Авто

Чому не можна заправляти авто з увімкненим двигуном

Більшість автозаправок ставляться до безпеки свого персоналу та клієнтів максимально серйозно. На території АЗС завжди розміщені попереджувальні таблички, які забороняють заправляти автомобіль із працюючим двигуном. Працівники заправок також наполягають на тому, щоб водії обов’язково глушили мотор перед тим, як вставити заправний пістолет у горловину бака.

Ці вимоги – не формальність і не просто пересторога перед штрафами від пожежної інспекції. Під час заправки в повітрі утворюються пари пального, і навіть невелика іскра може призвести до займання. Враховуючи, що відстань між баком і вихлопною трубою мінімальна, достатньо навіть незначного переливу бензину, щоб спалахнула пожежа. Саме тому двигун під час заправки повинен бути повністю вимкнений.

Як це було раніше

У часи карбюраторних двигунів вимикати мотор перед заправкою було обов’язковою і зрозумілою нормою. Карбюратори часто працювали нестабільно, а з вихлопної труби могли вилітати іскри або полум’я – цього вистачало для займання парів бензину. Сьогодні ж більшість авто оснащені системами розподіленого або прямого упорскування пального, і такі проблеми трапляються рідко – але лише у справних машин.

На жаль, деякі автовласники навмисно видаляють каталізатор, що перетворює вихлопну систему на джерело іскор та сажі. Особливо це стосується дизелів, де за відсутності технічного обслуговування можуть вилітати гарячі частинки. Власники таких авто часто заправляються з працюючим двигуном, вважаючи, що дизель безпечніший – адже солярка не така вибухонебезпечна, як бензин. Проте на АЗС поруч зазвичай стоять і бензинові автомобілі, тому ризик усе одно залишається.

Турбонаддув і міфи про “не можна глушити”

Ситуацію ускладнив розвиток турбонаддуву. Якщо раніше більшість дизельних моторів були атмосферними, то нині турбіни встановлюють майже на всі двигуни – і бензинові, і дизельні. Через високі температури й навантаження турбіни дійсно можуть перегріватися, тому деякі виробники рекомендують не глушити двигун одразу після інтенсивної їзди. Але це правило не має жодного стосунку до заправки – на АЗС мотор повинен бути вимкнений завжди.

Гібриди – нова проблема

З появою гібридів ситуація ускладнилася. У деяких моделях, особливо китайського виробництва, система сама вирішує, коли запускати двигун внутрішнього згоряння для підзарядки батареї. І якщо це станеться під час заправки – може статися біда. Саме тому навіть власникам гібридних авто потрібно уважно стежити за станом машини та обов’язково переводити її в повністю вимкнений режим перед заливанням палива.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Toyota повернула лідерство в рейтингу прогнозованої надійності, Subaru на другому місці

Минулого року Subaru несподівано випередила Toyota в рейтингу прогнозованої надійності, що стало справжнім шоком для…

12.12.2025

Peugeot відроджує лінійку GTi у повністю електричному форматі

Peugeot повертає легендарну спортивну лінійку GTi - тепер уже у повністю електричному форматі. Першою моделлю…

12.12.2025

Як захистити кузов авто взимку: поради для безпечного сезону

Зима шкодить не лише двигуну та ходовій частині, а й кузову авто. Мороз, волога, сіль…

12.12.2025

Названо п’ять найпоширеніших штрафів для автомобілістів узимку

Хоча єдиного офіційного списку "п'яти найпоширеніших зимових штрафів" не існує, найчастіші порушення взимку пов'язані зі…

12.12.2025

Volkswagen розглядає електромобілі з великим запасом ходу для Європи та США

За даними Bloomberg, Volkswagen розглядає розширення лінійки електромобілів з великим запасом ходу для Європи та…

12.12.2025

Дизайнери показали можливу версію Toyota Land Cruiser FJ GR Sport

Місяць тому Toyota представила нового компактного позашляховика Land Cruiser, який отримав індекс FJ і став…

12.12.2025