Підкреслюючи серйозність ситуації, Білий дім розглядає можливість прийняття окремого нормативного акту, спрямованого на запобігання доступу іноземних компаній, особливо з Китаю, до “високочутливих” персональних даних через електромобілі. Цей крок відображає зростаюче занепокоєння уряду США щодо наслідків збору даних китайськими виробниками електромобілів для безпеки.
Однак не всі згодні з таким підходом. Китайський оглядач Руан Цзяці стверджує, що заяви Раймондо ставлять під сумнів китайських виробників електромобілів. Цзяці стверджував, що питання більше стосується торговельних мит, ніж ворожості.
Наприклад, BYD, відомий китайський автовиробник, досяг значного успіху в Європі та Латинській Америці, але утримався від виходу на ринок США через 25% мита, запровадженого адміністрацією Трампа на китайські автомобілі у 2019 році.
Міністерство фінансів США також вступило в боротьбу, опублікувавши нові федеральні правила надання субсидій, що набули чинності в грудні, які виключають транспортні засоби, що містять компоненти акумуляторів, вироблені або зібрані “іноземним суб’єктом господарювання, що викликає занепокоєння”. Більше того, починаючи з 2025 року, транспортні засоби з батареями, що містять певні компоненти, видобуті або перероблені в Китаї, не матимуть права на податковий кредит.
Ілон Маск, генеральний директор компанії Tesla, прокоментував ситуацію, заявивши, що китайські виробники електромобілів були б надзвичайно конкурентоспроможними, якби не торговельні бар’єри.
Коментарі Маска підкреслюють важливість торговельних обмежень у формуванні конкурентного середовища на ринку електромобілів.
Додаючи ще один шар до динаміки, що розвивається, американські законодавці наприкінці грудня прийняли закон, який забороняє Міністерству оборони закуповувати акумулятори, вироблені китайськими компаніями, включаючи CATL і Envision Energy, починаючи з жовтня 2027 року.
Цей законодавчий крок ще раз демонструє багатогранні зусилля уряду США, спрямовані на вирішення проблем безпеки, пов’язаних з участю Китаю в індустрії електромобілів.
Оскільки торговельна війна між США і Китаєм продовжує загострюватися, сектор електромобілів стає центральною точкою, що має наслідки як для економіки, так і для національної безпеки.
Leave a Comment