Авто

Mitsubishi планує повернути легендарний Lancer Evolution у електричному форматі

Майже двадцять років фанати автоспорту чекали, коли завершиться епоха легендарного Mitsubishi Lancer Evolution, і з відходом десятого покоління Evo ця історія дійсно зробила помітний поворот. Модель завжди була не просто топовою версією Lancer, а самостійною іконою, що прославилася на ралійних трасах по всьому світу. Чотири чемпіонські титули Томмі Мякінена та численні перемоги на європейських і національних перегонах зробили Evo символом швидкості та інженерної досконалості.

З появою нового 4B11T замість класичного 4G63T Lancer Evolution X став більшим і технологічнішим, проте зберіг свій бойовий характер. Згодом, у складі альянсу Renault-Nissan, Mitsubishi змістила акценти на кросовери та гібриди, і тепер флагманом бренду став Outlander PHEV. Ім’я Evo залишилося в пам’яті шанувальників як символ ностальгії та очікування.

Інженер Мікаору Савасе, один із творців системи повного приводу S-AWC і диференціала з векторизацією моменту, наголошує, що мрія про відродження Lancer Evolution жива. Сучасні технології, особливо електрифікація, відкривають нові можливості для динаміки та керованості. Уже зараз Outlander PHEV використовує електромотори на обох осях, що дозволяє миттєво розподіляти крутний момент, чого не могли запропонувати класичні двигуни внутрішнього згоряння.

Питання полягає в тому, яким стане можливий новий Evo — електрифікованим спорткаром, кросовером чи цілком переосмисленим спадкоємцем, можливо навіть на базі Nissan Leaf із шильдиком Mitsubishi. Невідомо і майбутнє спортивного підрозділу Ralliart, тісно пов’язаного з історією Evolution. У кулуарах також обговорюється ідея Outlander Evolution, свого роду наступника Montero Evolution кінця 90-х, що блищав на ралі-рейдах, але наразі це лише здогадки та мрії. Mitsubishi могла б повернутися у WRC, адже нові регламенти з 2027 року дозволяють омологувати різні типи кузовів, проте для цього потрібні значні інвестиції та новий підхід до автоспорту.

Поки що шанувальникам залишається лише сподіватися на відродження Evo, здатного знову кинути виклик провідним світовим брендам, як зараз робить Toyota, яка домінує в чемпіонаті останні роки. На сьогодні Lancer Evolution залишився скоріше символом минулої епохи, ніж реальним проєктом найближчого майбутнього.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Mitsubishi

Останні записи

Mazda 2 перетворюється на компактний аналог CX-5

Mazda готує нове покоління компактного хетчбека Mazda2. Хоча нинішня модель оновлювалася у 2019 та 2023…

11.11.2025

Чи обов’язково вмикати аварійку при зупинці поліцією

Часто водії отримують штрафи за те, що не ввімкнули аварійну світлову сигналізацію після зупинки автомобіля…

11.11.2025

Новий Juke EV стане головним електрокросовером Nissan у Європі

Nissan офіційно розпочав дорожні випробування нового електричного Juke EV, який дебютує у 2026 році. Компактний…

11.11.2025

Чому не можна сідати в салон під час заправки авто і користуватися телефоном

Багато водіїв вважають заправку автомобіля простим і звичним процесом, проте на АЗС ховається небезпечний фактор…

11.11.2025

Названі головні новинки електромобілів 2026 року

Європейський автомобільний ринок готується до справжнього "електроштурму" - уже 2026 року дебютує рекордна кількість нових…

11.11.2025

Mazda показала концепт Vision-X Coupe з роторним гібридом

На Japan Mobility Show 2025 у Токіо Mazda представила концепт-кар Vision-X Coupe - універсал із…

11.11.2025