Придбання вживаного автомобіля залишається популярним способом оновлення особистого транспорту. Проте одним із головних ризиків під час такої покупки є можливість натрапити на машину з серйозними проблемами двигуна. А ремонт мотора – задоволення не з дешевих. Автоексперт поділився ключовими порадами, як розпізнати технічно несправний двигун ще до купівлі.
Перше, на що варто звернути увагу – це дим із вихлопної труби. Прогрійте двигун до робочої температури (приблизно 10-15 хвилин) і різко натисніть на газ. Якщо з’являється сизий дим, це сигнал тривоги – мотор може “їсти” масло. Причина часто криється у зношених поршневих кільцях, маслознімних ковпачках або дефектній турбіні.
Білий пар у холодну погоду – звичне явище, це просто конденсат. Але якщо він не зникає навіть після прогріву і має характерний запах охолоджувальної рідини – ймовірно, антифриз потрапляє в камеру згоряння, наприклад, через пошкоджену прокладку головки блоку циліндрів. Чорний дим, як правило, пов’язаний із несправністю паливної системи або надто багатою паливною сумішшю.
Огляньте простір під капотом: зверніть увагу на патьоки масла, антифризу чи інших рідин. Особливо пильну увагу приділіть стику між головкою блоку та самим блоком двигуна. Сліди герметика або зміна кольору металу в місцях з’єднання можуть свідчити про намагання приховати витоки.
Наявність неоригінальних шлангів чи патрубків, нові хомути – ознаки кустарного ремонту. Свіжі сліди від інструментів на болтах або чисті ділянки на запиленому моторі можуть говорити про нещодавнє втручання – не соромтесь уточнити у продавця, що саме ремонтували.
Запустіть двигун і зверніть увагу на його роботу. Він має працювати рівно, без вібрацій, сторонніх звуків чи нестабільного холостого ходу. Якщо мотор смикається, трясеться або видає стукіт, дзвін чи клацання – це може свідчити про зношені опори, проблеми з запалюванням або навіть внутрішні дефекти, як-от зношення ланцюга ГРМ чи підшипників. Якщо оберти “плавають” – це також негативний сигнал.
Перевірте індикатори на панелі – світлові сигнали типу “Check Engine” можуть вказувати на наявність помилок у системі. Іноді недобросовісні продавці просто виймають лампочки, щоби приховати проблеми.
Для перевірки краще мати під рукою Bluetooth-діагностичний адаптер або сканер OBD-II. Так ви зможете самостійно прочитати поточні помилки. Проте складні або нестабільні помилки виявить лише професійна діагностика.
Перед купівлею обов’язково здійсніть тест-драйв. Перевірте, як реагує автомобіль на натискання педалі газу, чи не втрачає потужність, чи немає ривків чи затримок.
Для повної впевненості варто звернутися до сервісу. Там можуть провести вимірювання компресії, перевірити герметичність поршневої групи та стан прокладки ГБЦ. Деякі СТО також надають послугу ендоскопії циліндрів – за її допомогою можна виявити пошкодження на стінках циліндрів, поршнях чи клапанах, що можуть бути наслідком масляного голодування або використання неякісної оливи.
Toyota представила оновлений електричний кросовер 2026 року, який тепер починається з ціни 34 900 доларів,…
У деяких містах США рівень криміналу нагадує сюжети популярних відеоігор. Статистика свідчить сама за себе:…
Літо вважається найменш вдалим періодом для купівлі вживаного автомобіля. За даними дослідження аналітичної компанії iSeeCars,…
У Дніпрі заборонили виїзд на дороги автомобілів із гучними вихлопами. Під обмеження потрапляють машини без…
Українські ветерани та люди з інвалідністю внаслідок війни зможуть сплачувати лише половину вартості полісів обов'язкового…
Компанія Jeep представила в США нове, 6-t покоління кросовера Cherokee, який залишав лінійку марки на…
Leave a Comment