На тлі охолодження попиту на електрокари зростає стурбованість через китайські машини. Вони можуть залучити до себе покупців низькими цінами, вважають у Ford, називаючи загрозу від них колосальною. Це станеться незважаючи на урядові заходи, а тому автогігант готовий співпрацювати з конкурентами, такими як General Motors, щоб допомогти один одному зробити «батарейні» машини дешевшими.
У Ford зазначають, що китайські виробники випереджають захід у технологіях, пов’язаних із електрокарами. І рано чи пізно їхня продукція затопить ринок США, як це зробили японські, корейські та німецькі автомобілі.
Уряд запроваджує додаткові мита, щоб стримати потік «китайців», але вони знайдуть обхідні шляхи, можливо, через Мексику. Автовиробники, які не зможуть із ними конкурувати, втратять від 20 до 30 відсотків доходу, прогнозують у Ford.
Тому американським компаніям залишається готуватися до цієї експансії. Одним із способів може стати співпраця із нинішніми конкурентами. Так, Ford та General Motors розглянуть можливість об’єднати зусилля з метою зробити електрокари дешевшими та ефективнішими.
Крім цього, Ford сформував нову команду інженерів для створення невеликого та наддоступного електромобіля. Він повинен скласти конкуренцію BYD Seagull, а отже, коштуватиме близько 11 тисяч доларів (трохи більше мільйона рублів за сьогоднішнім курсом). Утримати ціну вдасться, якщо вдасться здешевити акумулятор – найдорожчий компонент електрокара.
Загрозу визнає і голова Tesla Ілон Маск. У січні він заявив, що китайські електрокари здатні «практично знищити» більшість конкурентів завдяки широкій гамі моделей, стабільним постачанням, держпідтримці та швидкому розвитку. Без торгових бар’єрів західні фірми мало шансів, сказав він.
Leave a Comment