Авто

Чому машини закипають у спеку та як цьому запобігти

У літню спеку, особливо в умовах дорожніх заторів, нерідко можна спостерігати закипаючі автомобілі, з-під капота яких виривається пара. Це свідчить про неполадки в системі охолодження двигуна. Проблеми з охолодженням найгостріше виявляються у спеку, коли система працює на межі своїх можливостей.

Причиною можуть бути забруднений радіатор, пошкоджені шланги, дефекти кришки радіатора або використання старої рідини, що охолоджує. Будь-які витоку антифризу через розгерметизацію системи призводять до його потрапляння на гарячі деталі та випаровування. Недостатнє охолодження негативно впливає на роботу двигуна.

Щоб уникнути неприємностей у літніх поїздках, рекомендується провести діагностику та своєчасно обслуговувати систему охолодження . Професійне чищення радіатора в автосервісі – корисний профілактичний захід. Важливо також стежити за рівнем рідини, що охолоджує, і підтримувати його в нормі. Під час тривалих поїздок у спеку звертайте увагу на показання температури на панелі приладів.

Перегрів гальм також є проблемою для машин у спеку. Гальмівні диски та колодки можуть перегріватися при високому навантаженні на автомобіль, русі в гору, частому та різкому гальмуванні, а також при зносі деталей гальмівної системи та відсутності своєчасної перевірки.

Ще одна причина зниження ефективності гальм у спеку – стара гальмівна рідина . Вона гігроскопічна і згодом накопичує вологу. У спекотний день вода в гальмівній рідині може закипіти, що вкрай небезпечно, оскільки гальма педаль практично перестає реагувати. Тому важливо регулярно перевіряти гальма та звертати увагу на будь-які ознаки погіршення їх роботи.

Сильні дощі можуть становити небезпеку для автомобілів. Літні зливи часто призводять до затоплення доріг. Паркування в низинах та магістралі з несправною зливовою каналізацією перетворюються на глибокі «озера». Раптові зливи можуть застати зненацька, і автомобілі опиняються у воді. У таких ситуаціях виникає ризик гідроудару двигуна.

Вода може потрапити у двигун через повітрозабірник та впускний колектор, потрапляючи безпосередньо у циліндри. Щоб уникнути цього, необхідно зменшити швидкість і рухатися з максимальною обережністю . По можливості, краще зупинитися на узбіччі та перечекати, поки рівень води та інтенсивність опадів зменшаться.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Як правильно заправляти автомобіль, щоб не пошкодити паливну систему

Кожен водій стикається з вибором: заправляти авто до повного баку чи тільки на певну суму.…

27.09.2025

Новий законопроєкт про сезонні шини: що чекає українських водіїв

В Україні жваво обговорюють законопроєкт №8369, який уже внесений до Верховної Ради та передбачає запровадження…

27.09.2025

Як часто японці змінюють оливу в моторі і чи варто нам так робити

Японська культура догляду за автомобілями справді заслуговує на увагу, адже навіть після багатьох років активної…

27.09.2025

Як правильно запускати двигун, щоб продовжити його ресурс

Сучасні автомобілі вражають технологіями, які забезпечують надійну роботу двигуна та безпечний рух. Проте навіть звичний…

27.09.2025

Чому не варто ставити смартфон у центр панелі приладів з клімат-контролем

У наші дні практично всі автомобілі, чи то «бюджетники», чи ТЗ преміального сегмента, мають у…

27.09.2025

Toyota готує електричний Land Cruiser Se (ФОТО)

У жовтні 2023 року на виставці Japan Mobility Show компанія Toyota приголомшила шанувальників бренду, представивши…

27.09.2025