Авто

Експерт пояснив, чому електромобілі не завжди екологічніші за бензинові авто

Обговорення швидкого зникнення двигунів внутрішнього згоряння нерідко пов’язані не з їх недостатньою ефективністю, а з політичними рішеннями. В ЄС планують повністю заборонити продаж нових бензинових і дизельних авто до 2035 року, а в Британії — до 2040-го. Це означає, що ініціативу беруть влада, а не проблеми зі зручністю або надійністю. Експерт пояснив чи дійсно електромобілі екологічніші.

Більшість електрокарів проїжджають близько 350-400 км без підзарядки. Є винятки — преміум-класу Tesla Roadster проходить до 1000 км, але це нішева модель, доступна не кожному. У той же час бензинова Лада Веста з баком 55 літрів здатна проїхати майже 800 км, а дизельні машини — ще більше. Наприклад, Peugeot 408 на 60 літрах палива може подолати понад 1200 км, тоді як електрокари далеко не завжди здатні на такі показники.

Заправки з бензином і дизелем розташовані майже скрізь, що обумовлено довгою історією розвитку інфраструктури. З зарядними станціями ситуація інша: їх стає більше, але мережа все ще далека від масштабів мереж палива. У Китаї активно інвестують в електромобілі і через будівництво станцій за держрахунок ринок розвивається стрімко. В інших країнах, де підтримки немає, продажі електромобілів залишаються низькими.

Заправитися бензином — швидко, на це йде кілька хвилин. Підзарядка електромобіля займає набагато більше часу — годину і більше, хоча швидкі зарядки дозволяють скоротити цей період до 20 хвилин, але все одно не замінюють звичну швидкість заправки.

Якщо розглядати шкоду, що завдається навколишньому середовищу, ДВЗ викидають CO2 і шкідливі речовини. Електромобілі не мають вихлопу, але для них як джерело енергії використовується вугілля — найбрудніший тип палива.

Переробка батарей погано розвинена — тільки близько 5% літій-іонних акумуляторів повертають в цикл. У Сінгапурі порахували, що за один кілометр Tesla Model S витрачає близько 444 Втг енергії, що за місцевих умов становить приблизно 222 г CO2 на км. У той час як бензиновий Porsche 911 виділяє близько 197 г CO2 — тобто електрокар за реальних параметрів може виявитися менш екологічним, ніж спорткар.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо спосіб, який прискорить прогрівання будь-якого двигуна

Взимку важливо швидко прогріти двигун і салон. Піч прогріває авто завдяки теплу, яке з'являється в…

09.12.2025

Що робити, якщо поліція зупинила автомобіль без підстав

Зупинка автомобіля поліцейським має відбуватися лише за законом, а не за власним бажанням інспектора. Стаття…

09.12.2025

Toyota показала електричний кросовер bZ4X 2026 року

Toyota продовжує робити ставку на гібридні технології, хоча не відстає від китайських виробників, які вже…

09.12.2025

На ЗСУ передали п’ять нових Renault Duster для розвідки

Гостомельська громада передала армії п'ять нових кросоверів, куплених за кошти селищної військової адміністрації. Машини отримав…

09.12.2025

Tesla Model Y та Renault Scenic увійшли в топ надійних електромобілів на вторинному ринку

Журналісти авторитетного автомобільного порталу What Car провели масштабне дослідження серед власників кросоверів, щоб визначити, які…

09.12.2025

Subaru представила свій перший електричний кросовер для Європи

Перший повністю електричний компактний кросовер Subaru для Європи - модель Uncharted 2026 - вийде на…

09.12.2025