Categories: Концепти

Повернення легенди: опубліковані перші зображення майбутнього мікроавтобуса РАФ

На території СНД ще добре пам’ятають мікроавтобуси РАФ. Після розвалу СРСР колись великий латвійський виробник залишився без основного ринку збуту і згодом збанкрутував. Але в найближчому майбутньому знайомий багатьом бренд планують відродити. Опубліковані перші ескізи майбутньої моделі.

Як розповів генеральний директор підприємства Rigas Autobusu Fabrika (RAF) Кирило Шумейко, поки остаточний вигляд нового мікроавтобуса до кінця не визначений. Незалежно один від одного працюють дизайнери і групи інженерів з різних країн.

Дизайном займаються і фахівці зі світовим ім’ям. До них Шумейко відніс доктора мистецтвознавства кафедри промислового дизайну Санкт-Петербурзької державної художньо-промислової академії імені А. Л. Штігліца Світлану Вагаршаковну Мірзоян і кандидата мистецтвознавства Дмитра Азрікана. Їх досвід важко переоцінити. Азрікан ще в 70-80-ті роки минулого століття був особою радянського промислового дизайну, а після емігрував в США.

Історія Світлани Мірзоян і зовсім тісно пов’язана з оригінальним «Рафіком»: вона прийшла на Ризьку автобусну фабрику ще в 1959 році і розробила вигляд легендарного десятимісного мікроавтобуса RAF-977 «Латвія». До роботи над проектом залучені і молоді фахівці – група студентів СПГХПА ім. А. Л. Штігліца.

Передбачається, що перспективна модель стане новим прочитанням ідей, закладених в RAF-977. При цьому технічно між ними буде мало спільного. Розроблюваний мікроавтобус виявиться повністю електричним. Салон буде мати 15 стаціонарних сидячих місць, три відкидних і до 18 стоячих. Також не обійдеться без спеціального майданчика для людей з обмеженими можливостями та дитячих колясок.

Перед інженерами стоїть завдання розробити два варіанти нового «Рафіка»: з можливістю підключення до тролейбусної контактної мережі для підзарядки в русі і з допоміжним генератором. Про позамежні показниках мова поки не йде: автомобіль повинен отримати трифазний асинхронний двигун потужністю 48 кВт, запас автономного ходу оцінюється в 150-180 кілометрів.

Кирило Шумейко очікує появу прототипу або експериментального зразка вже в 2020 році. У той же час глава RAF поки не будує грандіозних планів щодо відродження великого заводу: спочатку потрібно оцінити потенційний попит на ринку.

Раніше повідомлялося, що для створення електричного мікроавтобуса залучать європейського партнера з досвідом створення платформ для електромобілів.

Інформація про відродження марки RAF з’явилася в жовтні 2018 року. Оригінальний завод РАФ почав працювати в 1949 році. Однією з його найвідоміших моделей був мікроавтобус РАФ-2203 «Латвія». Протягом багатьох років він експлуатувався в СРСР в якості карети швидкої допомоги. Виробництво РАФ-2203 здійснювалося з 1976 по 1997 роки.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Чи можуть оштрафувати за літню гуму у зимку

В Україні поки немає прямої відповідальності за їзду на літніх шинах у зимовий період, адже…

20.10.2025

Автоелектрик розповів, як визначити, що акумулятор потребує заміни

Навіть найнадійніша та дорога батарея в автомобілі з часом втрачає свої властивості і рано чи…

20.10.2025

Перші рендери нового Mercedes-Benz GLS 2028 показують елегантний дизайн

До виходу нового покоління Mercedes-Benz GLS 2028 залишилося ще кілька років, але вже зараз можна…

20.10.2025

Названо популярні автозвички які вже шкідливі для сучасних машин

Експерти виділили три автопрактики, які давно втратили сенс: обов'язкове сезонне технічне обслуговування, тривалий прогрів двигуна…

20.10.2025

Коли проїзд на червоне світло не вважається порушенням

Більшість водіїв розуміють червоне світло як категоричну заборону, і це правильно. Проте закон передбачає окремі…

20.10.2025

Українським водіям нагадали що обов’язково має бути в автомобілі

Багато українських водіїв переконані, що достатньо не перевищувати швидкість і не сідати за кермо напідпитку.…

20.10.2025