Categories: Авто

«Зелений крокодил»: як виглядає КрАЗ з двигуном від Т-64

Share

У липні 1992 року «АвтоКрАЗ» привіз на німецький Нюрбур, мекку трак-рейсингу, не просто гоночний тягач, а перший в її історії спортпрототип.

З середньомоторним компонуванням та двигуном від танка Т-64 та задньою незалежною підвіскою КрАЗ поїхав до Німеччини.

Не зважаючи на глобальні зміни в конструкції, шлях від первісної ідеї до реалізації її в металі був найліпшим – 7 місяців. Надпотужну раму вкоротили та максимально полегшили. Видалили підрамник для сідла, а саме сідло замінили алюмінієвим муляжем. З пластика виготовили передні крила і капот інтегрального типу, під яким… нічого не було.

Кременчужани не стали наступати на граблі, як МАЗ і КамАЗ, які намагалися підвищити потужність звичайних ярославських дизелів V8.

КрАЗ взяв в якості з мулового агрегату танковий 5ТДФ з двома колінвалами та двома поршнями в кожному циліндрі, виробництва харківського заводу ім.Малишева.

Шляхом перенастроювання паливної системи та зміни турбіни потужність 500-сильного турбодизеля довели до 1000 к.с. Для порівняння: мотори лідерів тоді видавали близько 1300-1500 к.с.

При важкому силовому агрегаті про класичне переднємоторне компонування не могло бути й мови. І кременчужани першими в вантажному спорті встановили двигун в базі, досягнувши чудового результату: центр тяжкості опустився нижче осі колеса.

Благо новий техрегламент, який вступив в силу в 1991 році, дозволяв настільки серйозні зміни в базовій конструкції.

Щоб зупинити багатотонну машину, що розганяла до 100 км/год за 12 секунд, знадобилися пневматичні дискові гальма Lucas і ABS від Knorr Bremse.

Випробування почалися вже восени 1991 року. Але з кожним колом на автодромі «Чайка» проблем ставало все більше. Доводилося переробляти буквально все, аж до підшипників. Один з яких і став для Кразівців каменем спотикання.

«Зелений крокодил»
Сказати, що приїзд українців справив в Нюрнберзі фурор – значить не сказати нічого.

Вітер з боку СНД все дужчав. Європейські фірми з побоюванням, а організатори та вболівальники в передчутті сенсації ворожили: кого ж ще він принесе. Адже МАЗ і ЗІЛ на серійних, хоча і доопрацьованих машинах щосили відбирали очки у претендентів на медалі, а тут – справжній прототип.

Початок кінця

І ось настала субота – день першої гонки.

Утробно гарчав, немов розлючений динозавр, КрАЗ-5640 почав обходити на поворотах одного суперника за іншими. Щоб на прямих знову відкотитися назад.
Справа в тому, що на тренуваннях танковий «двотактний» відчайдушно димів (чого не змогла запобігти навіть 400-міліметрова випускна система).

А оскільки в гонках чорний вихлоп заборонений, після кваліфікації судді попередили кременчужан: «…у нас так їздити не можна».

Проте, стартувавши 10-м номером, КрАЗ фінішував 7-м. І потрапив у фінал недільної гонки, за яку нараховувалося вдвічі більше очок.

Втім, це вже не мало особливого значення – виявилося, що «зелений монстр» поранений, причому серйозно: не витримавши навантажень, розвалився підшипник на маточині задньої осі.

Організатори, щоб не втратити такого колоритного учасника, запропонували (безкоштовно) гелікоптер, щоб злітати до Східної Німеччини, де в пам’ять про «обмеженому контингенті радянських військ» залишилося чимало КрАЗів. На жаль, підшипник, як і більшість агрегатів, не була серійним, а унікальним, виготовленим в єдиному екземплярі.

У глухому куті

Незважаючи на те, що з першого етапу кременчуцька вантажівка вибула, «АвтоКрАЗ» отримав запрошення від організаторів залишилися етапів серії.

Довше інших вірили в КрАЗ німці, ще п’ять років що надсилають програми, інформували про зміни в техрегламенті напередодні сезонів гонок.

У 1993-му році в щорічнику, що випускається організаторами трак-рейсингу, був опублікований великий знімок де димить гоночний КрАЗ, перекреслений жирним хрестом з написом «No black smoke» («Чорний дим заборонений»).

На жаль, це був останній раз, коли його бачили в справі.

Що зараз?

Не зважаючи на такий сумний кінець, ця машина отримала друге життя вже у 2017 році. Дивом уцілілий ралійний КрАЗ за 20 років, вже потужністю 1500 кінських сил, буде відновлений для ретрошоу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Nissan представив електрофургон Interstar — новий суперник для Mercedes Sprinter

Великий електричний фургон Nissan Interstar-e доступний на європейському ринку з базовим цінником 44 000 євро.…

07.11.2024

Водіям пояснили, чому для доливання в ДВЗ можна використовувати будь-яку оливу

Зараз продається велика кількість моторних масел, які різняться за складом та технічними характеристиками. Багато автовласників…

07.11.2024

Нове Volvo EX30 офіційно з’явився в продажу (ФОТО)

Volvo представила модель EX30 влітку 2023 року і спочатку її планували випустити в Америці цього…

07.11.2024

Hyundai Palisade другого покоління пройшов випробування в лісі та на снігу

Презентований у 2018 році семимісний позашляховик Palisade став флагманом SUV-гами Hyundai. 2022 року машина пройшла…

07.11.2024

BMW анонсувала дебют кількох новинок

6 листопада BMW оголосила про свій склад на автосалоні у Гуанчжоу 2024 року, який відкриється…

07.11.2024

Власник таксопарку розповів, у чому переваги механіки над автоматом

Суперечки у тому, яка трансмісія краще, механічна чи автоматична, не згасають з появи варіанта, що…

07.11.2024