Авто

Чому машини закипають у спеку та як цьому запобігти

У літню спеку, особливо в умовах дорожніх заторів, нерідко можна спостерігати закипаючі автомобілі, з-під капота яких виривається пара. Це свідчить про неполадки в системі охолодження двигуна. Проблеми з охолодженням найгостріше виявляються у спеку, коли система працює на межі своїх можливостей.

Причиною можуть бути забруднений радіатор, пошкоджені шланги, дефекти кришки радіатора або використання старої рідини, що охолоджує. Будь-які витоку антифризу через розгерметизацію системи призводять до його потрапляння на гарячі деталі та випаровування. Недостатнє охолодження негативно впливає на роботу двигуна.

Щоб уникнути неприємностей у літніх поїздках, рекомендується провести діагностику та своєчасно обслуговувати систему охолодження . Професійне чищення радіатора в автосервісі – корисний профілактичний захід. Важливо також стежити за рівнем рідини, що охолоджує, і підтримувати його в нормі. Під час тривалих поїздок у спеку звертайте увагу на показання температури на панелі приладів.

Перегрів гальм також є проблемою для машин у спеку. Гальмівні диски та колодки можуть перегріватися при високому навантаженні на автомобіль, русі в гору, частому та різкому гальмуванні, а також при зносі деталей гальмівної системи та відсутності своєчасної перевірки.

Ще одна причина зниження ефективності гальм у спеку – стара гальмівна рідина . Вона гігроскопічна і згодом накопичує вологу. У спекотний день вода в гальмівній рідині може закипіти, що вкрай небезпечно, оскільки гальма педаль практично перестає реагувати. Тому важливо регулярно перевіряти гальма та звертати увагу на будь-які ознаки погіршення їх роботи.

Сильні дощі можуть становити небезпеку для автомобілів. Літні зливи часто призводять до затоплення доріг. Паркування в низинах та магістралі з несправною зливовою каналізацією перетворюються на глибокі «озера». Раптові зливи можуть застати зненацька, і автомобілі опиняються у воді. У таких ситуаціях виникає ризик гідроудару двигуна.

Вода може потрапити у двигун через повітрозабірник та впускний колектор, потрапляючи безпосередньо у циліндри. Щоб уникнути цього, необхідно зменшити швидкість і рухатися з максимальною обережністю . По можливості, краще зупинитися на узбіччі та перечекати, поки рівень води та інтенсивність опадів зменшаться.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

ТОП-5 машин BMW з пробігом, які варто купити у 2025 році

Експерти назвали п'ять автомобілів BMW з пробігом, які варто розглядати, спираючись на відгуки реальних власників,…

20.10.2025

Коли водій має право не показувати документи поліцейському

Адвокат пояснює, що будь-яка зупинка автомобіля поліцейським має бути підтверджена доказами. Закон дозволяє зупинку лише…

20.10.2025

Небезпека на колесах: чому не можна ігнорувати стан протектора

Експерти наголошують, що використання шин із надмірно зношеним протектором становить серйозну небезпеку як для самого…

20.10.2025

Новий Tesla Roadster стане найшвидшим спорткаром у світі

Цього року шанувальників Tesla очікує довгоочікувана прем'єра. Головний дизайнер компанії Франц фон Хольцхаузен підтвердив, що…

20.10.2025

Вже завтра Toyota покаже абсолютно новий позашляховик: що відомо

Компанія Toyota готується представити публіці новий позашляховик Land Cruiser FJ, повідомляє MagX. За інформацією джерела,…

19.10.2025

Українців попередили про нову шахрайську схему з продажем «євроблях»

У Житомирській області мешканець Звягельського району став жертвою шахраїв у соцмережах. Чоловік натрапив на оголошення…

19.10.2025