Categories: Авто

Які зимові шини краще – вузькі чи широкі

Share

Тема зимових шин найчастіше зводиться до питання: з шипами або без? І тільки найбільш “просунуті” водії спантеличуються питанням: вузькі або широкі? Авто24 має що сказати з цього приводу, пише auto.24tv.ua

А в чому, власне, суть питання? Можливо, не в тому, що ви подумали відразу. Залиште припущення про те, що вузьке колесо глибше провалюється в пухкий сніг – ви ж не збираєтеся в подорож заполярними просторами. Вибираючи разом з вами фрикційні (нешиповані) зимові шини, ми поговоримо про звичайні сімейні автомобілі, що експлуатуються в умовах типової української зими.

На такому щільному снігу теоретично краще працює вузька шина, оскільки її протектор глибше вдавлюється в сніг і краще тримається за дорогу.

Міркувань, що стосуються ширини фрикційної зимової шини, два.

  1. У вузького колеса більше питомий тиск на поверхню. Тобто кожен квадратний міліметр його протектора сильніше тисне на слизьку поверхню і краще видаляє з неї мікрошар води, яка служить змащенням при ковзанні колеса.
  2. У широкого колеса в плямі контакту з дорогою більше ламелей (тонких розрізів протектора), які сумарно забезпечують краще зчеплення зі слизькою поверхнею.

І той, і інший аргумент ніби розумні – так які шини краще? Випробування, проведені незалежними експертами-шинниками на двох шинах однієї моделі, але різної ширини – наприклад, 205 і 225 мм – не дають ясної відповіді на питання. На льоду більш ефективно гальмує і розганяється широка шина.

А на щільному (але не обледенілому) снігу краще гальмує вузьке колесо: шашки його протектора глибше провалюються в сніг, що допомагає колесу зупинитися. Причому різниця гальмівного шляху істотно вплине на безпеку: більше півтора метрів зі швидкості 50 км/год! Прикиньте (якщо це взагалі можливо), яке саме покриття частіше буває взимку на дорогах, де ви їздите, і робіть свій вибір.

Чим більше лемелів (тонких прорізів протектора) в плямі контакту шини з дорогою, тим краще колесо чіпляється за лід і відполірований сніг.

Але слід зазначити, що коефіцієнт зчеплення коліс на зимовій дорозі дуже сильно залежить від температури повітря, якості снігу і малюнка протектора шин. Тому замість конкретної відповіді на питання “які купити зимові шини, вузькі або широкі”, ми краще дамо перевірену пораду: взимку рухайтеся з меншою швидкістю і з підвищеною увагою ставтеся до дій інших водіїв.

І ще одна гарантовано правильна порада: якщо вже у вас є можливість вибирати розмірність зимових шин, шукайте не вузькі або широкі, а з меншим посадковим діаметром і більш високим профілем. Взимку такі колеса мають однозначні переваги.

Шини з меншим радіусом не тільки коштують дешевше, але і при високому профілі краще гасять поштовхи від вибоїн та криги, які взимку так докучають пасажирам і “витратникам” підвіски. Правда, при такому виборі доведеться обзавестися другим комплектом дисків відповідного розміру.

Шини з таким низьким профілем не годяться для нашої зими: вони погано поглинають енергію ударів коліс об криги і вибоїни, яких взимку так багато на дорозі

Але навіть якщо ви вирішите для зимової гуми залишити колишній посадковий розмір, постарайтеся вибрати шини з максимально високим для вашої машини профілем. Такі колеса будуть більше по зовнішньому діаметру на сантиметр-півтора, і це збільшення дорожнього просвіту стане вам в нагоді в снігу або обледенілих коліях.

Рекомендация Авто24

Вирішуючи, які купити шини на зиму, не забудьте звіритися з результатами тестів, які проводять незалежні інститути або спеціалізовані медіаресурси. Як правило, зі складених експертами-випробувачами таблиць і діаграм можна зрозуміти, яка з моделей певного розміру краще поводиться на льоду, яка на снігу, на мокрому асфальті, в мороз, в відлигу і так далі. Можливо, тоді і питання ширини протектора зніметься саме собою.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Небезпечні автотовари: які аксесуари краще не тримати в машині

Аксесуари для автомобілів, хоч і додають якоїсь стильності та зручності, можуть бути справжнім головним болем,…

18.01.2025

Як швидко відігріти замерзлий бачок: корисні поради для водіїв взимку

При низьких температурах рідина склоомивача в бачку автомобіля може замерзнути, що унеможливлює очищення лобового скла.…

18.01.2025

Електричний BMW M3 на платформі Neue Klasse: нові шпионські фото

Нещодавні шпигунські знімки підтверджують, що електричний BMW M3 адаптує кілька стильових елементів концепту Vision Neue…

18.01.2025

Чи потрібно оновлювати старе посвідчення водія на сучасне пластиков

Чи потрібно водіям обмінювати старе посвідчення водія з простими категоріями на нове, де вони розділені,…

18.01.2025

KIA розпочала тести свого нового електрофургона (ФОТО)

Електричний фургон KIA PV5 Turismo, що має дебютувати у 2025 році, нещодавно потрапив на шпигунські…

18.01.2025

Mercedes-AMG втрачає шанувальників V8 під час переходу на електромобілі

Mercedes -AMG стикається з непростим завданням: зберегти баланс між інноваціями та очікуваннями своїх лояльних клієнтів.…

18.01.2025