Авто

Топ-8 помилок при експлуатації АКПП, які роблять навіть досвідчені водії

Автоматична коробка передач часто сприймається як вибір для новачків або водіїв, які не хочуть ускладнювати собі життя механікою. Проте реальність інша: АКПП – це складна технічна система, що вимагає уважного ставлення, дисципліни у використанні та знання ключових принципів експлуатації. І хоча “автомат” поступово витісняє механіку з ринку, з ним можна мати серйозні проблеми, якщо не дотримуватись базових правил.

Насамперед варто знати, що в АКПП головну роль відіграє гідравлічна рідина, від якої залежить довговічність усієї трансмісії. Вона забезпечує роботу фрикціонів, охолодження та передачу зусилля, тому важливо не експериментувати з підбором оливи, а використовувати лише рекомендовану виробником. Перегрів цієї рідини – одна з найпоширеніших проблем. У спеку або під час інтенсивного руху трансмісія може втрачати чіткість перемикання, тому варто періодично зупинятись і давати коробці охолонути – особливо під час далеких поїздок або в умовах високих температур.

Не менш важливим є правильний прогрів трансмісії в холодну пору року. На відміну від мотора, коробка нагрівається повільніше, тому перед виїздом варто дати їй кілька хвилин у режимі “R” або “D”, тримаючи гальмо. Також варто уникати руху накатом і не зловживати перемиканням режимів під час коротких зупинок. У пробках або на світлофорах краще просто тримати ногу на гальмі, не переводячи важіль у “нейтраль”, а у випадку довших зупинок – обирати “паркінг” із увімкненим ручником.

Ще один критичний момент – буксирування. Сучасні коробки дозволяють транспортування на обмежені відстані та швидкості, але ця інформація завжди має бути перевірена в інструкції. Так само при обгонах слід пам’ятати, що електроніка коробки може завагатись або раптово перемкнутись на вищу передачу, тож іноді для впевненого маневру потрібно перевести важіль у спортивний режим або знизити передачу вручну. АКПП – це комфорт, але лише за умови розумного й обережного користування.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Mercedes-Benz представив прототип електромотора потужністю до 1000 к.с.

На початку грудня автомобільні видання повідомили про прорив: компанія YASA, що належить Mercedes-Benz, показала прототип…

03.12.2025

Експерт назвав три кросовери, які найчастіше підводять власників

Land Rover, Volkswagen і Peugeot часто потрапляють у списки найненадійніших кросоверів, і автоексперт пояснює чому.…

03.12.2025

Mercedes готує семимісний електрокросовер із запасом ходу до 673 км (ФОТО)

Німецький виробник Mercedes продовжує розширювати лінійку електрокарів: помічено прототип нового семимісного електрокросовера з трьома рядами…

03.12.2025

ЄС готова залишити бензинові та дизельні авто після 2035 року

Європейська комісія може переглянути плани повної відмови від автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння після 2035…

03.12.2025

Honda CR-V отримав легкий рестайлінг без суттєвих змін

Honda CR-V актуального покоління продається з 2022 року і наразі отримує точкові оновлення в залежності…

03.12.2025

Експерт розповів, чи можна їздити на кабріолеті взимку

Багато людей думають, що кабріолет узимку - це "холодильник на колесах". Насправді сучасні моделі з…

03.12.2025