Для людей, які купують першу машину тип коробки перемикання передач (КПП) часто є визначальним.
Багато автолюбителів вважають, що немає нічого кращого і надійнішого, ніж проста механічна КПП. А про вибір “автомата” стереотипно говорять лише при покупці авто для жінок.
Насправді, в нових автомобілях «механіка» доживає свої останні роки і стає дедалі непопулярнішим рішенням. У деяких країнах навіть існують окремі посвідчення водія для людей, які можуть керувати автомобілями виключно з АКПП.
Сучасні АКПП дозволяють використовувати двигун максимально ефективно, непомітно перемикаючи передачі та витрачаючи при цьому мінімум палива. А ще “автомат” – це просто незамінна річ для мешканців великих міст, які регулярно стоять у пробках.
Щодо вживаних автоматів, то тут все не так однозначно. Навіть у найнадійніших і найпопулярніших моделях авто зустрічаються вкрай невдалі трансмісії. Тому при покупці машини з пробігом частіше рекомендують вибирати МКПП.
Проте, існують застарілі види автоматичних трансмісій, які є набагато довше, ніж будь-який інший вузол силової установки.
Про таких «автоматів» сьогодні й йтиметься. Але спочатку розглянемо ключові види АКПП над ринком.
Види автоматичних трансмісій
Серед основних видів АКПП виділяють:
- класичний «автомат» або гідромеханічна КПП, в якій за зв’язок між двигуном та колесами відповідає рідина гідротрансформатора та планетарна передача;
- роботизована КПП, в якій за роботу зчеплення та перемикання передач відповідає автоматичний сервомеханізм;
- преселективна КПП з подвійним зчепленням, в якій автоматика управляє відразу двома МКПП з парними та непарними швидкостями;
- безступінчаста або варіаторна трансмісія CVT, в якій зміна передавальних відносин відбувається за рахунок клинопасової передачі з рухомими боковинами ведучого та веденого шківів.
Найпоширенішою вважається класична «гідромеханіка», яка десятки років встановлюється на легкові та вантажні автомобілі.
Серед переваг цієї АКПП виділяють її простоту та надійність. Серед недоліків — підвищена витрата палива та низька швидкість перемикання передач.
Розглянемо п’ять кращих варіантів автомобілів з таким типом АКПП за ціною до $7000.
Toyota Corolla десятого поколения (E140)
Від $6000 тис
На вторинному ринку України існує багато варіантів Corolla із роботизованою напівавтоматичною КПП C50A ММТ.
Цей агрегат виявився не найвдалішим через слабкий блок управління та зчеплення, яке часто виходило з ладу вже до 50 тис. пробігу.
Тому краще вибрати традиційний японський п’ятиступінчастий гідротрансформатор Aisin AW95-50LS, ресурс якого становить близько 350 тис.
Найчастіше цю АКПП можна знайти в парі з надійним атмосферним бензиновим двигуном 1ZR-FE об’ємом 1,6 літра, який видає 125 л. с. потужності.
Рідше зустрічаються трохи потужніші 1,8-літрові двигуни 2ZR-FE.
Mazda 3 першого покоління (BK)
Від $4500
Ще один завсідник «бюджетних» добірок, який поступається Corolla в плані якості металу кузова та плавності ходу, але виграє за динамікою та керованістю.
У цьому поколінні автомобіль виходив з 1,6 та дволітровими бензиновими двигунами потужністю 105 л. с. та 150 л. с. відповідно.
Обидва двигуни мають ланцюговий привід ГРМ та відрізняються високою надійністю. Хоча ресурс дволітрового двигуна приблизно на 50 тис. км вище.
Всі силові установки Mazda 3 BK виходили виключно з чотириступінчастою АКПП Ford 4F27E, яка «перетравлює» до 200 Нм моменту, що крутить.
Цей «автомат» має високу ремонтопридатність, але його головні проблемні місця — швидке зношування сальників, гальмівної стрічки та задньої кришки, через що в АКПП може падати тиск олії.
Зниження тиску олії, у свою чергу, може призвести до швидкого прослизання та згоряння фрикціонів.
Volkswagen Golf V
Від $5000
Гольф п’ятого покоління став однією з багатьох жертв ранньої преселективної роботизованої КПП DSG DQ200 з подвійним сухим зчепленням, яка не обходилася без ремонту кожні 50-70 тис. км.
Хоча сучасні варіанти DSG стали найефективнішими АКПП з погляду витрати палива та динаміки.
В даному випадку вам варто вибирати авто виключно з шестиступінчастим “автоматом” VW AQ250, який є аналогом Aisin TF-60SN.
Агрегат досить надійний, але його ресурс залежить від кількох факторів, включаючи справність фрикціону блокування гідротрансформатора, чистоту системи охолодження та регулярність заміни олії (бажано кожні 50 тис. км).
Що стосується двигунів — Golf V комплектувався набором із понад 20 бензинових та дизельних двигунів, у кожного з яких було по кілька варіацій.
Одним із найнадійніших варіантів – 16-клапанний атмосферний двигун 1,6 MPI потужністю 102 л. с., який із цим авто виходив під різними індексами BGU, BSE, BSF. Атмосферний 1,4-літровий двигун BUD виявився трохи менш надійним.
Skoda Fabia Mk2
Від $5500
Спрощений аналог Golf від чеського бренду, головна перевага якого – наявність на ринку свіжіших варіантів за меншу ціну.
Як і у випадку з Golf, Fabia зустрічається на ринку в кузовах хетчбек та універсал.
Серед пропозицій на «вторинці» домінують ті ж самі атмосферні двигуни об’ємом 1,4 і 1,6 літра.
Рідше можна зустріти 1,2-літровий двигун потужністю 102 л. с., який не вирізнявся високою надійністю.
У запропонованому ціновому діапазоні не знайти бензинові мотори з наддувом TSI, а також 1,4, 1,6 та 1,9-літрові турбодизелі, які були доступні з цим авто.
Зате автомат встановлювався той же — VW AQ250, який прослужить дуже довго, якщо його доглядати.
Seat Altea
Від $5000
І останній представник концерну VAG, який комплектувався тим же шестиступінчастим “автоматом” Aisin TF-60SN.
Altea відрізняється своєю практичністю, відносно великими розмірами та стильним зовнішнім виглядом.
До того ж, на вторинному ринку України в парі з цією АКПП можна знайти набагато продуктивніші варіанти двигунів.
Серед них – турбобензиновий мотор з безпосереднім упорскуванням TSI FR, який видає 200 л. с. потужності. Двигун можна назвати відносно надійним, але у варіантах з пробігом часто зустрічається висока витрата олії, нагар на клапанах та у впускному колекторі.
Більш надійною силовою установкою вважають дволітровий турбодизель з індексом BKD, який видає 140 «конячок».
Але і цей мотор не вдалося врятувати від традиційних дизельних «болячок», включаючи забитий фільтр сажі і клапан ЄГР, клин геометрії турбіни, а також дорожнечу насос-форсунок.
Leave a Comment