Новини

Стосується всіх водіїв: надійшло попередження про нові правила автострахування

Share

Український страховий ринок має наблизитись до стандартів ЄС, вважає перший заступник голови НБУ Катерина Рожкова. Що планує регулятор у цьому напрямі вже на початку наступного року, вона розповіла ЕП.

Ринок страхування в Україні, за словами експертів, залишається недорозвиненим. Це підтверджує показник проникнення страхових послуг економіку (Insurance Penetration ratio) — співвідношення обсягу страхових премій до ВВП. В Україні цей показник становить лише 0,7%, тоді як у Польщі – 2,3%.

Ключовою причиною таких низьких показників є відсутність у країні культури добровільного страхування. Ось основні фактори, що впливають на це:

  1. Радянська спадщина. Безкоштовне лікування, державні програми страхування та системи субсидій прищепили звичку покладатися на державу у непередбачених ситуаціях.
  2. Економічна нестабільність. В умовах перманентних криз, інфляції та нестабільної банківської системи люди воліли відкладати гроші у валюті, а не страхувати ризики.
  3. Недовіра до страхових компаній. Через непрозорість ринку, часті випадки шахрайства та ухилення страховиків від зобов’язань, довіра до страхових продуктів істотно підірвана.

Незважаючи на це, в країні існують фінансово стійкі компанії, які надають якісні послуги. Проте їхню репутацію часто затьмарюють недобросовісні гравці.

Зміни на страховому ринку

Розвиток суспільства та стабілізація економіки створили умови для зміни страхового ринку. Одним із ключових кроків стане новий закон «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», який набуде чинності з січня 2025 року. Серед основних положень закону:

  • Перехід на електронні договори ОСАЦВ із реєстрацією в єдиній базі.
  • Скасування коефіцієнта зносу страховик зобов’язаний відновити автомобіль до стану ДТП.
  • Запровадження прямого врегулювання шкоди: потерпілий може звернутися до свого страховика.
  • Обмеження терміну рішення щодо виплати до 90 днів.
  • Страховики зможуть зважати на персональну історію клієнта при розрахунку вартості поліса.
  • Скасування ліміту максимальної суми виплат за європротоколом.
  • Поступове збільшення розмірів страхових відшкодувань.

Наступні кроки

Завершальним етапом стане повна імплементація директиви Solvency II до 2027 року, що запровадить нові вимоги щодо платоспроможності страховиків. Також планується:

  • Розробка нової системи регулювання актуарної діяльності.
  • Оновлення норм з ядерного страхування.
  • З 2025 року запровадження нового регулювання діяльності страхових посередників відповідно до директиви IDD.

Ці кроки покликані покращити ринок страхування та привести його до європейських стандартів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

У Tesla Cybertruck виявлено новий критичний недолік

Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…

22.02.2025

Mercedes-Benz анонсувала оновлення седана S-Class у 2026 році

Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…

22.02.2025

Складено ТОП-10 надійних авто, які проїдуть понад 300 тис. км

Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…

22.02.2025

BMW анонсувала нові технології для своїх автомобілів

На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…

22.02.2025

У Китаї складено рейтинг електрокарів за швидкістю зарядки

Шанхайське видання Leixing Pindao склало рейтинг електромобілів за швидкістю зарядки, протестувавши 26 моделей із пробігом…

22.02.2025

BMW показала прототип електрокара майбутнього

BMW представила прототип Vision Vehicle із передовою системою управління Heart of Joy, яку компанія вважає…

22.02.2025