Categories: Авто

Техогляд повернуть раніше запланованого терміну

Share

Новий законопроект може дати старт ТО раніше прописаних в Директивах ЄС термінів.

Документів, які могли б запустити обов’язковий техогляд автомобілів в Україні, маса. Одні «заморожені», інші відкликані, треті існують у вигляді ескізних проектів або презентацій … Об’єднує їх не тільки те, що вони не стали законами, а то, що спираються на Директиви ЄС. Які, згідно з підписаними планам, зобов’язують техогляд транспортних засобів в Україні запустити. Цього разу ми вивчимо ще один законопроект, №7317, недавно зареєстрований у Верховній Раді. Цей документ, схоже, може стати тією фінальною версією, яка і отримає статус закону, повідомляє AUTO.RIA.

Техогляд в проекті називають алегорично: «перевіркою на придатність до експлуатації транспортних засобів». Оскільки стільки слів і вимовляти важко, і скорочувати незручно – ми будемо використовувати наше традиційне скорочення ОТК, обов’язковий технічний контроль. Отже, що ж нам пропонує законопроект №7317?

Які ТЗ звільнять від ОТК?

  • ТЗ з конструкційною швидкістю не більше 25 км/год;
  • ТЗ, виготовлені понад 30 років тому, що представляють історичну цінність, які не використовуються на вулично-дорожній мережі;
  • Спортивні ТЗ, які не використовуються на дорогах загального користування;
  • ТЗ, на які поширюється дипломатична недоторканність;
  • Спеціалізовані ТЗ, що перевозять обладнання цирків і атракціонів з максимальною конструктивної швидкістю не більше 40 км/год;
  • ТЗ з об’ємом двигуна, що не перевищує 125 см3;
  • Колісні трактори, максимальна конструктивна швидкість яких не перевищує 40 км/год. Cільгосп- і будівельна техніка, що виїжджають на дороги загального користування тільки для переїзду від і до місця роботи.

Що перевірятимуть на ОТК?

Перевірка на придатність транспортних засобів до експлуатації передбачає перевірку конструкції та технічного стану:

  • Гальмівної системи;
  • Рульового управління;
  • Зовнішніх світлових приладів;
  • Пневматичних шин і коліс;
  • Світлопропускання скла;
  • Газобалонного обладнання (за наявності);
  • Ідентифікацію транспортного засобу.

Періодичність ОТК

Періодичність проходження перевірки на придатність транспортних засобів до експлуатації запропоновано встановити наступну:

  • Легкові автомобілі (приватні, які не використовуються в комерційній діяльності) – через 4 роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, потім кожні 2 роки;
  • Вантажні ТЗ з повною масою до 3,5 тонн – через 4 роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, потім кожні 2 роки;
  • Вантажівки з максимальною допустимою масою понад 3,5 тонни, – через рік від дати першої реєстрації ТЗ, потім щорічно;
  • Автобуси – через один рік від дати першої реєстрації ТЗ, потім щорічно;
  • Причепи, напівпричепи з максимальною допустимою масою понад 3,5 тонни – через один рік від дати першої реєстрації, потім щорічно;
  • Автомобілі таксі – через один рік від дати першої реєстрації ТЗ, потім щорічно;
  • ТЗ спеціалізованого призначення, (такі як автомобілі екстреної медичної допомоги і т.п.) – через один рік від дати першої реєстрації ТЗ, потім щорічно;
  • Двоколісні транспортні засоби (в т.ч. з коляскою), триколісні ТЗ з об’ємом двигуна що перевищує 50 см3 і / або максимальна конструктивна швидкість яких вище 45 км/год – через 2 роки від дати першої реєстрації ТЗ, потім кожні 2 роки;
  • ТЗ з чотирма колесами, маса без навантаження яких не перевищує 400 кг без урахування маси акумуляторних батарей у разі застосування електричного двигуна і максимальна номінальна потужність якого не перевищує 15 кіловат, – через 2 роки від дати першої реєстрації транспортного засобу, потім кожні 2 роки.

Коли буде введений ОТК?

Для всіх категорій ТЗ (крім звільнених від ОТК) все стане дійсним після отримання з / п №7317 статусу закону (хоча в тексті документа не сказано, в який термін він повинен вступити в силу). Приватний легковий транспорт (не задіяні в комерційній діяльності), відповідно до описуваного документа, буде підлягати перевірці на придатність до експлуатації з 01 січня 2021 року.

До цієї дати обов’язковій перевірці до придатності підлягатимуть приватні легкові автомобілі в наступних випадках:

  • Реєстрація / перереєстрація ТЗ;
  • Зміна власника ТЗ;
  • Зміна або модифікація систем або їх складових (переобладнання, установка ГБО), що впливають на безпеку дорожнього руху або навколишнього природного середовища;
  • Виїзд транспортного засобу за межі зони митного контролю України (до 01 січня 2021 року – добровільно, обов’язково з 01 січня 2021 року).

Відповідальність

За керування водієм ТЗ, яке підлягає перевірці на придатність до експлуатації, але своєчасно його не пройшло, або без свідоцтва про придатність транспортного засобу до експлуатації – штраф у розмірі 1700 грн. При повторному порушенні цих вимог протягом року водієві «світить» позбавлення «прав» на термін від 3 до 6 місяців.

Отже, якщо описаний документ отримає юридичну силу, техогляд, або, як його названо в проекті, «перевірка на придатність до експлуатації», для власників приватних легкових автомобілів може бути введений набагато раніше 2021 року. При продажу автомобіля з пробігом або його переобладнанні доведеться проводити позачергову ОТК, не чекаючи, коли техогляд стане обов’язковим для всіх інших.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

У Tesla Cybertruck виявлено новий критичний недолік

Кілька власників Tesla Cybertruck повідомили про небезпечні випадки, коли металеві панелі кузова відривалися під час…

22.02.2025

Mercedes-Benz анонсувала оновлення седана S-Class у 2026 році

Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…

22.02.2025

Складено ТОП-10 надійних авто, які проїдуть понад 300 тис. км

Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…

22.02.2025

BMW анонсувала нові технології для своїх автомобілів

На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…

22.02.2025

У Китаї складено рейтинг електрокарів за швидкістю зарядки

Шанхайське видання Leixing Pindao склало рейтинг електромобілів за швидкістю зарядки, протестувавши 26 моделей із пробігом…

22.02.2025

BMW показала прототип електрокара майбутнього

BMW представила прототип Vision Vehicle із передовою системою управління Heart of Joy, яку компанія вважає…

22.02.2025