Авто

Чому не можна заправляти авто з увімкненим двигуном

Більшість автозаправок ставляться до безпеки свого персоналу та клієнтів максимально серйозно. На території АЗС завжди розміщені попереджувальні таблички, які забороняють заправляти автомобіль із працюючим двигуном. Працівники заправок також наполягають на тому, щоб водії обов’язково глушили мотор перед тим, як вставити заправний пістолет у горловину бака.

Ці вимоги – не формальність і не просто пересторога перед штрафами від пожежної інспекції. Під час заправки в повітрі утворюються пари пального, і навіть невелика іскра може призвести до займання. Враховуючи, що відстань між баком і вихлопною трубою мінімальна, достатньо навіть незначного переливу бензину, щоб спалахнула пожежа. Саме тому двигун під час заправки повинен бути повністю вимкнений.

Як це було раніше

У часи карбюраторних двигунів вимикати мотор перед заправкою було обов’язковою і зрозумілою нормою. Карбюратори часто працювали нестабільно, а з вихлопної труби могли вилітати іскри або полум’я – цього вистачало для займання парів бензину. Сьогодні ж більшість авто оснащені системами розподіленого або прямого упорскування пального, і такі проблеми трапляються рідко – але лише у справних машин.

На жаль, деякі автовласники навмисно видаляють каталізатор, що перетворює вихлопну систему на джерело іскор та сажі. Особливо це стосується дизелів, де за відсутності технічного обслуговування можуть вилітати гарячі частинки. Власники таких авто часто заправляються з працюючим двигуном, вважаючи, що дизель безпечніший – адже солярка не така вибухонебезпечна, як бензин. Проте на АЗС поруч зазвичай стоять і бензинові автомобілі, тому ризик усе одно залишається.

Турбонаддув і міфи про “не можна глушити”

Ситуацію ускладнив розвиток турбонаддуву. Якщо раніше більшість дизельних моторів були атмосферними, то нині турбіни встановлюють майже на всі двигуни – і бензинові, і дизельні. Через високі температури й навантаження турбіни дійсно можуть перегріватися, тому деякі виробники рекомендують не глушити двигун одразу після інтенсивної їзди. Але це правило не має жодного стосунку до заправки – на АЗС мотор повинен бути вимкнений завжди.

Гібриди – нова проблема

З появою гібридів ситуація ускладнилася. У деяких моделях, особливо китайського виробництва, система сама вирішує, коли запускати двигун внутрішнього згоряння для підзарядки батареї. І якщо це станеться під час заправки – може статися біда. Саме тому навіть власникам гібридних авто потрібно уважно стежити за станом машини та обов’язково переводити її в повністю вимкнений режим перед заливанням палива.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Audi представила свій перший електрокросовер без фірмових кілець

На автосалоні в Гуанчжоу відбулася прем'єра Audi E SUV Concept - другої моделі нової електричної…

21.11.2025

Ford представив модернізований Mondeo: перші фото

На автосалоні в Гуанчжоу Ford показав оновлений Mondeo 2026, який отримав помітні зміни у дизайні…

21.11.2025

Fiat представив гібридну версію 500

Глава європейського підрозділу Fiat Гаетано Торель розповів, що новий Fiat 500 2025 став проривом у…

21.11.2025

Нові авто стануть розкішшю: чого очікувати українцям у 2026 році

Український авторинок зазнає стрімких змін, і експерти попереджають: уже у 2026 році придбати новий автомобіль…

21.11.2025

На свіжих рендерах показали електрокар Chevrolet Bolt

У мережі з'явився новий дизайн-скетч компактного електрокара Chevrolet, створений у GM China Advanced Design. Рендер…

21.11.2025

Топ-7 найнадійніших автомобілів Kia у 2025 році

Автомобільний ринок змінюється так швидко, що інколи важко встигати за новими трендами: бренди з'являються і…

21.11.2025