Авто

Літні помилки водіїв: як спека виводить з ладу авто і як цього уникнути

З настанням літа українським водіям слід бути особливо уважними: спека випробовує на міцність не лише людей, а й автомобілі. Ігнорування елементарних правил експлуатації в спекотну пору може обернутися дорогими поломками. Автомеханік поділився списком найпоширеніших помилок, яких варто уникати, щоб не “вбити” авто влітку.

Одним із головних ризиків є перегрів двигуна, і в цьому контексті вирішальне значення має стан антифризу. За словами експерта, високі температури сприяють зростанню тиску в системі охолодження, металеві елементи розширюються, що може призвести до пробою прокладки головки блока циліндрів. Особливо небезпечно змішувати різні типи охолоджувальної рідини – це викликає утворення осаду, який здатен заблокувати радіатор і спричинити перегрів.

Ще однією критичною помилкою є тривале паркування під відкритим небом без захисту. Під дією ультрафіолету лакофарбове покриття втрачає колір, на поверхні з’являються мікротріщини, а температура в салоні може сягати 80°C. Це згубно впливає на електроніку, пластик та оздоблення інтер’єру.

Також водіям варто уникати увімкнення кондиціонера на повну потужність одразу після старту. Без попереднього провітрювання салону компресор отримує зайве навантаження, а система кондиціювання – стрибок тиску, що може призвести до виходу з ладу.

Заправка паливного бака “під зав’язку” – ще одна поширена помилка. В спеку це може спричинити підвищення тиску всередині бака, що загрожує витіканням пального або пошкодженням паливної системи.

Стан акумулятора також не варто залишати поза увагою. Висока температура так само шкідлива для АКБ, як і морози. Якщо батарея вже на межі ресурсу – літо може остаточно вивести її з ладу. Краще заздалегідь перевірити її справність або замінити.

Окремої уваги заслуговує тиск у шинах. У спеку він зростає на 0,1 атмосфери з кожними 10°C. Деякі водії свідомо перекачують шини в надії заощадити пальне, проте це призводить до підвищеного зносу гуми, жорсткого ходу та потенційних проблем з підвіскою.

І нарешті, система кондиціювання потребує обов’язкового обслуговування. Щоб уникнути неприємних запахів і зниження ефективності, необхідно регулярно чистити систему й міняти салонний фільтр. Кондиціонер, як і будь-який інший агрегат, потребує догляду – інакше в найспекотніший момент він може просто вийти з ладу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Volvo представила EX30 Black Edition Europa з розширеним оснащенням (ФОТО)

Volvo розширила модельний ряд компактного електрокросоверу EX30, представивши для європейського ринку нову версію Black Edition…

25.11.2025

Mitsubishi готує новий Outlander: перші натяки на концепт Elevance

Нинішній Mitsubishi Outlander перебуває на ринку вже чотири роки. На початку цього року кросовер отримав…

25.11.2025

Чому миття самообслуговування може вбити кузов та електроніку автомобіля

Сьогодні автомийки самообслуговування дуже популярні: вони працюють цілодобово, дешевші за звичайні і дають водію відчуття…

25.11.2025

Sony і Honda розширюють бренд Afeela: новий концепт дебютує на CES

Спільне підприємство Sony Honda Mobility, що розвиває бренд Afeela, анонсувало швидку прем'єру нової моделі на…

25.11.2025

Skoda представила концепт із преміальним дизайном, але без прагнення до люксу

На мюнхенському автосалоні Skoda представила новий концепт, який викликав великий інтерес публіки. Генеральний директор Клаус…

25.11.2025

Прострочене посвідчення водія під час війни: що кажуть експерти та як діяти

В Україні останнім часом спостерігається зростання суперечливих ситуацій на дорогах: патрульні все частіше виписують протоколи…

25.11.2025