На даний момент у користуванні росіян перебуває набагато більше автомобілів з автоматичними трансмісіями. При цьому, багато хто з водіїв, як і раніше, не навчилися правильно користуватися такими КПП, що часто призводить до їх передчасного ремонту і виходу з ладу в найневідповідніший момент. Автомеханік перерахував кілька поширених помилок при експлуатації ТЗ з АКПП.
Потрібно відразу обмовитися, що мова йде не тільки про класичні «автомати». Тут зачіпаються в тому числі і популярні нині «роботи» і варіатори. Отже, перше, на що варто звернути увагу — це періодичність обслуговування КПП. Багато хто покладається на регламент виробника, забуваючи про те, що той, у свою чергу, прагне більшого прибутку і зацікавлений лише в тому, щоб коробка пройшла гарантійний період, а потім вийшла з ладу і знадобився її дорогий ремонт.
Щоб цього не було, періодичність заміни масла потрібно скоротити. Іншими словами, якщо виробник говорить про заміну мастила на пробігу в 80 — 90 тисяч кілометрів або раз на 3 — 4 роки, то краще це робити раз на 50 — 60 тисяч або кожні 2 роки. Таким чином, автолюбитель продовжує термін служби КПП. Як би не розпинався сучасний автопром, мовляв, нові агрегати не потребують прогрівання перед поїздкою навіть у холодну пору року, не варто це твердження брати до уваги.
Спиратися потрібно на всю ту ж потенційну вигоду виробника. Прогрівати мотор і коробку перед поїздкою потрібно. Тільки ось на відміну від силового агрегату КПП прогрівається на ходу, а не при простої на місці. Таким чином, щоб продовжити термін служби коробки, в перші 5 — 10 хвилин після початку поїздки не слід давати високих обертів двигуну і намагатися різко прискоритися. Це дає зайве, інколи непотрібне навантаження на трансмісію і стає наслідком її більш раннього виходу з ладу.
Сучасні трансмісії влаштовані таким чином, що їх не слід зайвий раз перемикати між режимами. На світлофорах або в пробках часто можна спостерігати, як водії ставлять Parking і вичікують момент до початку руху, а після знову перемикають селектор. У випадку з сучасними коробками це помилка, адже КПП за великим рахунком розраховані на обмежену кількість перемикань. Навіть якщо доводиться зупинятися на довгому світлофорі, можна залишатися на Drive без шкоди для трансмісії, адже в цьому випадку з коробки знімається навантаження.
Окремо хочеться поговорити про порядок перемикання з переднього ходу на задній. Багато автомобілістів не замислюються про те, що це робиться лише після повної зупинки машини. Перемикаючись, коли ТЗ ще котиться назад або вперед, завдається непоправної шкоди трансмісії. Ну і, зрозуміло, не можна не згадати про своєчасне обслуговування системи охолодження. «Автомати», «роботи» і варіатори на відміну від МКПП потребують цього сильніше. Будь-які проблеми в системі можуть стати наслідком передчасного виходу коробки з ладу.
Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…
Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…
У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…
Дизельні двигуни довго були популярні в Європі: у 2010-х вони складали понад половину продажів нових…
Toyota представила глибоко оновлений електричний кросовер bZ4X. Автомобіль отримав дві нові батареї на 57,7 та…
У жовтні в Західній Європі вперше за тривалий час зафіксували невеликий розворот у дизельному сегменті.…
Leave a Comment