Німецький концерн Daimler AG презентував експериментальний автомобіль Mercedes-Benz Vision EQXX. На його прикладі компанія довела, що вже зараз електромобіль може обійти за запасом ходу найекономічніші аналоги з ДВЗ. Тільки уявіть, на одному заряді батареї EQXX здатний проїхати більше 1000 км!
Прототип створювали з чистого аркуша, від самого початку керуючись метою досягти максимальної ефективності витрати енергії. Ось чому машина отримала дуже легкий та обтічний кузов, а також покращені акумуляторні блоки.
Важливо: Vision EQXX – це не відірвана від життя концепція, а повністю функціональний зразок, який відповідає всім сертифікаційним вимогам Євросоюзу, що виставляються до серійних автомобілів.
За розмірами прототип відноситься до класу D: довжина становить 4,63 м, колісна база – 2,8 м. EQXX має незвичайний профіль з витягнутою лінією даху – вона йде на спад та плавно переходить в подовжений багажник. Кузов звужується до «корми», тому колія задніх коліс менше, ніж передніх. Така краплеподібна форма мінімізує опір автомобіля потоку повітря – коефіцієнт Cx у EQXX становить лише 0,17, що на 30% менше, ніж у схожої за розмірами Tesla Model 3.
Зовні – мінімум частин, що виступають. Повітрозабірник у передньому бампері зазвичай закритий і відкривається лише за необхідності. Дверні ручки втоплені врівень з панелями та мають висувні механізми, як у Tesla.
Конструкцію кузова EQXX зробили максимально легкою, причому без шкоди для жорсткості та міцності. Для виготовлення елементів опорної структури, крім звичного штампування, застосований метод «біонічного», тобто топологічно оптимізованого лиття. За такою технологією з алюмінію виготовлений задній модульний підрамник – найскладніша за геометрією та найбільша за габаритами цілісна деталь. Якщо зварювати її зі штампованих елементів, вона вийде важчою та менш міцною.
Загальна споряджена маса Vision EQXX – 1750 кг, для електромобіля це дуже невеликий показник. Наприклад, звичайний бензиновий седан Mercedes-Benz C-Сlass C300 важить 1675 кг.
EQXX оснащений встановленим на задній осі електромотором потужністю 150 кВт (204 к.с.), він запозичений у болідів Mercedes-Benz з чемпіонатів Формула 1 та Формула E. Особливість двигуна – дуже високий ККД, 95%. Мотор живить літій-іонна батарея нового типу, із значно збільшеним вмістом кремнію. Покращений акумуляторний блок спеціально створила китайська CATL, постачальник Mercedes-Benz. За розмірами він вдвічі менший за батарею серійного представницького електромобіля EQS, водночас на 30% легший та має майже таку ж ємність — близько 100 кВт*год.
Додаткову енергію електромобілю дають 117 «наклеєних» на дах сонячних панелей – за безхмарної погоди вони здатні забезпечити до 25 «безкоштовних» кілометрів шляху. Електрична установка має надзвичайно високу робочу напругу – 900 вольт.
У салоні EQXX змонтований величезний планшетний дисплей діагоналлю 47,5 дюйми (120,6 см) на всю ширину передньої панелі, він поєднує в собі цифрову панель приладів, навігатор та мультимедіа. В оздобленні інтер’єру широко застосовані екологічно нешкідливі органічні матеріали – штучний шовк Biosteel, веганська шкіра з перероблених грибів, тканина на основі волокон кактуса та килимове покриття на базі бамбука.
Спеціально для EQXX розробили спеціальні шини та колісні диски (посадковий діаметр – 20 дюймів). Покришки Bridgestone спеціально зробили маленької ширини – для зниження опору коченню. Протектор виконали таким чином, щоб він не викликав зайвих завихрень повітря, цю саму мету несуть аеродинамічні щитки між спицями дисків.
Ще одна цікава деталь прототипу – тут одночасно застосовані і звичайні бічні дзеркала, і відеокамери заднього виду (вбудовані в куточки дзеркал).
Легка вага, висока обтічність та ультрасучасна силова установка забезпечують EQXX низький рівень енергоспоживання – 10 кВт/100 км, на 35-38% менше, ніж у Tesla Model 3.
У 2022 році Daimler AG планує вивести прототипи Vision EQXX на дорожні тести в умовах реального міського середовища, у перспективі очікується поява близького до цього зразка серійного автомобіля.
Одним із найважливіших факторів, що впливають на ефективність роботи шини, є правильне балансування. Невідбалансована шина…
Далека поїздка трасою в холодну пору року вимагає від водія особливої підготовки. Перед нею особливо…
Зимою і влітку водити машину – це дві великі різниці, і це не тільки через…
Як пише видання Car News China, новою моделлю Xiaomi стане кросовер, націлений на конкуренцію з…
Зі збільшенням популярності електромобілів багато їх власників почали задумуватись, як оптимізувати витрати на зарядку. Експерти…
Mercedes-Benz представила революційну систему гальмування для електромобілів під назвою In-Drive . Цей інноваційний підхід переміщає…
Leave a Comment