Categories: Авто

Навіщо скуповують відпрацьовані акумулятори

Share

Бувалі автомобілісти знають – відпрацьовані акумулятори не варто викидати, а здавати куди потрібно, виручивши за це гроші. По-перше, «копійка зайвою не буває». А, по-друге, всім відомо, що сірчана кислота і свинець, що містяться в АКБ, дуже токсичні. Вони небезпечні, як для людини, так і для навколишнього середовища. Тому краще батарею продати.

Але, чи замислювалися ви, чому ці самі скупники готові за ваш старий свинцево-кислотний акумулятор платити гроші? Ймовірно, приймаючи відпрацьовану АКБ у вас, вони на цьому теж щось заробляють?

Зрозуміло, заробляють! Ось тільки на чому?

Відповідь на це питання дуже проста. Купивши за копійки АКБ у вас, потім вони його перепродадуть оптовому скупникові. У випадку України, це, швидше за все, виявиться заготівельна база, завод з переробки або виробник нових акумуляторів, які потребують такої цінної сировини, як свинець.

Якщо дуже спрощено, то всередині свинцево-кислотний акумулятор складається з електродів і пористих пластин. Електроди – це плоскі решітки зі свинцю, а пластини – перегородки, виконані з матеріалу, що не взаємодіє з кислотою. Осередки ґрат електродів наповнені порошком діоксиду свинцю (анодні пластини) і свинцю (катодні пластини). Електроди разом з сепараторами занурені в електроліт – водний розчин сірчаної кислоти.

Тобто, основним матеріалом в конструкції АКБ є свинець (з усіма оксидами і діоксидами). Наприклад, на виробництво стандартного 55-амперного акумулятора потрібно близько 15-17 кг свинцю.

Але ось в чому справа – в Україні відсутні умови для промислового видобутку свинцю. А у вигляді готової сировини (в злитках) він – досить недешевий матеріал.

Станом на 7 грудня 2018 року за 1 тонну свинцю на світових біржах просять від $ 1940 (лом свинцю) до $ 60 000 (свинець сорти С0000), в залежності від його чистоти.

Ось нашим виробникам акумуляторів і доводиться або купувати свинець за кордоном за великі гроші, або здешевлювати виробництво, використовуючи перероблений свинець. Який «добувають» зі старих АКБ.

Джерело: Автовод

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В мережу потрапили неофіційні знімки нового пікапа Subaru Brat/Baja

Компанія Subaru через свого топ-менеджера в Австралії Блера Ріда минулої зими обіцяла, що підготує наступника…

14.11.2024

Як зручно і швидко прогріти салон автомобіля взимку

Увімкнути рециркуляцію повітря в машині здається таким простим — натискаєш кнопку, і все. Але особливо…

14.11.2024

Kia готується представити міні-кросовер з привабливою ціною та інноваційним салоном

Корейський автовиробник Kia ухвалив рішення, що в його лінійці є місце для ще одного субкомпактного…

14.11.2024

Як перевірити ДВЗ на дефекти при покупці вживаного автомобіля

При купівлі уживаного автомобіля буває дуже складно виявити можливі проблеми із двигуном. Однак для цього…

14.11.2024

Як розібратися в класах автомобілів і чим вони відрізняються

Седан чи купе, кросовер чи мінівен, ліфтбек чи спортвагон: у різноманітності класів розібратися все складніше.…

14.11.2024

Opel відклав випуск електромобіля Manta на невизначений термін

Opel офіційно спростував чутки про те, що випуск довгоочікуваної електричної моделі Manta скасовано. Всупереч очікуванням,…

14.11.2024