Авто

Чому машини закипають у спеку та як цьому запобігти

У літню спеку, особливо в умовах дорожніх заторів, нерідко можна спостерігати закипаючі автомобілі, з-під капота яких виривається пара. Це свідчить про неполадки в системі охолодження двигуна. Проблеми з охолодженням найгостріше виявляються у спеку, коли система працює на межі своїх можливостей.

Причиною можуть бути забруднений радіатор, пошкоджені шланги, дефекти кришки радіатора або використання старої рідини, що охолоджує. Будь-які витоку антифризу через розгерметизацію системи призводять до його потрапляння на гарячі деталі та випаровування. Недостатнє охолодження негативно впливає на роботу двигуна.

Щоб уникнути неприємностей у літніх поїздках, рекомендується провести діагностику та своєчасно обслуговувати систему охолодження . Професійне чищення радіатора в автосервісі – корисний профілактичний захід. Важливо також стежити за рівнем рідини, що охолоджує, і підтримувати його в нормі. Під час тривалих поїздок у спеку звертайте увагу на показання температури на панелі приладів.

Перегрів гальм також є проблемою для машин у спеку. Гальмівні диски та колодки можуть перегріватися при високому навантаженні на автомобіль, русі в гору, частому та різкому гальмуванні, а також при зносі деталей гальмівної системи та відсутності своєчасної перевірки.

Ще одна причина зниження ефективності гальм у спеку – стара гальмівна рідина . Вона гігроскопічна і згодом накопичує вологу. У спекотний день вода в гальмівній рідині може закипіти, що вкрай небезпечно, оскільки гальма педаль практично перестає реагувати. Тому важливо регулярно перевіряти гальма та звертати увагу на будь-які ознаки погіршення їх роботи.

Сильні дощі можуть становити небезпеку для автомобілів. Літні зливи часто призводять до затоплення доріг. Паркування в низинах та магістралі з несправною зливовою каналізацією перетворюються на глибокі «озера». Раптові зливи можуть застати зненацька, і автомобілі опиняються у воді. У таких ситуаціях виникає ризик гідроудару двигуна.

Вода може потрапити у двигун через повітрозабірник та впускний колектор, потрапляючи безпосередньо у циліндри. Щоб уникнути цього, необхідно зменшити швидкість і рухатися з максимальною обережністю . По можливості, краще зупинитися на узбіччі та перечекати, поки рівень води та інтенсивність опадів зменшаться.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

BMW готує перший серійний водневий X5 до 2028 року

BMW анонсувала підготовку першого серійного автомобіля на водневих паливних елементах, який планують вивести на ринок…

03.09.2025

Як правильно користуватися кондиціонером в автомобілі влітку

"Мудра людина створює комфорт навіть у пустелі, а нерозумна страждає від спеки в тіні" -…

03.09.2025

Помилки водіїв, які скорочують ресурс коробки передач і двигуна

Неправильна експлуатація автомобіля призводить до зайвих витрат на ремонт, адже навіть дрібні шкідливі звички водія…

03.09.2025

Автоінструктор пояснив, у яких випадках дозволено возити дитину без автокрісла

В Україні набули чинності нові правила перевезення дітей у автомобілях, і тепер головним критерієм визначено…

03.09.2025

Чи зобов’язаний водій показувати аптечку поліцейському: що говорить закон

В Україні питання обов'язку пред'явити медичну аптечку поліцейському часто викликає суперечки, адже думки водіїв розходяться:…

03.09.2025

Michelin підтримала Euro 7 і наполягає на тестах зносу шин у реальних умовах

Євросоюз запроваджує стандарт Euro 7 , який уперше регулює не лише вихлопні гази, а й…

03.09.2025