Categories: Авто

Навіщо скуповують відпрацьовані акумулятори

Бувалі автомобілісти знають – відпрацьовані акумулятори не варто викидати, а здавати куди потрібно, виручивши за це гроші. По-перше, «копійка зайвою не буває». А, по-друге, всім відомо, що сірчана кислота і свинець, що містяться в АКБ, дуже токсичні. Вони небезпечні, як для людини, так і для навколишнього середовища. Тому краще батарею продати.

Але, чи замислювалися ви, чому ці самі скупники готові за ваш старий свинцево-кислотний акумулятор платити гроші? Ймовірно, приймаючи відпрацьовану АКБ у вас, вони на цьому теж щось заробляють?

Зрозуміло, заробляють! Ось тільки на чому?

Відповідь на це питання дуже проста. Купивши за копійки АКБ у вас, потім вони його перепродадуть оптовому скупникові. У випадку України, це, швидше за все, виявиться заготівельна база, завод з переробки або виробник нових акумуляторів, які потребують такої цінної сировини, як свинець.

Якщо дуже спрощено, то всередині свинцево-кислотний акумулятор складається з електродів і пористих пластин. Електроди – це плоскі решітки зі свинцю, а пластини – перегородки, виконані з матеріалу, що не взаємодіє з кислотою. Осередки ґрат електродів наповнені порошком діоксиду свинцю (анодні пластини) і свинцю (катодні пластини). Електроди разом з сепараторами занурені в електроліт – водний розчин сірчаної кислоти.

Тобто, основним матеріалом в конструкції АКБ є свинець (з усіма оксидами і діоксидами). Наприклад, на виробництво стандартного 55-амперного акумулятора потрібно близько 15-17 кг свинцю.

Але ось в чому справа – в Україні відсутні умови для промислового видобутку свинцю. А у вигляді готової сировини (в злитках) він – досить недешевий матеріал.

Станом на 7 грудня 2018 року за 1 тонну свинцю на світових біржах просять від $ 1940 (лом свинцю) до $ 60 000 (свинець сорти С0000), в залежності від його чистоти.

Ось нашим виробникам акумуляторів і доводиться або купувати свинець за кордоном за великі гроші, або здешевлювати виробництво, використовуючи перероблений свинець. Який «добувають» зі старих АКБ.

Джерело: Автовод

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025