Авто

Навіщо потрібен ручний режим у “автоматі”: 6 ситуацій, коли він рятує

Автолюбителі все частіше стали вибирати машини з автоматичними трансмісіями, незважаючи на те, що такі ТЗ дорожчі в обслуговуванні в порівнянні з МКПП . При цьому часто водії не розуміють, навіщо на авто з АКПП, «роботом» чи варіатором, як і раніше, присутній ручний режим керування? Насправді виробники не просто так його додають. Він потрібний у деяких ситуаціях, про що ми розповімо у цьому матеріалі.

Наприклад, якщо у автомобіля відмовляють гальма, перехід у ручний режим керування трансмісією – це єдиний спосіб швидко та безболісно для машини скинути швидкість та зупинитися. При звичайній роботі «автомата» для уповільнення транспортного засобу буде потрібна занадто велика відстань. Управляючи вручну коробкою, це можна зробити досить швидко, не створюючи перешкоди іншим учасникам дорожнього руху. Головне лише розуміти принцип уповільнення авто.

Не тільки у разі відмови гальм на ТЗ з автоматичною коробкою передач можна застосовувати гальмування двигуном. Це актуально і при пересуванні дорожніми серпантинами, де спуски змінюються підйомами, а проїжджа частина постійно виляє і має безліч крутих поворотів. У звичайному режимі можна перегріти гальма та коробку. Щоб цього не допустити, КПП перетворюється на ручний режим управління. Більшою мірою це актуально для машин із солідним пробігом.

Окремо хотілося б поговорити про момент руху при роботі двигуна на високих обертах. Багатьом автомобілістам відомо, що інколи поганяти мотор на 4 — 5 тисячах обертів протягом 20 — 30 хвилин корисно. Якщо залишити КПП в автоматичному режимі управління, то електроніка просто не дасть підтримувати такі оберти довго. Тому для цієї процедури трансмісію також перемикають в ручний режим, де оберти можна контролювати самостійно.

Коли потрібно зробити різкий маневр, наприклад, обгін або виїзд з другорядної дороги на головну, також можна скористатися ручним керуванням трансмісією. Справа в тому, що в цьому режимі КПП стає більш чуйною, а двигун віддає всю потужність відразу без зволікання та затримки. У деяких ситуаціях це справді рятує, якщо, наприклад, у машини не такий потужний мотор і в автоматичному режимі складно отримати відразу повну віддачу.

Останнє, на що хотілося б звернути увагу, – це круте піднесення, де також рекомендують використовувати ручний режим. Якщо залишити керування на електроніку, то можна спостерігати деяке підтуплювання коробки та млявий розгін автомобіля. Це буде створювати дискомфорт водію, а також колегам, які пересуваються позаду. Щоб цього не допустити, краще взяти порядок перемикання передач на себе, увімкнувши ручний режим керування.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

ТОП-7 причин, чому робота на холостих обертах повільно вбиває автомобіль

Зимова зупинка автомобіля - поширене явище серед українських водіїв, але воно несе чимало ризиків для…

01.10.2025

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025