Авто

Погані дороги чи агресивна їзда: хто справжній ворог авто

Кожен автовласник хоча б раз замислювався над тим, що більше шкодить автомобілю – розбиті дороги чи помилки самого водія. На перший погляд, здається, що головним ворогом машини є ями та вибоїни, які безпосередньо впливають на підвіску, колеса, амортизатори й кузов. Але практика показує: недбале ставлення до керування, агресивна манера їзди, несвоєчасне технічне обслуговування й ігнорування елементарних правил експлуатації здатні завдати ще більшої шкоди. Особливо це відчутно в містах, де інтенсивний рух провокує ризиковані маневри, а стан покриття далеко не завжди відповідає стандартам.

Погані дороги створюють постійне механічне навантаження на машину. Кожен удар від нерівностей поступово руйнує підвіску, амортизатори, диски й шини, провокуючи появу мікротріщин та деформацій. Зношення відчутне й у кузові: каміння й пісок, що вилітають з-під коліс, залишають сколи на фарбі, через які швидко розвивається корозія. Часті ремонти підвіски, вирівнювання дисків чи заміна шин перетворюються на серйозні витрати для власника. Водночас навіть у таких умовах уважний водій може знизити шкоду – достатньо зменшувати швидкість, обирати плавні траєкторії та правильно розподіляти навантаження.

Втім, недосвідчений або агресивний водій руйнує автомобіль навіть на ідеально рівних трасах. Різкі старти й гальмування, постійна їзда на високих обертах, неправильне використання зчеплення та перевантаження машини призводять до прискореного зносу двигуна, коробки передач, гальм і підвіски. Часто додаються й кузовні проблеми – удари об бордюри, пошкодження лакофарбового покриття під час неправильного паркування, подряпини та сколи. Усе це швидко перетворюється на великі фінансові втрати, незалежно від стану доріг.

Порівняння двох факторів показує: дороги шкодять прогнозовано, а помилки водія – хаотично та набагато дорожче. Досвідчені автолюбителі знають, що дбайливий стиль керування здатний компенсувати навіть погану інфраструктуру, тоді як агресивна їзда та нехтування обслуговуванням руйнують машину у кілька разів швидше. Тому ключ до збереження ресурсу автомобіля – це поєднання акуратної манери водіння, своєчасних сервісних робіт і вміння прогнозувати дорожню ситуацію. Саме грамотний та уважний водій, а не якість покриття, визначає, скільки років його транспорт прослужить без серйозних поломок.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Mercedes представив доступну електроверсію CLA 2026 (ФОТО)

Німецький автовиробник вирішив не відставати від Tesla та представив нову, більш доступну версію електричного Mercedes-Benz…

14.10.2025

Чому підземний паркінг може вбити автомобіль

Як доглядати автомобіль під час простою - питання, яке хвилювало водіїв у всі часи. Раніше…

14.10.2025

Peugeot пояснив низькі продажі електромобілів у Європі

Глава Peugeot пояснив, що повільні продажі електромобілів у компанії пов'язані з високою популярністю бренду в…

14.10.2025

Land Rover готує компактний електричний позашляховик Defender Sport

Компанія Land Rover розширює лінійку Defender, готуючи абсолютно нову модель - компактний електричний позашляховик, який…

14.10.2025

Ferrari планує випустити 20 нових моделей до 2030 року

Ferrari оголосила плани випустити 20 нових моделей до 2030 року, включаючи перший електромобіль Elettrica та…

14.10.2025

Дебютував новий BMW M3 Travel з потужним двигуном і впізнаваним дизайном

На початку листопада на китайському ринку відбудеться прем’єра BMW M3 2025 Travel Edition – універсала,…

14.10.2025