Categories: Авто

Як за допомогою шин можна зменшити витрату пального

Share

Що робити, якщо витрата пального вашого авто усе болючіше і болючіше б’є по гаманцю? В цьому випадку при черговій покупці нової гуми слід згадати про те, що правильно підібрані шини можуть допомогти заощадити на пальному. Заощадити літр-другий на кожні 100 кілометрів пробігу дозволить правильний підхід до вибору та експлуатації покришок. На рівень споживання пального, крім інших факторів, істотно впливає сила опору коченню колеса. Вона залежить від ряду параметрів.

Один з них – тиск повітря в колесі. Відомо, що велика кількість енергії витрачається на механічні деформації колеса в процесі кочення. Чим менше вони накачані, тим більше деформується під час руху. Висновок: для економії палива колесо слід злегка перекачувати. Це не кращим чином позначається на його амортизаційних властивостях, прискорюючи знос елементів підвіски і помітно знижуючи комфорт мешканців салону.

На втрати енергії від механічних деформацій колеса впливають ще й характеристики його матеріалу. Чим твердіша гума, тим менше вона схильна до деформацій. Цей ефект, до речі, широко застосовується виробниками коліс при створенні так званих «енергозберігаючих покришок». В реальному житті їх використання позначається на керованості машини приблизно так само, як і надлишковий тиск в шині. Хоча реклама «енергозберігаючої» гуми, зрозуміло, про це не згадує.

Що стосується малюнка протектора, то чим менше на ньому «зубів», тим нижчий опір коченню.

Ширина покришки – один з найбільш істотних факторів, що впливають на опір коченню. Крім іншого, її збільшення ще й нарощує масу колеса. Це призводить до додаткових витрат пального. Наприклад, при зменшенні індексу ширини покришки R16 з 265 до 185 можна, при рівних умовах, отримати економію палива до 1-2 літри на кожні 100 км пробігу.

Якщо авто їздить, переважно, містом в режимі старт-стоп, то вигідніше з точки зору економічності використовувати покришки мінімально можливого розміру. А якщо легковик проводить більшу частину часу на заміських трасах, варто зупинитися на колесах максимального радіуса.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Mazda презентувала в Європі свій перший середньорозмірний електрокар

Mazda представила в Європі свою першу повністю електричну модель середнього класу Mazda 6e. Вартість базової…

10.01.2025

Як правильно відповідати поліції на запитання про швидкість

Перевищення швидкості — це одне з найпоширеніших порушень, через яке водії часто потрапляють під увагу…

10.01.2025

Як уникнути аварій: три головні рекомендації від патрульних

Безпека на дорозі – це, як на мене, передусім увага і дисципліна. Скільки б у…

10.01.2025

Tesla змушена відкликати тисячі авто через критичні неполадки

Американська компанія Tesla змушена відправити на діагностику та ремонт 239 тис. своїх автомобілів. На всіх…

10.01.2025

Авто для молодих водіїв 2025: топ-кращих моделей року

Покоління Z, або зумери, точно не такі, як їхні попередники, коли справа доходить до вибору…

10.01.2025

Водії наражають себе на небезпеку взимку, навіть не усвідомлюючи це

Зимовий одяг за кермом може становити небезпеку, попереджають експерти. щільного контакту з тілом ремінь виявляється…

10.01.2025