Авто

Експерт пояснив, чому електромобілі не завжди екологічніші за бензинові авто

Обговорення швидкого зникнення двигунів внутрішнього згоряння нерідко пов’язані не з їх недостатньою ефективністю, а з політичними рішеннями. В ЄС планують повністю заборонити продаж нових бензинових і дизельних авто до 2035 року, а в Британії — до 2040-го. Це означає, що ініціативу беруть влада, а не проблеми зі зручністю або надійністю. Експерт пояснив чи дійсно електромобілі екологічніші.

Більшість електрокарів проїжджають близько 350-400 км без підзарядки. Є винятки — преміум-класу Tesla Roadster проходить до 1000 км, але це нішева модель, доступна не кожному. У той же час бензинова Лада Веста з баком 55 літрів здатна проїхати майже 800 км, а дизельні машини — ще більше. Наприклад, Peugeot 408 на 60 літрах палива може подолати понад 1200 км, тоді як електрокари далеко не завжди здатні на такі показники.

Заправки з бензином і дизелем розташовані майже скрізь, що обумовлено довгою історією розвитку інфраструктури. З зарядними станціями ситуація інша: їх стає більше, але мережа все ще далека від масштабів мереж палива. У Китаї активно інвестують в електромобілі і через будівництво станцій за держрахунок ринок розвивається стрімко. В інших країнах, де підтримки немає, продажі електромобілів залишаються низькими.

Заправитися бензином — швидко, на це йде кілька хвилин. Підзарядка електромобіля займає набагато більше часу — годину і більше, хоча швидкі зарядки дозволяють скоротити цей період до 20 хвилин, але все одно не замінюють звичну швидкість заправки.

Якщо розглядати шкоду, що завдається навколишньому середовищу, ДВЗ викидають CO2 і шкідливі речовини. Електромобілі не мають вихлопу, але для них як джерело енергії використовується вугілля — найбрудніший тип палива.

Переробка батарей погано розвинена — тільки близько 5% літій-іонних акумуляторів повертають в цикл. У Сінгапурі порахували, що за один кілометр Tesla Model S витрачає близько 444 Втг енергії, що за місцевих умов становить приблизно 222 г CO2 на км. У той час як бензиновий Porsche 911 виділяє близько 197 г CO2 — тобто електрокар за реальних параметрів може виявитися менш екологічним, ніж спорткар.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Предсталено новий Jeep Grand Cherokee 2026 з турбомотором Hurricane і свіжим дизайном

Коли говорять про американський бренд Jeep, одразу уявляють легендарний рамний Wrangler, але насправді Grand Cherokee…

29.10.2025

BMW X5 M може стати повністю електричним до 2028 року

Чутки дедалі наполегливіше говорять про швидкий дебют електричної версії культового позашляховика BMW X5 нового покоління…

29.10.2025

Названо кросовери, які долають сотні тисяч кілометрів без капремонту

Автоексперт назвав п'ять кросоверів, які довели, що надійність — це не міф. Ці моделі заслужили…

29.10.2025

Toyota показала концепт нової Corolla: перші фото

На Japan Mobility Show 2025 Toyota представила концепт нової Corolla, повністю переосмисливши дизайн найпопулярнішого автомобіля…

29.10.2025

Названо марки авто, які найчастіше долають понад 400 тисяч кілометрів

Нещодавнє дослідження журналу iSeeCars охопило вражаючу кількість автомобілів. Експерти проаналізували приблизно 174 мільйони машин, порівнявши…

29.10.2025

Які мотори служать вічно: найнадійніші агрегати Toyota, Honda та Nissan

Мотор — одне з перших, на що звертають увагу покупці при виборі автомобіля, особливо на…

28.10.2025