Categories: Новини

Українські дороги зміняться до невпізнанності

Share

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, в частині організації велосипедного руху вводить обов’язкове проектування велосипедних доріжок і смуг під час нового будівництва та реконструкції доріг. Відповідна норма міститься у новому ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів».

Про це повідомили у прес-центрі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, пише Твоя МАШИНА.

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.

«В усіх цивілізованих країнах Європи і світу велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. У Нідерландах взагалі хочуть ввести грошову доплату тим працівникам, які добираються на роботу на велосипедах, щоб ще більше популяризувати цей рух та зменшити кількість машин на дорогах. У нас можливо теж чимало людей хотіли би так їздити на роботу, але через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок та смуг, це не тільки незручно, а ще й небезпечно. Тому в новому ДБН щодо вулиць і доріг ми ввели обов’язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах та прописали чіткі вимоги щодо їх влаштування та параметрів», — сказав він.

Згідно з новим ДБН, велосипедні доріжки та велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів.

— Велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці.

— За наявності забудови з одного боку вулиці слід влаштовувати велодоріжку двостороннього руху на забудованій стороні.

— За наявності велоруху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі, з використанням зустрічної велосмуги.

У залежності від категорій вулиць і доріг визначаються відповідні форми організації велосипедного руху в населених пунктах:

Визначається мінімальна ширина велосипедних смуг та доріжок при новому будівництві або реконструкції:

За словами Парцхаладзе, такі зміни дозволять суттєво підвищити безпеку та комфорт, зокрема, велосипедистів на дорогах та сприятимуть активному розвитку велосипедного руху як альтернативи громадському транспорту.

Нагадаємо, що у новому ДБН також міститься норма щодо ширини смуг руху в містах і селах. Так, з метою впровадження європейських стандартів щодо безпеки на дорогах за новою нормою максимально можлива ширина всіх смуг руху становить 3,75 м, але їх можна і потрібно звужувати в залежності від призначення вулиць і інтенсивності машинопотоку — до 2,75-3,5 м. Реалізація цієї норми, у тому числі, сприятиме ефективному розвитку велосипедного руху за рахунок облаштування окремих смуг для них.

Оновлений ДБН вже опублікований і вступить в силу з 1 вересня 2018 року.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В автосервісі пояснили, який стиль водіння вб’є будь-яку машину

Деякі водії віддають перевагу плавному стилю водіння, оскільки вважають, що це допомагає зберегти мотор автомобіля…

24.02.2025

Автопрому загрожує масова відмова від електромобілів: світові бренди повертаються до бензину

Автовиробники все частіше повертаються до класичних двигунів внутрішнього згоряння, а французький парламент підтримав цю тенденцію,…

24.02.2025

Експерти пояснили, як неправильне взуття може вплинути на стан вашого автомобіля

Зчеплення є одним із ключових елементів трансмісії, що забезпечує ефективну роботу двигуна та коробки передач.…

24.02.2025

У яких випадках поліція не має права накладати штраф за перевищення швидкості

В Україні застосовуються два основні способи штрафування водіїв за перевищення швидкості: автоматичні камери та портативні…

24.02.2025

Запуск двигуна в мороз: при якій температурі олива замерзає

Моторна олива — ключовий елемент для нормальної роботи двигуна, оскільки вона зменшує тертя між деталями…

24.02.2025

Скільки людей загинуло в ДТП в Україні у січні 2025

У січні 2025 року в Україні сталося 1657 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло 235 осіб…

24.02.2025