Авто

Чи безпечно їздити влітку на зимових шинах: експеримент

Share

Журналісти “Авто24” випробували гальмівний шлях на зимових та літніх шинах за температури повітря 18 градусів Цельсія.

Хоча більшість водіїв знають, що заміну шин на сезонні треба проводити при середньодобовій температурі 7оС, не всі дотримуються цієї рекомендації. Але якщо восени наслідки ігнорування заміни шин видно усім через масові аварії під час першої ожеледиці, то навесні це не так помітно. Однак наш експеримент довів: наслідки їзди на зимових шинах влітку дуже схожі!

Експеримент з гальмування ми провели на рівній асфальтовій дорозі за температури 18оС на автомобілі Audi Q5. Для нього використали два комплекти популярних в Україні шин преміум-класу одного розміру – 235/55 R19. Зимові шини – Bridgestone Blizzak, літні – Continental Premium Contact 6, тиск в усіх шинах – 2,3 атм.Вимірювали динаміку гальмування професійним приладом V-Box Racelogic зі швидкості 80 до 5 км/год. Він за допомогою GPS відстежує різноманітні результати, однак нам для цього експерименту потрібні лише швидкість зупинки та гальмівний шлях.

Спочатку заміряли показники на зимових шинах. Розганялися десь до 90 км/год (прилад вимірював показники зі швидкості 80 км/год) та різко гальмували “в підлогу”. Audi Q5 обладнана електронними системами ABS, ESC, тож в цьому випадку від кваліфікації водія мало що залежало – автомобіль виконував вправу за допомогою електроніки. Вона працювала відмінно – автомобіль не заносило, він навіть майже не “клював носом”, тож усі гальмівні механізми працювали штатно і злагоджено. Про це говорять і результати, які мало відрізняються один від одного. Таким чином провели по 10 гальмувань на зимових шинах та 10 – на літніх. Показники виявились наступними:

Результати вимірювань:

Зимова шина

  • Час зупинки – 2,8 с
  • Гальмівний шлях – 32.2 м

Літня шина

  • Час зупинки – 2.2 с
  • Гальмівний шлях – 24.6 м
Швидкість – 80-5 км/год, прилад – V-Box Racelogic, 14.05.2021, t +18оC

Як видно з результатів, на зимових шинах наш Audi Q5 зупинявся в середньому за 2,8 секунди, на літніх – за 2,2. Ніби-то різниця не дуже велика – час реакції на перешкоду у різних водіїв може й перевищувати цих пів секунди.

Однак якщо порівняти гальмівний шлях, то ситуація виявляється набагато серйознішою. Для зупинки зі швидкості 80 км/год автомобіль проходить 24,6 метра на літній гумі та 32,2 метра – на зимовій. Різниця – в 7,6 метра, тобто у півтора корпусу автомобіля! Іншими словами, якщо у двох смугах руху з однаковою швидкістю їхали б автомобілі з зимовими та літніми шинами, то один би зупинився умовно перед пішохідним переходом, а інший вже за ним! Наслідки такого гальмування неважко передбачити. Причому при вищій температурі повітря та використанні так званих “скандинавських” шин різниця буде ще більш відчутною!

“Слід врахувати, що даний експеримент проводитися в умовах, близьких до ідеальних, – говорить керівник української групи з тестування шин на європейських полігонах Tyres Testing Group Юрій Дацик. – Це були шини та автомобіль преміум-сегментів, тож результат гальмування виявися дуже добрим. Насправді українські водії часто використовують шини бюджетного сегменту, а автомобілі – старіші та не завжди на 100% справні. За таких умов гальмівний шлях в обох випадках буде суттєво більшим”.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Водіям загрожує штраф 680 грн за порушення, яке часто ігнорують у містах

Патрульна поліція Києва звернула увагу водіїв на часту помилку, яка може призвести до штрафу в…

23.02.2025

Експерти склали список із 4 марок авто з відмінною надійністю

Знайти надійний і водночас доступний автомобіль – непросте завдання. Ринок пропонує безліч моделей, кожна з…

23.02.2025

Моторист розповів, якого кольору має бути ідеальна моторна олива

Серед водіїв часто виникають суперечки про те, якою має бути якісна моторна олива. Одні вважають,…

23.02.2025

Усі моделі Kia EV4 отримають імітацію перемикання передач

Kia готує до випуску новий електричний кросовер EV4, який стане привабливою пропозицією в сегменті доступних…

23.02.2025

Нову Audi A6 розсекретили за 10 днів до прем’єри

Офіційна прем'єра нової Audi A6 запланована на 4 березня, але в Мережі вже з'явився відеоролик,…

23.02.2025

У продажу з’явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми (ФОТО)

У продажу з'явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми. У США готові попрощатися з…

23.02.2025