Новини

Стосується всіх водіїв: надійшло попередження про нові правила автострахування

Український страховий ринок має наблизитись до стандартів ЄС, вважає перший заступник голови НБУ Катерина Рожкова. Що планує регулятор у цьому напрямі вже на початку наступного року, вона розповіла ЕП.

Ринок страхування в Україні, за словами експертів, залишається недорозвиненим. Це підтверджує показник проникнення страхових послуг економіку (Insurance Penetration ratio) — співвідношення обсягу страхових премій до ВВП. В Україні цей показник становить лише 0,7%, тоді як у Польщі – 2,3%.

Ключовою причиною таких низьких показників є відсутність у країні культури добровільного страхування. Ось основні фактори, що впливають на це:

  1. Радянська спадщина. Безкоштовне лікування, державні програми страхування та системи субсидій прищепили звичку покладатися на державу у непередбачених ситуаціях.
  2. Економічна нестабільність. В умовах перманентних криз, інфляції та нестабільної банківської системи люди воліли відкладати гроші у валюті, а не страхувати ризики.
  3. Недовіра до страхових компаній. Через непрозорість ринку, часті випадки шахрайства та ухилення страховиків від зобов’язань, довіра до страхових продуктів істотно підірвана.

Незважаючи на це, в країні існують фінансово стійкі компанії, які надають якісні послуги. Проте їхню репутацію часто затьмарюють недобросовісні гравці.

Зміни на страховому ринку

Розвиток суспільства та стабілізація економіки створили умови для зміни страхового ринку. Одним із ключових кроків стане новий закон «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», який набуде чинності з січня 2025 року. Серед основних положень закону:

  • Перехід на електронні договори ОСАЦВ із реєстрацією в єдиній базі.
  • Скасування коефіцієнта зносу страховик зобов’язаний відновити автомобіль до стану ДТП.
  • Запровадження прямого врегулювання шкоди: потерпілий може звернутися до свого страховика.
  • Обмеження терміну рішення щодо виплати до 90 днів.
  • Страховики зможуть зважати на персональну історію клієнта при розрахунку вартості поліса.
  • Скасування ліміту максимальної суми виплат за європротоколом.
  • Поступове збільшення розмірів страхових відшкодувань.

Наступні кроки

Завершальним етапом стане повна імплементація директиви Solvency II до 2027 року, що запровадить нові вимоги щодо платоспроможності страховиків. Також планується:

  • Розробка нової системи регулювання актуарної діяльності.
  • Оновлення норм з ядерного страхування.
  • З 2025 року запровадження нового регулювання діяльності страхових посередників відповідно до директиви IDD.

Ці кроки покликані покращити ринок страхування та привести його до європейських стандартів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Прострочене посвідчення водія під час війни: що кажуть експерти та як діяти

В Україні останнім часом спостерігається зростання суперечливих ситуацій на дорогах: патрульні все частіше виписують протоколи…

25.11.2025

Фото з тестів показали новий Audi SQ2 e-tron із запасом ходу 500 км

На півночі Нової Зеландії помітили прототипи абсолютно нового Audi SQ2 e-tron 2027, що одразу привернуло…

25.11.2025

Чому бензин А-92 може нашкодити сучасним двигунам

Зі зростанням вартості пального та розхідників багато водіїв дедалі частіше замислюються над тим, як скоротити…

25.11.2025

Чому взимку не варто одразу ставити автомобіль на ручник

Взимку кількість проблем під час експлуатації автомобіля значно зростає через додаткові навантаження на систему. Автомеханіки…

24.11.2025

Американці обрали кращий SUV року: названо переможця

Американці знову влаштували шоу на колесах: електричний Cadillac Escalade IQ став головним SUV 2026 року…

24.11.2025

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025