Авто

Чому водії відмовляються від кондиціонера в спеку і чи є в цьому сенс

У літню спеку на дорогах часто можна побачити автомобілі з відчиненими вікнами, і це стосується не лише старих машин без кондиціонера. Навіть власники сучасних авто з клімат-контролем обирають цей спосіб охолодження. Причина криється у звичках та певних страхах водіїв. Дехто переконаний, що холодне повітря з кондиціонера може спричинити застуду чи біль у шиї, особливо якщо в машині є маленькі діти. Інші зізнаються, що їм просто приємніше їхати з відчиненим вікном, відчуваючи подих свіжого повітря.

Частина автовласників уникає використання кліматичної системи через її ненадійну роботу. У старих або бюджетних моделях кондиціонер часто охолоджує занадто слабо або, навпаки, перетворює салон на холодильник, тому простіше скористатися звичним способом – опустити скло. Вирішити таку проблему нескладно: достатньо перевірити систему та заправити її хладогеном, адже саме його нестача найчастіше призводить до нестабільної роботи.

Є й ті, хто вважає, що повітря з вулиці корисніше й безпечніше за те, що подає кондиціонер. Це твердження частково справедливе лише тоді, коли давно не змінювався салонний фільтр. У справному ж стані система очищує повітря набагато краще, ніж це може забезпечити відкрите вікно. Ще одна поширена думка – робота кондиціонера збільшує витрату палива. У сучасних автомобілях цей вплив мінімальний і майже непомітний, тоді як на старих малопотужних моделях він справді може бути відчутним.

Насправді ж кондиціонер не становить загрози для здоров’я і не шкодить автомобілю, якщо користуватися ним правильно. Оптимальною температурою в салоні вважається 22 градуси, при цьому повітряний потік не варто спрямовувати безпосередньо на себе. Регулярна заміна фільтрів, своєчасне обслуговування системи та грамотне налаштування зроблять поїздку у спеку комфортною й безпечною, дозволяючи відмовитися від потреби постійно відкривати вікна.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Чому бензин буває «зимовим» і «літнім»: що важливо знати водіям

Бензин не має такої чіткої сезонної класифікації, як дизельне пальне, однак його характеристики змінюються залежно…

23.12.2025

Nissan Versa оновлено: перші шпигунські фото

Компанія Nissan активно готується до презентації оновленого седана Versa. Як повідомляє Carscoops, серійну версію автомобіля…

23.12.2025

Чому після купівлі авто важливо переоформити страховий поліс

Купівля автомобіля - це не лише приємна подія, а й нові обов'язки. Багато водіїв одразу…

23.12.2025

BMW запатентувала гвинти з логотипом, які відкручуються лише спецінструментом

BMW запатентувала гвинти зі своїм логотипом, для відкручування яких потрібні спеціальні інструменти. Компанія пояснює це…

23.12.2025

Експерти розповіли, як скоротити витрату пального у холодну пору року

Зимова погода суттєво впливає на витрату пального: навіть без змін у стилі водіння автомобіль споживає…

23.12.2025

Ford Fiesta і Focus під загрозою через дефект ременя ГРМ

У США NHTSA розпочало розслідування щодо Ford Fiesta та Focus з 1,0-літровим трициліндровим двигуном і…

23.12.2025