Categories: Авто

Навіщо скуповують відпрацьовані акумулятори

Бувалі автомобілісти знають – відпрацьовані акумулятори не варто викидати, а здавати куди потрібно, виручивши за це гроші. По-перше, «копійка зайвою не буває». А, по-друге, всім відомо, що сірчана кислота і свинець, що містяться в АКБ, дуже токсичні. Вони небезпечні, як для людини, так і для навколишнього середовища. Тому краще батарею продати.

Але, чи замислювалися ви, чому ці самі скупники готові за ваш старий свинцево-кислотний акумулятор платити гроші? Ймовірно, приймаючи відпрацьовану АКБ у вас, вони на цьому теж щось заробляють?

Зрозуміло, заробляють! Ось тільки на чому?

Відповідь на це питання дуже проста. Купивши за копійки АКБ у вас, потім вони його перепродадуть оптовому скупникові. У випадку України, це, швидше за все, виявиться заготівельна база, завод з переробки або виробник нових акумуляторів, які потребують такої цінної сировини, як свинець.

Якщо дуже спрощено, то всередині свинцево-кислотний акумулятор складається з електродів і пористих пластин. Електроди – це плоскі решітки зі свинцю, а пластини – перегородки, виконані з матеріалу, що не взаємодіє з кислотою. Осередки ґрат електродів наповнені порошком діоксиду свинцю (анодні пластини) і свинцю (катодні пластини). Електроди разом з сепараторами занурені в електроліт – водний розчин сірчаної кислоти.

Тобто, основним матеріалом в конструкції АКБ є свинець (з усіма оксидами і діоксидами). Наприклад, на виробництво стандартного 55-амперного акумулятора потрібно близько 15-17 кг свинцю.

Але ось в чому справа – в Україні відсутні умови для промислового видобутку свинцю. А у вигляді готової сировини (в злитках) він – досить недешевий матеріал.

Станом на 7 грудня 2018 року за 1 тонну свинцю на світових біржах просять від $ 1940 (лом свинцю) до $ 60 000 (свинець сорти С0000), в залежності від його чистоти.

Ось нашим виробникам акумуляторів і доводиться або купувати свинець за кордоном за великі гроші, або здешевлювати виробництво, використовуючи перероблений свинець. Який «добувають» зі старих АКБ.

Джерело: Автовод

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чи обов’язкові бризковики на авто і як оскаржити штраф

Не всі автомобілі зобов'язані мати бризковики чи грязезахисні фартухи, тому штрафи за їхню відсутність часто…

19.11.2025

Як діяти, якщо поліція зупинила без пояснень: поради експертів

Зупинка авто - це не примха поліцейського, а дія, яку закон дозволяє лише в конкретних…

19.11.2025

Porsche показала Cayenne Electric 2026: найпотужніший електрокар у своїй лінійці

Porsche представила свій новий флагман серед кросоверів - Cayenne Electric, який став найпотужнішим серійним автомобілем…

19.11.2025

5 причин, через які неправильна зарядка скорочує ресурс батареї електромобіля

Електромобілі вже звична картина на дорогах, але багато власників поводяться з ними як із телефонами…

19.11.2025

Renault та Geely готують великий гібридний кросовер Aurora 2

Компанія Renault разом із Geely готується запустити новий проект під назвою Aurora 2, який стане…

19.11.2025

Найпоширеніші помилки при заміні літніх шин і як їх уникнути

Багато водіїв вважають, що сезонна заміна шин обмежується поїздкою на шиномонтаж і зміною комплекту, але…

19.11.2025