Categories: Авто

Як українським водіям зберегти підвіску по весні

Наші дороги відрізняються складною долею, а новий асфальт часто сходить разом зі снігом. І навесні водії, калічачи свій транспорт, все більше лають дорожні служби. Але є декілька хитрощів, які допоможуть автомобілістам впорається з раптово виникають дірами на шляху і не залишити там основні елементи підвіски.

швидкість

Не варто дозволяти собі розслаблятися, коли сходить сніг і з’являються сухі ділянки асфальту, адже невідомо в якому місці утворилися ями. Навіть знайома дорога може таїти в собі сюрпризи. Краще дотримуватися швидкісного режиму в будь-якій ситуації, що дозволить встигнути зорієнтуватися і вибрати траєкторію руху заздалегідь.

дистанція

Для того, щоб вчасно помітити яму необхідно дотримуватися дистанції до попереду автомобіля, що йде більше, ніж зазвичай. Потрібно щоб ви бачили шматок асфальту перед капотом своєї машини і до бампера наступної попереду. Подібне відстань дозволить вам вчасно помітити небезпечну зону і об’їхати її. Крім того, ви зможете побачити невірну траєкторію їде перед вами і не повторити помилку.

вибираємо траєкторію

Коли ви бачите на дорозі безліч ям, то доводиться робити вибір. І краще віддавати перевагу нехай глибоким ямам, але з плавними краями, ніж влетіти в дірку з різким провалом і з гострими краями, які не тільки розрублять шину, але і проб’є диск.

фронтальний удар

Якщо ж ви не встигли зреагувати і вже летите на яму, то не здумайте крутити кермом в спробі уникнути прямого заїзду. Фронтальний удар більш безпечний для підшипників маточин – він розподіляє зусилля на два колеса рівномірно, а бічний наїзд підсилює удар на одне колесо більше, ніж на інше.

відпускаємо гальмо

Розуміючи, що наїзду на яму не уникнути, водій повинен пам’ятати, що проїжджати перешкода краще на газу, ні в якому разі не давлячи на гальмо. Затиснута підвіска має обмежений хід і при ударі може сильно постраждати. Краще застосувати різке гальмування за мить перед в’їздом в яму і відпустити їх. Таким чином ви «розпускає» підвіску і дозволяєте їй в повній мірі відпрацювати свою функцію з мінімальною загрозою.

бічне розвантаження

Якщо доводиться влітати в яму одним колесом, то потрібно застосувати принцип «бічний розвантаження» колеса. Це схема, схожа на водіння в різкий поворот, коли одне колесо розвантажується за рахунок другого. В результаті, гальмуванням і звільненням передньої осі перед ямою, розвантажуємо колеса, а різким поворотом керма робимо так, щоб страждає колесо виявилося на зовнішньої (разгруженной) стороні дуги.

Читайте також:   Лівосторонній рух: європейських чиновників шокували українські дороги

Уникаємо глибоких калюж

По-перше, невідомо, чи є під водою яма і якою вона глибини. По-друге, вода сприяє швидкому виходу з ладу підшипників маточини і інших деталей підвіски. Що в перспективі зажадає витрат на їх заміну. По-третє, це завжди загроза аквапланування, з яким встановлені в цей час зимові шини далеко не завжди справляються.

Увага на кермо

Особливу увагу варто приділяти і проїзду по розбитим коліях з роздутими буграми. Вони небезпечні тим, що при русі з’являються часті зіткнення боковини колеса з нерівностями, що може різко вирвати кермо у водія з рук і змінити траєкторію руху, а в результаті привести до втрати управління.

Тиск в шинах

На цей рахунок у експертів думку часто розходиться. Одні радять дотримуватися тиску, рекомендованого виробником, а інші стверджують, що м’якше проїжджати погані дороги на злегка спущеною шині.

У першому випадку є свої нюанси у вигляді того, що виробник не має на увазі, що ви будете їздити по настільки розбитим дорогам. У другому випадку варто пам’ятати, що м’яка шина амортизує удар гірше і різкий наїзд на яму може з легкістю її пробити і дістати до диска, а по ланцюжку вдарити і по підвісці.

Наш автоексперт і власник СТО Олексій Штанько зазначає, що в результаті досвіду, отриманого в процесі ремонту багатьох автомобілів, завжди качає 2,5 бару в кожному колесі.

« Раджу тим, хто їздить на автомобілі щодня і хоче їздити і далі, причому довго, ставити менший діаметр диска і велику висоту шини. Причому на зиму вона цілком може бути вже. Збільшенням висоти покришки ви збільшуєте хиткість машини в поворотах, а великим тиском ви нівелюєте цю різницю. В результаті це зробить з вашої машини комфортний засіб пересування і збереже диск і підвіску «, – зазначає Олексій.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025

Audi готує компактний електрокросовер A3 e-tron із запасом ходу до 600 км

Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…

24.11.2025

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025

Чому запас ходу електромобіля падає взимку і як цього уникнути

З настанням холодів електромобілі та їхні власники стикаються зі значними випробуваннями. Багато водіїв помічають, що…

24.11.2025