Останнім часом дедалі частіше у ЗМІ з’являються історії про електромобілі, що спалахують, і це породжує запитання: наскільки вони насправді небезпечні? Чи горять вони частіше, ніж звичайні машини з ДВЗ, і чому гібриди вважаються найпроблемнішими?
Як показує статистика, електрокари є значно безпечнішими. За даними AutoinsuranceEZ, у 2024 році на 100 тисяч проданих електромобілів припало лише близько 25 випадків займання, тоді як у машин із двигунами внутрішнього згоряння – понад 1500, а у гібридів – понад 3400. Подібні висновки підтверджують і ADAC, і американські NTSB та NFPA: більшість автомобільних пожеж трапляється саме з традиційними авто, тоді як електромобілі становлять лише малу частку.
Причини займання у різних типів транспорту відрізняються. Для машин із ДВЗ головними факторами є витік палива на гарячі деталі двигуна, короткі замикання через зношену проводку чи перегрів гальмівних дисків. В електрокарів основна небезпека зосереджена в акумуляторі: пошкодження осередків літій-іонної батареї, використання неякісних зарядних пристроїв чи екстремальна спека можуть спричинити тепловий удар і займання.
Попри те що такі випадки трапляються значно рідше, вони складніші для ліквідації. Акумулятори горять при вищих температурах, виділяють токсичні гази й здатні спалахувати повторно навіть після повного гасіння. Пожежникам доводиться працювати зі спеціальним захисним спорядженням, а іноді єдиний спосіб уникнути ризику – дати батареї догоріти під контролем. Схожа проблема й у гібридів, які поєднують одразу дві потенційно небезпечні системи.
Щоб мінімізувати ризики, власникам авто будь-якого типу слід суворо дотримуватися правил безпеки: регулярно проходити техобслуговування, стежити за проводкою й системами охолодження, використовувати лише сертифіковані зарядні пристрої, контролювати стан батареї та мати в машині справний вогнегасник. У випадку аварії з електромобілем важливо повідомити рятувальників про наявність батареї під днищем, щоб ті одразу застосували правильні методи гасіння.
Осінь - пора різких перепадів температур. Удень повітря може прогріватися до +15 °C, а вночі…
Електромобілі дедалі впевненіше завойовують українські дороги, адже вони економні, екологічні та не потребують частих візитів…
Новий BMW X3 (G45) блискуче пройшов серію випробувань Euro NCAP, отримавши максимальні п’ять зірок. Тестувалася…
Через десять років після найбільшого скандалу з дизельними двигунами Volkswagen, відомого як "дизельгейт", у Великій…
Електромобілі мають унікальну архітектуру та набір компонентів, які суттєво відрізняються від традиційних авто з двигуном…
Виробники електрокарів прагнуть уникнути різкого падіння продажів на американському ринку, який переживає значні зміни. Після…
Leave a Comment