Авто

Експерт пояснив, чому електромобілі не завжди екологічніші за бензинові авто

Обговорення швидкого зникнення двигунів внутрішнього згоряння нерідко пов’язані не з їх недостатньою ефективністю, а з політичними рішеннями. В ЄС планують повністю заборонити продаж нових бензинових і дизельних авто до 2035 року, а в Британії — до 2040-го. Це означає, що ініціативу беруть влада, а не проблеми зі зручністю або надійністю. Експерт пояснив чи дійсно електромобілі екологічніші.

Більшість електрокарів проїжджають близько 350-400 км без підзарядки. Є винятки — преміум-класу Tesla Roadster проходить до 1000 км, але це нішева модель, доступна не кожному. У той же час бензинова Лада Веста з баком 55 літрів здатна проїхати майже 800 км, а дизельні машини — ще більше. Наприклад, Peugeot 408 на 60 літрах палива може подолати понад 1200 км, тоді як електрокари далеко не завжди здатні на такі показники.

Заправки з бензином і дизелем розташовані майже скрізь, що обумовлено довгою історією розвитку інфраструктури. З зарядними станціями ситуація інша: їх стає більше, але мережа все ще далека від масштабів мереж палива. У Китаї активно інвестують в електромобілі і через будівництво станцій за держрахунок ринок розвивається стрімко. В інших країнах, де підтримки немає, продажі електромобілів залишаються низькими.

Заправитися бензином — швидко, на це йде кілька хвилин. Підзарядка електромобіля займає набагато більше часу — годину і більше, хоча швидкі зарядки дозволяють скоротити цей період до 20 хвилин, але все одно не замінюють звичну швидкість заправки.

Якщо розглядати шкоду, що завдається навколишньому середовищу, ДВЗ викидають CO2 і шкідливі речовини. Електромобілі не мають вихлопу, але для них як джерело енергії використовується вугілля — найбрудніший тип палива.

Переробка батарей погано розвинена — тільки близько 5% літій-іонних акумуляторів повертають в цикл. У Сінгапурі порахували, що за один кілометр Tesla Model S витрачає близько 444 Втг енергії, що за місцевих умов становить приблизно 222 г CO2 на км. У той час як бензиновий Porsche 911 виділяє близько 197 г CO2 — тобто електрокар за реальних параметрів може виявитися менш екологічним, ніж спорткар.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-5 надійних та безпечних уживаних авто до 20 тисяч доларів

Consumer Reports оновив рейтинг найкращих уживаних авто до $20 000. У списку — найнадійніші, безпечніші…

19.11.2025

Новий BMW iX3 2026 показали з 22-дюймовими M-колесами

На автосалоні в Цюріху BMW представила рідкісну і максимально укомплектовану версію нового електричного iX3 2026…

19.11.2025

Осінь добігає кінця: коли варто змінювати літню гуму на зимову

Осінь добігає кінця, а це означає, що водіям пора переходити на зимові шини. Вони важливі…

19.11.2025

BMW готує нове покоління 3-ї серії з оновленими двигунами та електричною версією

Наступне покоління легендарної BMW 3-серії дебютує вже у листопаді 2026 року та принесе низку технічних…

19.11.2025

Як підготувати електромобіль до морозів та уникнути проблем у холодну пору

Поширена думка про те, що електромобілі взимку втрачають заряд удвічі швидше, вже не відповідає дійсності.…

19.11.2025

Toyota RAV4 обійшла Tesla: підсумки світового авторинку за 2025 рік

2025 рік підходить до кінця і виявився значно кращим, ніж прогнозували. Попри песимістичні очікування, світові…

19.11.2025