Авто

Mitsubishi планує повернути легендарний Lancer Evolution у електричному форматі

Майже двадцять років фанати автоспорту чекали, коли завершиться епоха легендарного Mitsubishi Lancer Evolution, і з відходом десятого покоління Evo ця історія дійсно зробила помітний поворот. Модель завжди була не просто топовою версією Lancer, а самостійною іконою, що прославилася на ралійних трасах по всьому світу. Чотири чемпіонські титули Томмі Мякінена та численні перемоги на європейських і національних перегонах зробили Evo символом швидкості та інженерної досконалості.

З появою нового 4B11T замість класичного 4G63T Lancer Evolution X став більшим і технологічнішим, проте зберіг свій бойовий характер. Згодом, у складі альянсу Renault-Nissan, Mitsubishi змістила акценти на кросовери та гібриди, і тепер флагманом бренду став Outlander PHEV. Ім’я Evo залишилося в пам’яті шанувальників як символ ностальгії та очікування.

Інженер Мікаору Савасе, один із творців системи повного приводу S-AWC і диференціала з векторизацією моменту, наголошує, що мрія про відродження Lancer Evolution жива. Сучасні технології, особливо електрифікація, відкривають нові можливості для динаміки та керованості. Уже зараз Outlander PHEV використовує електромотори на обох осях, що дозволяє миттєво розподіляти крутний момент, чого не могли запропонувати класичні двигуни внутрішнього згоряння.

Питання полягає в тому, яким стане можливий новий Evo — електрифікованим спорткаром, кросовером чи цілком переосмисленим спадкоємцем, можливо навіть на базі Nissan Leaf із шильдиком Mitsubishi. Невідомо і майбутнє спортивного підрозділу Ralliart, тісно пов’язаного з історією Evolution. У кулуарах також обговорюється ідея Outlander Evolution, свого роду наступника Montero Evolution кінця 90-х, що блищав на ралі-рейдах, але наразі це лише здогадки та мрії. Mitsubishi могла б повернутися у WRC, адже нові регламенти з 2027 року дозволяють омологувати різні типи кузовів, проте для цього потрібні значні інвестиції та новий підхід до автоспорту.

Поки що шанувальникам залишається лише сподіватися на відродження Evo, здатного знову кинути виклик провідним світовим брендам, як зараз робить Toyota, яка домінує в чемпіонаті останні роки. На сьогодні Lancer Evolution залишився скоріше символом минулої епохи, ніж реальним проєктом найближчого майбутнього.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Mitsubishi

Останні записи

Чому тривалий простій шкодить автомобілю та як цього уникнути

Тривалий простій шкодить автомобілю і скорочує його ресурс. Багато водіїв думають, що залишаючи машину в…

01.12.2025

Subaru випередила Toyota, BMW та Lexus у сегменті надійних кросоверів

Кросовери продовжують залишатися найпопулярнішим типом автомобілів завдяки практичності, зручності у використанні та керованості, що часто…

01.12.2025

Названо авто став найкращим сімейним авто, випередивши Skoda та Volvo

Хетчбек Volkswagen Polo став найкращим автомобілем для сімей у 2025 році за версією авторитетного британського…

01.12.2025

Чи безпечно змішувати бензини з різним октановим числом

Багатьох водіїв цікавить, чи можна змішувати бензин із різним октановим числом, особливо якщо потрібного палива…

01.12.2025

Електромобілі займають понад 20% європейського ринку

У жовтні європейський авторинок продовжив рости: продажі нових автомобілів склали 1 091 904 одиниці, що на 4,9%…

01.12.2025

Як захистити себе від неправомірних дій поліції за допомогою відео

Водії часто стикаються з незаконними діями поліції, і відеозапис може стати надійним способом захисту своїх…

01.12.2025