Авто

Mitsubishi планує повернути легендарний Lancer Evolution у електричному форматі

Майже двадцять років фанати автоспорту чекали, коли завершиться епоха легендарного Mitsubishi Lancer Evolution, і з відходом десятого покоління Evo ця історія дійсно зробила помітний поворот. Модель завжди була не просто топовою версією Lancer, а самостійною іконою, що прославилася на ралійних трасах по всьому світу. Чотири чемпіонські титули Томмі Мякінена та численні перемоги на європейських і національних перегонах зробили Evo символом швидкості та інженерної досконалості.

З появою нового 4B11T замість класичного 4G63T Lancer Evolution X став більшим і технологічнішим, проте зберіг свій бойовий характер. Згодом, у складі альянсу Renault-Nissan, Mitsubishi змістила акценти на кросовери та гібриди, і тепер флагманом бренду став Outlander PHEV. Ім’я Evo залишилося в пам’яті шанувальників як символ ностальгії та очікування.

Інженер Мікаору Савасе, один із творців системи повного приводу S-AWC і диференціала з векторизацією моменту, наголошує, що мрія про відродження Lancer Evolution жива. Сучасні технології, особливо електрифікація, відкривають нові можливості для динаміки та керованості. Уже зараз Outlander PHEV використовує електромотори на обох осях, що дозволяє миттєво розподіляти крутний момент, чого не могли запропонувати класичні двигуни внутрішнього згоряння.

Питання полягає в тому, яким стане можливий новий Evo — електрифікованим спорткаром, кросовером чи цілком переосмисленим спадкоємцем, можливо навіть на базі Nissan Leaf із шильдиком Mitsubishi. Невідомо і майбутнє спортивного підрозділу Ralliart, тісно пов’язаного з історією Evolution. У кулуарах також обговорюється ідея Outlander Evolution, свого роду наступника Montero Evolution кінця 90-х, що блищав на ралі-рейдах, але наразі це лише здогадки та мрії. Mitsubishi могла б повернутися у WRC, адже нові регламенти з 2027 року дозволяють омологувати різні типи кузовів, проте для цього потрібні значні інвестиції та новий підхід до автоспорту.

Поки що шанувальникам залишається лише сподіватися на відродження Evo, здатного знову кинути виклик провідним світовим брендам, як зараз робить Toyota, яка домінує в чемпіонаті останні роки. На сьогодні Lancer Evolution залишився скоріше символом минулої епохи, ніж реальним проєктом найближчого майбутнього.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Mitsubishi

Останні записи

Провідні автовиробники масово відкликають авто через проблеми з двигунами

Цього року багато автовиробників зіткнулися з проблемами в роботі двигунів. За даними Autonews, найбільше скарг…

19.12.2025

Китайські бренди нарощують продажі гібридів у Європі

Європейський авторинок швидко рухається у бік електрифікації. Продажі електромобілів і плагін-гібридів зростають, хоча машини з…

19.12.2025

Як електроніка може зробити авто некерованим узимку

Керувати сучасними "розумними" автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина - велика кількість електронних…

19.12.2025

Автоексперт назвав головну причину зимових ДТП

Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…

19.12.2025

Компактні електрокари до 15 000 євро: нові правила ЄС

Європейські автомобілі дорожчають через суворі технічні регламенти, проте в ЄС для виробників передбачили стимул, завдяки…

19.12.2025

Volkswagen закриває завод у Німеччині вперше за 88 років

Німецький автоконцерн Volkswagen закриває свій автомобільний завод у Дрездені, що сталося вперше за 88 років…

19.12.2025