Останнім часом дедалі частіше у ЗМІ з’являються історії про електромобілі, що спалахують, і це породжує запитання: наскільки вони насправді небезпечні? Чи горять вони частіше, ніж звичайні машини з ДВЗ, і чому гібриди вважаються найпроблемнішими?
Як показує статистика, електрокари є значно безпечнішими. За даними AutoinsuranceEZ, у 2024 році на 100 тисяч проданих електромобілів припало лише близько 25 випадків займання, тоді як у машин із двигунами внутрішнього згоряння – понад 1500, а у гібридів – понад 3400. Подібні висновки підтверджують і ADAC, і американські NTSB та NFPA: більшість автомобільних пожеж трапляється саме з традиційними авто, тоді як електромобілі становлять лише малу частку.
Причини займання у різних типів транспорту відрізняються. Для машин із ДВЗ головними факторами є витік палива на гарячі деталі двигуна, короткі замикання через зношену проводку чи перегрів гальмівних дисків. В електрокарів основна небезпека зосереджена в акумуляторі: пошкодження осередків літій-іонної батареї, використання неякісних зарядних пристроїв чи екстремальна спека можуть спричинити тепловий удар і займання.
Попри те що такі випадки трапляються значно рідше, вони складніші для ліквідації. Акумулятори горять при вищих температурах, виділяють токсичні гази й здатні спалахувати повторно навіть після повного гасіння. Пожежникам доводиться працювати зі спеціальним захисним спорядженням, а іноді єдиний спосіб уникнути ризику – дати батареї догоріти під контролем. Схожа проблема й у гібридів, які поєднують одразу дві потенційно небезпечні системи.
Щоб мінімізувати ризики, власникам авто будь-якого типу слід суворо дотримуватися правил безпеки: регулярно проходити техобслуговування, стежити за проводкою й системами охолодження, використовувати лише сертифіковані зарядні пристрої, контролювати стан батареї та мати в машині справний вогнегасник. У випадку аварії з електромобілем важливо повідомити рятувальників про наявність батареї під днищем, щоб ті одразу застосували правильні методи гасіння.
Після придбання або розмитнення автомобіля власник зобов'язаний зареєструвати його в установленому законом порядку. Проте багато…
Toyota готує повернення класичного V8, але в абсолютно новому форматі. Якщо раніше мова йшла виключно…
Журналісти іспанського видання Km77 провели серію динамічних випробувань нового Audi Q5, включаючи знаменитий «лосиний тест»…
За даними GlobalData Automotive, за перші дев'ять місяців 2025 року у світі було продано понад…
Компанія Bentley, як і низка інших преміальних брендів, відкладає плани повного переходу на електротягу до…
Суд підтвердив, що водій не зобов'язаний виконувати незаконні вимоги поліції, якщо немає факту порушення. Таке…
Leave a Comment