Авто

Навіщо потрібен ручний режим у “автоматі”: 6 ситуацій, коли він рятує

Автолюбителі все частіше стали вибирати машини з автоматичними трансмісіями, незважаючи на те, що такі ТЗ дорожчі в обслуговуванні в порівнянні з МКПП . При цьому часто водії не розуміють, навіщо на авто з АКПП, «роботом» чи варіатором, як і раніше, присутній ручний режим керування? Насправді виробники не просто так його додають. Він потрібний у деяких ситуаціях, про що ми розповімо у цьому матеріалі.

Наприклад, якщо у автомобіля відмовляють гальма, перехід у ручний режим керування трансмісією – це єдиний спосіб швидко та безболісно для машини скинути швидкість та зупинитися. При звичайній роботі «автомата» для уповільнення транспортного засобу буде потрібна занадто велика відстань. Управляючи вручну коробкою, це можна зробити досить швидко, не створюючи перешкоди іншим учасникам дорожнього руху. Головне лише розуміти принцип уповільнення авто.

Не тільки у разі відмови гальм на ТЗ з автоматичною коробкою передач можна застосовувати гальмування двигуном. Це актуально і при пересуванні дорожніми серпантинами, де спуски змінюються підйомами, а проїжджа частина постійно виляє і має безліч крутих поворотів. У звичайному режимі можна перегріти гальма та коробку. Щоб цього не допустити, КПП перетворюється на ручний режим управління. Більшою мірою це актуально для машин із солідним пробігом.

Окремо хотілося б поговорити про момент руху при роботі двигуна на високих обертах. Багатьом автомобілістам відомо, що інколи поганяти мотор на 4 — 5 тисячах обертів протягом 20 — 30 хвилин корисно. Якщо залишити КПП в автоматичному режимі управління, то електроніка просто не дасть підтримувати такі оберти довго. Тому для цієї процедури трансмісію також перемикають в ручний режим, де оберти можна контролювати самостійно.

Коли потрібно зробити різкий маневр, наприклад, обгін або виїзд з другорядної дороги на головну, також можна скористатися ручним керуванням трансмісією. Справа в тому, що в цьому режимі КПП стає більш чуйною, а двигун віддає всю потужність відразу без зволікання та затримки. У деяких ситуаціях це справді рятує, якщо, наприклад, у машини не такий потужний мотор і в автоматичному режимі складно отримати відразу повну віддачу.

Останнє, на що хотілося б звернути увагу, – це круте піднесення, де також рекомендують використовувати ручний режим. Якщо залишити керування на електроніку, то можна спостерігати деяке підтуплювання коробки та млявий розгін автомобіля. Це буде створювати дискомфорт водію, а також колегам, які пересуваються позаду. Щоб цього не допустити, краще взяти порядок перемикання передач на себе, увімкнувши ручний режим керування.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Наступник Pajero Sport стане флагманом SUV-лінійки Mitsubishi

Розробка наступника моделі Mitsubishi Pajero Sport знаходиться у фінальній стадії. Очікується, що машина позбавиться приставки…

13.11.2025

Nissan випустить новий універсал на базі Dacia Jogger

Багаторічна співпраця Renault і Nissan продовжує приносити нові спільні проєкти, спрямовані на розвиток брендів на…

13.11.2025

Dacia готує до виходу найдешевший гібридний універсал у Європі

Dacia готує до дебюту новий універсал C-класу, який, за даними Autocar, з'явиться у 2026 році…

13.11.2025

У Німеччині розпочався новий судовий процес щодо Дизельгейту проти Volkswagen

Хоча штаб-квартира Volkswagen у Вольфсбурзі вже давно зосередилася на електромобілях та нових технологічних напрямах, у…

13.11.2025

BMW наймає фахівців для удосконалення систем допомоги водієві

Стало відомо, що BMW активно розширює команду фахівців у сфері систем допомоги водієві. Компанія шукає…

13.11.2025

Названо 3 способи вберегти машину від викрадення

Статистика показує, що сучасна сигналізація проти викрадення недостатньо ефективна для повного захисту автомобіля. Зловмисники постійно…

13.11.2025