Новини

Стосується всіх водіїв: надійшло попередження про нові правила автострахування

Share

Український страховий ринок має наблизитись до стандартів ЄС, вважає перший заступник голови НБУ Катерина Рожкова. Що планує регулятор у цьому напрямі вже на початку наступного року, вона розповіла ЕП.

Ринок страхування в Україні, за словами експертів, залишається недорозвиненим. Це підтверджує показник проникнення страхових послуг економіку (Insurance Penetration ratio) — співвідношення обсягу страхових премій до ВВП. В Україні цей показник становить лише 0,7%, тоді як у Польщі – 2,3%.

Ключовою причиною таких низьких показників є відсутність у країні культури добровільного страхування. Ось основні фактори, що впливають на це:

  1. Радянська спадщина. Безкоштовне лікування, державні програми страхування та системи субсидій прищепили звичку покладатися на державу у непередбачених ситуаціях.
  2. Економічна нестабільність. В умовах перманентних криз, інфляції та нестабільної банківської системи люди воліли відкладати гроші у валюті, а не страхувати ризики.
  3. Недовіра до страхових компаній. Через непрозорість ринку, часті випадки шахрайства та ухилення страховиків від зобов’язань, довіра до страхових продуктів істотно підірвана.

Незважаючи на це, в країні існують фінансово стійкі компанії, які надають якісні послуги. Проте їхню репутацію часто затьмарюють недобросовісні гравці.

Зміни на страховому ринку

Розвиток суспільства та стабілізація економіки створили умови для зміни страхового ринку. Одним із ключових кроків стане новий закон «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», який набуде чинності з січня 2025 року. Серед основних положень закону:

  • Перехід на електронні договори ОСАЦВ із реєстрацією в єдиній базі.
  • Скасування коефіцієнта зносу страховик зобов’язаний відновити автомобіль до стану ДТП.
  • Запровадження прямого врегулювання шкоди: потерпілий може звернутися до свого страховика.
  • Обмеження терміну рішення щодо виплати до 90 днів.
  • Страховики зможуть зважати на персональну історію клієнта при розрахунку вартості поліса.
  • Скасування ліміту максимальної суми виплат за європротоколом.
  • Поступове збільшення розмірів страхових відшкодувань.

Наступні кроки

Завершальним етапом стане повна імплементація директиви Solvency II до 2027 року, що запровадить нові вимоги щодо платоспроможності страховиків. Також планується:

  • Розробка нової системи регулювання актуарної діяльності.
  • Оновлення норм з ядерного страхування.
  • З 2025 року запровадження нового регулювання діяльності страхових посередників відповідно до директиви IDD.

Ці кроки покликані покращити ринок страхування та привести його до європейських стандартів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Які автомобілі не підходять для зимових умов

До проблемних авто для зимового періоду можна віднести не тільки бюджетні марки, але й деякі…

21.11.2024

Названо порушення через які можна втратити водійські права

За порушення правил дорожнього руху в Україні можуть бути дуже серйозні наслідки, і одним з…

21.11.2024

5 ефективних способів захистити авто від зимових умов без гаража

Зима — це той період, коли машина може стати твоїм головним клопотом, особливо якщо вона…

21.11.2024

Автомобілістам пояснили, чи варто купувати вживаний електромобіль

Згідно з аналізом ринку старих автомобілів від Gaspedaal.nl, електромобілі втрачають свою вартість на 15% швидше,…

21.11.2024

Експерти дали поради, що робити, якщо ваш електромобіль розрядився

Коли батарея електромобіля сідає в нуль, це може бути справжнім кошмаром, якщо поруч немає зарядної…

21.11.2024

Офіційно оголошено ціни на електричний Volkswagen e-Transporter

Volkswagen офіційно оголосив ціни на новий електричний фургон e-Transporter , який готовий скласти конкуренцію Ford…

21.11.2024