покарання залежно від перевищення: 20 км/год, 50 км/год, 70 км/год і понад 100 км/год. У нас бувають випадки, коли в місті їдуть зі швидкістю 160 км/год замість дозволених 50. Такі штрафи мають бути суттєво вищими,” – зазначив Білошицький.
Він також підкреслив, що мінімальний штраф за перевищення швидкості має бути вищим за нинішні 510 гривень.
“На мою думку, він повинен бути більшим. Це, звісно, дискусійне питання. Як тільки заходить мова про підвищення штрафів, багато хто каже, що люди й так не мають грошей. Але аргумент простий: ніхто не змушує порушувати правила. Не порушуйте – і не доведеться платити. Є водії, які десятиліттями їздять без порушень. Але часто можна спостерігати ситуацію, коли водій дотримується швидкості в 50 км/год, а його сигналять, обганяють. Це ненормально,” – додав він.
На думку Білошицького, проблема полягає в надмірній толерантності до порушень правил дорожнього руху в суспільстві.
“У нас багато хто ставиться до цього байдуже: порушив – ну й що? Або навіть виправдовує друзів за порушення. Наприклад, компанія сидить, випиває, а потім спокійно відпускає одного з друзів за кермо в стані сп’яніння. Це ж ненормально. Хтось має сказати: ‘Друже, ти що робиш?!’,” – наголосив він.
За словами посадовця, такі зміни в законодавстві сприятимуть вихованню відповідальності на дорогах.
В Україні можуть змінити правила для водіїв старшого віку. Верховна Рада зареєструвала законопроєкт №8082, який…
Німецький автогігант Mercedes тестує оновлене купе CLE 2027 року. Машина вже засвітилася поблизу дослідницького центру…
Поверхнева перевірка автомобіля поліцією законна лише за певних умов і не залежить від бажання інспектора.…
Зима – це не лише зміна шин і теплий плед у багажнику. Як тільки температура…
У 2026 році Euro NCAP повністю оновить систему оцінки безпеки авто. Тести стануть суворішими, зміняться…
Tesla переживає переломний момент у своїй маркетинговій політиці, і ключову роль у цьому відіграє система…
Leave a Comment