Categories: Новини

Експерт розповів, хто гальмує питання євроблях

У четвер Верховна Рада розгляне один із двох законопроектів, який покликаний вирішити проблему євроблях.

15 червня у ВР зареєстрували законопроекти № 8487 і № 8488. Тексти проектів на сайті парламенту поки що відсутні.

– Особливість нових законопроектів у тому, що вони зменшать акцизний податок. Скасують обмеження щодо євро-5 для імпортованих вживаних авто в Україну. Введуть досить жорсткі санкції за використання нерозмитнених авто, – каже Gazeta.ua автомобільний експерт і керівник компанії “Автоконсалтинг” Олег Омельницький.

Яка ймовірність, що законопроекти приймуть?

– Все залежить від депутатів. Будуть досить великі баталії над цими законопроектами. Обидва законопроекти обговорили на всіх рівнях. Якщо в четвер буде велика підтримка при включенні до порядку денного, зміни одного з них розглянуть, можливо, приймуть.

Якщо протягом 3-х місяців ці законопроекти не приймуть, які наслідки?

– Не вирішиться ситуація з нерозмитненими авто, і вони надалі заповнюватимуть український ринок. Продажі нових машин падатимуть, що призведе до значних збитків для українського автопрому і бюджету України вцілому. Український автомобільний ринок стане зовсім не захищеним. Поки не досягнуть консенсусу між захистом ринку і механізмом легалізації авто з іноземними номерами, подальші зміни митних правил для ввезення авто на єврономерах не мають сенсу. Якщо законопроект приймуть, кількість автівок на єврономерах значно зменшиться.

Немає політичної волі зрушити це питання з мертвої точки

Чому питання євроблях гальмують вже 2 роки?

– Це вигідно для тих, хто цим займається.

Як найшвидше вирішити питання з євробляхами?

– Немає політичної волі зрушити це питання з мертвої точки. Має бути урядова пропозиція врегулювати це питання і позиція сильної держави, щоб поставити крапку в цій ситуації. Шляхом заборони ввозу автівок на єврономерах в Україну.

Яка користь і яка шкода від пропонованих законопроектів?

– Позитив у тому, що зменшиться акцизний податок. Доступ до українського ринку отримають не тільки автівки євро-5. Посилять контроль за переміщенням і використанням транспортних засобів на єврономерах. Негатив у тому, що ми одною рукою вводимо санкції і намагаємось приєднатися до ЄС шляхом введення екологічних стандартів, а іншою рукою відкриємо ширше двері для не екологічних авто і шкоди вітчизняному автомтопрому.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

На Нюрбургринзі помітили прототипи оновленої Skoda Fabia

На Нюрбургринзі помітили два прототипи оновленої Skoda Fabia, що можуть сигналізувати не лише про плановий…

06.09.2025

Mazda представила CX‑5 2026 року: що змінилося у дизайні та оснащенні

Японська компанія нещодавно представила оновлений кросовер Mazda CX-5 2026 року, який отримав невеликі зміни в…

06.09.2025

Як неправильно працюючий кондиціонер може «вбити» авто та гаманець

Неправильне використання автомобільного кондиціонера може обійтися водієві в чималу суму, адже помилки в експлуатації часто…

06.09.2025

Приховані проблеми Toyota C-HR: експерт поділився головними мінусами моделі

Toyota C-HR завоювала прихильність серед російських автомобілістів завдяки сміливому дизайну, проте за виразною зовнішністю криються…

06.09.2025

Поліцейський розповів, які вживані авто краще обминати

Придбання вживаного автомобіля завжди пов'язане з ризиком. Зовні машина може виглядати доглянутою, але її реальний…

06.09.2025

Volkswagen Golf помічений на тестах без камуфляжу

Volkswagen Golf восьмого покоління, що дебютував у 2019 році, став важливою віхою для європейського автопрому:…

06.09.2025