Categories: Авто

Навіщо скуповують відпрацьовані акумулятори

Share

Бувалі автомобілісти знають – відпрацьовані акумулятори не варто викидати, а здавати куди потрібно, виручивши за це гроші. По-перше, «копійка зайвою не буває». А, по-друге, всім відомо, що сірчана кислота і свинець, що містяться в АКБ, дуже токсичні. Вони небезпечні, як для людини, так і для навколишнього середовища. Тому краще батарею продати.

Але, чи замислювалися ви, чому ці самі скупники готові за ваш старий свинцево-кислотний акумулятор платити гроші? Ймовірно, приймаючи відпрацьовану АКБ у вас, вони на цьому теж щось заробляють?

Зрозуміло, заробляють! Ось тільки на чому?

Відповідь на це питання дуже проста. Купивши за копійки АКБ у вас, потім вони його перепродадуть оптовому скупникові. У випадку України, це, швидше за все, виявиться заготівельна база, завод з переробки або виробник нових акумуляторів, які потребують такої цінної сировини, як свинець.

Якщо дуже спрощено, то всередині свинцево-кислотний акумулятор складається з електродів і пористих пластин. Електроди – це плоскі решітки зі свинцю, а пластини – перегородки, виконані з матеріалу, що не взаємодіє з кислотою. Осередки ґрат електродів наповнені порошком діоксиду свинцю (анодні пластини) і свинцю (катодні пластини). Електроди разом з сепараторами занурені в електроліт – водний розчин сірчаної кислоти.

Тобто, основним матеріалом в конструкції АКБ є свинець (з усіма оксидами і діоксидами). Наприклад, на виробництво стандартного 55-амперного акумулятора потрібно близько 15-17 кг свинцю.

Але ось в чому справа – в Україні відсутні умови для промислового видобутку свинцю. А у вигляді готової сировини (в злитках) він – досить недешевий матеріал.

Станом на 7 грудня 2018 року за 1 тонну свинцю на світових біржах просять від $ 1940 (лом свинцю) до $ 60 000 (свинець сорти С0000), в залежності від його чистоти.

Ось нашим виробникам акумуляторів і доводиться або купувати свинець за кордоном за великі гроші, або здешевлювати виробництво, використовуючи перероблений свинець. Який «добувають» зі старих АКБ.

Джерело: Автовод

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електричний кросовер Mazda CX-6e помічений у Європі

Після релізу седана Mazda6e японці вже готують новий електричний SUV Mazda CX-6e 2026. Машину нещодавно…

02.04.2025

Компанія Nissan вперше розкриває характеристики X-Trail нового покоління

Нещодавно компанія Nissan анонсувала дебют кількох нових автомобілів. Однією з найважливіших моделей для японської марки…

02.04.2025

Новий Volkswagen Phaeton кине виклик Mercedes S-Class і BMW 7-Series

Volkswagen планує відродити флагманський седан Phaeton. Нове покоління моделі може скласти конкуренцію Mercedes-Benz S-Class і…

02.04.2025

Офіційно представлений новий Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC (ФОТО)

Компанія Mercedes-Benz представила модель Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC 2025, яка вже доступна для покупців у…

02.04.2025

Названо автомобільні компанії в США, які найбільше постраждають від мит Трампа

Введення мит у розмірі 25% на імпорт автомобілів з Мексики та Канади, запропоноване президентом США…

02.04.2025

Важливо для водіїв: в Україні змінили правила дорожнього руху

Відтепер двоколісні мотоцикли та мопеди можуть рухатися виділеними смугами для громадського транспорту разом із загальним…

02.04.2025