Categories: Новини

Експерт розповів, хто гальмує питання євроблях

У четвер Верховна Рада розгляне один із двох законопроектів, який покликаний вирішити проблему євроблях.

15 червня у ВР зареєстрували законопроекти № 8487 і № 8488. Тексти проектів на сайті парламенту поки що відсутні.

– Особливість нових законопроектів у тому, що вони зменшать акцизний податок. Скасують обмеження щодо євро-5 для імпортованих вживаних авто в Україну. Введуть досить жорсткі санкції за використання нерозмитнених авто, – каже Gazeta.ua автомобільний експерт і керівник компанії “Автоконсалтинг” Олег Омельницький.

Яка ймовірність, що законопроекти приймуть?

– Все залежить від депутатів. Будуть досить великі баталії над цими законопроектами. Обидва законопроекти обговорили на всіх рівнях. Якщо в четвер буде велика підтримка при включенні до порядку денного, зміни одного з них розглянуть, можливо, приймуть.

Якщо протягом 3-х місяців ці законопроекти не приймуть, які наслідки?

– Не вирішиться ситуація з нерозмитненими авто, і вони надалі заповнюватимуть український ринок. Продажі нових машин падатимуть, що призведе до значних збитків для українського автопрому і бюджету України вцілому. Український автомобільний ринок стане зовсім не захищеним. Поки не досягнуть консенсусу між захистом ринку і механізмом легалізації авто з іноземними номерами, подальші зміни митних правил для ввезення авто на єврономерах не мають сенсу. Якщо законопроект приймуть, кількість автівок на єврономерах значно зменшиться.

Немає політичної волі зрушити це питання з мертвої точки

Чому питання євроблях гальмують вже 2 роки?

– Це вигідно для тих, хто цим займається.

Як найшвидше вирішити питання з євробляхами?

– Немає політичної волі зрушити це питання з мертвої точки. Має бути урядова пропозиція врегулювати це питання і позиція сильної держави, щоб поставити крапку в цій ситуації. Шляхом заборони ввозу автівок на єврономерах в Україну.

Яка користь і яка шкода від пропонованих законопроектів?

– Позитив у тому, що зменшиться акцизний податок. Доступ до українського ринку отримають не тільки автівки євро-5. Посилять контроль за переміщенням і використанням транспортних засобів на єврономерах. Негатив у тому, що ми одною рукою вводимо санкції і намагаємось приєднатися до ЄС шляхом введення екологічних стандартів, а іншою рукою відкриємо ширше двері для не екологічних авто і шкоди вітчизняному автомтопрому.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Toyota Fortuner на платформі Hilux: що відомо про оновлення

Toyota готується представити нове покоління позашляховика Fortuner, який побудований на тій же платформі, що й…

17.11.2025

Новий бюджетний хетчбек Peugeot показали на нових фото

На початку листопада Peugeot представив концептуальний хетчбек Polygon, довжина якого близько 4 метрів. Модель розташовується…

17.11.2025

Топ-5 автомобілів, які коштують небагато, але пропонують максимум функцій

Щороку нові автомобілі стають все дорожчими, але на ринку ще можна знайти цікаві бюджетні варіанти.…

17.11.2025

Чому не варто залишати двірники піднятими на ніч взимку

Взимку ввечері, коли місто затихає, на стоянках часто видно автомобілі з піднятими двірниками. Багато водіїв…

17.11.2025

Експерти назвали найкращі автомобілі 2025 року

2025 рік виявився непростим для автомобільної галузі: нові тарифи в США, зниження інтересу до електрокарів…

17.11.2025

Чи дійсно бензин А-92 полегшує запуск двигуна у холодну пору

У мережі часто можна зустріти думку, що в мороз краще заправляти автомобіль бензином А-92, бо…

17.11.2025