Categories: Авто

Як українським водіям зберегти підвіску по весні

Наші дороги відрізняються складною долею, а новий асфальт часто сходить разом зі снігом. І навесні водії, калічачи свій транспорт, все більше лають дорожні служби. Але є декілька хитрощів, які допоможуть автомобілістам впорається з раптово виникають дірами на шляху і не залишити там основні елементи підвіски.

швидкість

Не варто дозволяти собі розслаблятися, коли сходить сніг і з’являються сухі ділянки асфальту, адже невідомо в якому місці утворилися ями. Навіть знайома дорога може таїти в собі сюрпризи. Краще дотримуватися швидкісного режиму в будь-якій ситуації, що дозволить встигнути зорієнтуватися і вибрати траєкторію руху заздалегідь.

дистанція

Для того, щоб вчасно помітити яму необхідно дотримуватися дистанції до попереду автомобіля, що йде більше, ніж зазвичай. Потрібно щоб ви бачили шматок асфальту перед капотом своєї машини і до бампера наступної попереду. Подібне відстань дозволить вам вчасно помітити небезпечну зону і об’їхати її. Крім того, ви зможете побачити невірну траєкторію їде перед вами і не повторити помилку.

вибираємо траєкторію

Коли ви бачите на дорозі безліч ям, то доводиться робити вибір. І краще віддавати перевагу нехай глибоким ямам, але з плавними краями, ніж влетіти в дірку з різким провалом і з гострими краями, які не тільки розрублять шину, але і проб’є диск.

фронтальний удар

Якщо ж ви не встигли зреагувати і вже летите на яму, то не здумайте крутити кермом в спробі уникнути прямого заїзду. Фронтальний удар більш безпечний для підшипників маточин – він розподіляє зусилля на два колеса рівномірно, а бічний наїзд підсилює удар на одне колесо більше, ніж на інше.

відпускаємо гальмо

Розуміючи, що наїзду на яму не уникнути, водій повинен пам’ятати, що проїжджати перешкода краще на газу, ні в якому разі не давлячи на гальмо. Затиснута підвіска має обмежений хід і при ударі може сильно постраждати. Краще застосувати різке гальмування за мить перед в’їздом в яму і відпустити їх. Таким чином ви «розпускає» підвіску і дозволяєте їй в повній мірі відпрацювати свою функцію з мінімальною загрозою.

бічне розвантаження

Якщо доводиться влітати в яму одним колесом, то потрібно застосувати принцип «бічний розвантаження» колеса. Це схема, схожа на водіння в різкий поворот, коли одне колесо розвантажується за рахунок другого. В результаті, гальмуванням і звільненням передньої осі перед ямою, розвантажуємо колеса, а різким поворотом керма робимо так, щоб страждає колесо виявилося на зовнішньої (разгруженной) стороні дуги.

Читайте також:   Лівосторонній рух: європейських чиновників шокували українські дороги

Уникаємо глибоких калюж

По-перше, невідомо, чи є під водою яма і якою вона глибини. По-друге, вода сприяє швидкому виходу з ладу підшипників маточини і інших деталей підвіски. Що в перспективі зажадає витрат на їх заміну. По-третє, це завжди загроза аквапланування, з яким встановлені в цей час зимові шини далеко не завжди справляються.

Увага на кермо

Особливу увагу варто приділяти і проїзду по розбитим коліях з роздутими буграми. Вони небезпечні тим, що при русі з’являються часті зіткнення боковини колеса з нерівностями, що може різко вирвати кермо у водія з рук і змінити траєкторію руху, а в результаті привести до втрати управління.

Тиск в шинах

На цей рахунок у експертів думку часто розходиться. Одні радять дотримуватися тиску, рекомендованого виробником, а інші стверджують, що м’якше проїжджати погані дороги на злегка спущеною шині.

У першому випадку є свої нюанси у вигляді того, що виробник не має на увазі, що ви будете їздити по настільки розбитим дорогам. У другому випадку варто пам’ятати, що м’яка шина амортизує удар гірше і різкий наїзд на яму може з легкістю її пробити і дістати до диска, а по ланцюжку вдарити і по підвісці.

Наш автоексперт і власник СТО Олексій Штанько зазначає, що в результаті досвіду, отриманого в процесі ремонту багатьох автомобілів, завжди качає 2,5 бару в кожному колесі.

« Раджу тим, хто їздить на автомобілі щодня і хоче їздити і далі, причому довго, ставити менший діаметр диска і велику висоту шини. Причому на зиму вона цілком може бути вже. Збільшенням висоти покришки ви збільшуєте хиткість машини в поворотах, а великим тиском ви нівелюєте цю різницю. В результаті це зробить з вашої машини комфортний засіб пересування і збереже диск і підвіску «, – зазначає Олексій.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні за незаконну зміну фар водії можуть залишитися без прав

В Україні водії все частіше потрапляють під адміністративну відповідальність не лише через штрафи, а й…

03.09.2025

Toyota розкрила комплектації RAV4 2026 року

Японська компанія нещодавно представила кросовер Toyota RAV4 2026 нового покоління. Тепер виробник розпочав підготовку автомобіля…

03.09.2025

Надійність понад все: японські SUV випереджають німецькі в довгостроковій експлуатації

Преміальні позашляховики поєднують комфорт, продуктивність і престиж, але для багатьох покупців вирішальним фактором залишається надійність.…

03.09.2025

Volkswagen представить свій новий бюджетний електрокросовер

Volkswagen готує до прем’єри новий електричний кросовер, який стане найдоступнішим SUV у лінійці бренду. Його…

03.09.2025

Чи дозволено проїжджати на червоне, якщо світлофор не працює

У житті водія трапляються ситуації, коли світлофор не працює або показує одночасно кілька сигналів, створюючи…

03.09.2025

Opel показав Corsa GSE Vision Gran Turismo: 800 к.с. і розгін за 2 секунди

Opel готує світову прем'єру концептуальної моделі Corsa GSE Vision Gran Turismo 2025, яку представлять на…

03.09.2025