Categories: Авто

З’явилася ще одна підстава для штрафів водіям

Щороку на дорогах України сотні автомобілів потрапляють у ДТП в перші снігові дні. Основна причина — багато власників забувають або навмисно не переходять на зимові шини. Змінити таке несерйозне ставлення до безпеки можуть лише великі штрафи.

Чому питання актуальне?

Лише протягом середи, 14 листопада, на дорогах країни трапилося близько тисячі ДТП. Незважаючи на попередження синоптиків про перший сніг, водії виїхали на вулиці на літній гумі.

Як пише Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, таких автолюбителів було приблизно 30%. Результат — тільки у столиці сталося 498 аварій.

“За добу понад тисячу ДТП по всій країні. З них тільки у Києві — 498. 30% водіїв не змінили літню гуму на зимову. Лише 46% були пристебнуті. В цілому ременями безпеки користується не більше 23% громадян, згідно з останніми соцопитуваннями”, — стверджує міністр.

Як видно з даних, особливо складна ситуація зі ставленням до безпеки саме у Києві. Зранку 14 листопада кияни масово стояли у заторах, а онлайн-карти показували фактично паралізовану в результаті аварій столицю.

В окремих випадках не уникли і жертв. Так, в аварії на трасі Київ-Чоп загинув відомий армрестлер Андрій Пушкар. Водій автомобіля Citroen, в якому їхав Пушкар, армрестлер Олег Жох не впорався з керуванням, виїхав на зустрічну смугу і врізався у вантажівку.

Що написано у ПДР?

Як не дивно, пункт про зміну шин на зимові та літні не прописаний у ПДР. У пункті 31 “Технічний стан транспортних засобів та їхнє обладнання” перехід на зимові шини вказаний лише як рекомендація.

“У разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах зі слизькою проїзною частиною, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїзної частини”, — йдеться у правилах.

Як вирішити проблему?

Допомогти в цій ситуації може законодавство. У Європі практика календарного переходу закріплена в законах. У країнах Східної Європи та Балтії норм про обов’язковий перехід немає тільки в Польщі і Україні. А в деяких країнах переходити на зимову гуму треба вже з середини жовтня.

Ще один варіант переходу на зимові та літні шини — виходячи з середньодобової температури. Як вважає автоюрист Володимир Луньов, зміна шин може також залежати не тільки від календаря, а й від середньої температури за 3 дня. По суті, аналогічний принцип діє при підключенні опалення.

“У нас же не завжди холодно і сніжно у жовтні або у листопаді. Тому можна зробити прив’язку до середньої температури за добу. Якщо вона опустилася протягом 3-х діб, то тоді вже повинні “перевзути” авто. Про це можна оголошувати офіційно для автомобілістів, через ЗМІ”, — розповів Луньов.

Що думають автомобілісти і нардепи?

Зміни в українські закони мають прийняти у Верховній Раді. Щоправда, поки народні депутати з цією ідеєю не поспішають.

“У парламенті конкретних ініціатив немає поки, але точиться чимало розмов, щоб узимку переходили на зимові шини, влітку на літні, або на всесезонні. У Європі вже давно такі правила, будеш взимку їхати на літній шині — тебе зупинить поліція і оштрафує. На превеликий жаль, у нас аж ніяк не кожен зможе купувати комплекти шин щоразу”, — розповів член транспортного комітету, народний депутат від Блоку Петра Порошенка Давид Макар’ян.

Дійсно, зміна шин — справа недешева. В середньому вартість комплекту для легкового автомобіля варіюється в межах 4 тисяч гривень. Якщо йдеться про кросовер, суми можуть бути в рази більшими.

“Не у всіх є гроші на зимову гуму. Зараз у середньому одне колесо коштує від 1 тисячі гривень. Ось у мене, наприклад, є гроші на авто, а у власника якогось “ЗАЗ” немає, і що тепер з ним робити? Інше питання, не можеш собі дозволити — не виїзди тоді на дорогу”, — упевнений автомобіліст Олексій Онищенко.

У цьому контексті важливим є і розмір штрафу, а також реальна користь від контролю за авто без сезонної гуми. Як вважає автоюрист Володимир Луньов, перевірити авто буде дуже складно.

“Варто розуміти, які авто їдуть на літній, а які на зимовій гумі. Доведеться зупиняти і перевіряти вже на місці. Як варіант, можуть влаштувати перевірки на трасах при в’їзді та виїзді до міста, щоб не створювати заторів”, — вважає експерт.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • Состояние шин, это прежде всего вопрос безопасности дорожного движения. У нас много говорят об этом, но почему-то все забывают, что любое авто - это средство повышенной опасности. Соответственно и требования болжны быть более строгие. И прав Алексей Онищенко - если ты не в состоянии обеспечить безопасность дорожного движения просто поставь свою машину. Вот с точки зрения сохранности жизни других участников движения и надо исходить законодателям при разработке и приеме законов.

  • безопасность зимних шин сильно преувеличена.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Tesla зміцнила лідерство у США, встановивши понад 34 тисячі зарядних станцій

Tesla продовжує зміцнювати лідерство у сфері зарядної інфраструктури для електромобілів. Згідно з даними звіту Paren…

21.10.2025

Renault показав агресивний концепт позашляховика перед серійним запуском

Восени 2023 року Renault представила концептуальну версію свого позашляхового пікапа Niagara. Автомобіль задуманий як глобальна…

21.10.2025

Чим відрізняється жіночий стиль водіння від чоловічого

Питання про те, чи може жінка бути за кермом, давно втратило актуальність. Набагато цікавіше розібратися,…

21.10.2025

Названо найпопулярніші серед українців бензинові авто

За даними Укравтопром, у вересні автопарк України поповнився більш ніж 12,6 тисячами легкових автомобілів з…

21.10.2025

Нове покоління BMW i3 обіцяє рекордний запас ходу понад 1300 км

BMW впевнено рухається до оновлення D-сегмента, роблячи ставку на інновації та розширюючи лінійку Neue Klasse…

21.10.2025

Названо головні слабкості Nissan Qashqai II

Автомобільний експерт поділився думкою щодо недоліків другого покоління Nissan Qashqai. За його словами, найменш вдалим…

21.10.2025