Categories: Авто

ЛуАЗ-972 – шестиколісний всюдихід Луцького заводу

Share

У 1982 році в Луцьку були зібрані дослідні зразки перспективного авіатранспортабельного плаваючого транспортера ЛуАЗ-972 (6×6) з трьома рівномірно рознесеними ведучими мостами, в тому числі двома передніми керованими, якому привласнили військовий шифр «Геолог».

Конструктивно автомобіль являв собою серійний ЛуАЗ-967М, до якого додали пару середніх керованих ведучих коліс, ідентичних переднім. Формально він залишався санітарним ТПК і був обладнаний двома поздовжніми носилками або задніми лавами на шість чоловік особового складу, а фактично був легким транспортером озброєння. Ідея цієї машини виникла в процесі створення двовісних ТПК з системами озброєння, які передбачалося використовувати для прихованої доставки бойового розрахунку із зенітно-ракетним комплексом «Голка». Як і попередник, тривісний ТПК з корисним навантаженням 550 кг мав центральне місце водія, забезпечувався колишніми вузлами шасі, герметичним кузовом і передньою лебідкою. У 1984 році він пройшов державні випробування в 21 НДІ та і отримав рекомендації з суттєвого доопрацювання.

У 1990 році новий ТПК вантажопідйомністю 650 кг з модернізованими агрегатами і кузовом був перейменований в ЛуАЗ-1901, що зберіг код «Геолог». До його основних конструктивних особливостей ставилися рядний 3-циліндровий дизельний двигун 3ДТН (1,5 л, 48 – 51 к.с.) Харківського заводу транспортного машинобудування (ХЗТМ) імені В. А. Малишева, досвідчена незалежна регульована гідропневматична підвіска від легкової моделі ЛуАЗ -1301,диференціали всіх мостів, що самоблокуються, передній привід, які відключається, два паливних баки і нові шини розміром 6,95 – 16. В гостроносому герметичному кузові без дверей містилися чотири відкидних сидіння, розташовані в шаховому порядку, або більш важке озброєння.

Автомобіль мав споряджену масу 1250 кг, повну – 1900 кг. Його довжина становила 4522 мм, колія всіх коліс – 1335 мм, дорожній просвіт – 285 мм. Він міг буксирувати причіп масою 500 кг, на шосе пересувався зі швидкістю 60 км/ год, на плаву – до 5 км/год, долав рови і окопи шириною 1,4 м. Запас ходу досягав 740 км, контрольна витрата палива – 14 л на 100 км. Перші зразки «Геолога» встигли пройти випробування в 21 НДІ та, але з крахом СРСР роботи по них, як і за всіма іншими ТПК, припинилися. Останній ЛуАЗ-1901 реанімувався на Україні і представлений на Київському автосалоні 1999 року, завершивши довгу епопею в історії Луцького автозаводу і всього сімейства ТПК. У грудні того ж року підприємство припинило збірку власних легкових машин і навесні 2000 року було виставлено на продаж.

джерело

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ЛуАЗ

Останні записи

Новий флагманський Audi Q9 помічений на дорожніх тестах

Великі кросовери набирають популярності на світовому ринку. Причому високим попитом стали мати навіть дорогі моделі.…

20.03.2025

Експерти пояснили, чому краще не залишати каміння у протекторі коліс

Багато хто зауважує, що в протектор шин у процесі експлуатації забиваються камені, як зовсім дрібні,…

20.03.2025

Mercedes-AMG відкликає гібридні моделі через ризик втрати потужності

Компанія Mercedes-Benz ініціювала відгук гібридних автомобілів AMG , оснащених системою E Performance , через програмну…

20.03.2025

В Україні введуть вікові обмеження для отримання водійських прав

В Україні водійське посвідчення можна отримати лише після досягнення встановленого віку, який залежить від категорії…

20.03.2025

Чим загрожує запотівання фар і чому не варто це ігнорувати

Конденсат усередині автомобільних фар – поширена проблема, з якою автовласники особливо часто стикаються у міжсезоння.…

20.03.2025

Україна знизила штрафи за порушення ПДР: що змінилось

Водії в Україні можуть значно зекономити на штрафах за порушення ПДР, сплативши їх упродовж десяти…

20.03.2025