Авто

Літні помилки водіїв: як спека виводить з ладу авто і як цього уникнути

З настанням літа українським водіям слід бути особливо уважними: спека випробовує на міцність не лише людей, а й автомобілі. Ігнорування елементарних правил експлуатації в спекотну пору може обернутися дорогими поломками. Автомеханік поділився списком найпоширеніших помилок, яких варто уникати, щоб не “вбити” авто влітку.

Одним із головних ризиків є перегрів двигуна, і в цьому контексті вирішальне значення має стан антифризу. За словами експерта, високі температури сприяють зростанню тиску в системі охолодження, металеві елементи розширюються, що може призвести до пробою прокладки головки блока циліндрів. Особливо небезпечно змішувати різні типи охолоджувальної рідини – це викликає утворення осаду, який здатен заблокувати радіатор і спричинити перегрів.

Ще однією критичною помилкою є тривале паркування під відкритим небом без захисту. Під дією ультрафіолету лакофарбове покриття втрачає колір, на поверхні з’являються мікротріщини, а температура в салоні може сягати 80°C. Це згубно впливає на електроніку, пластик та оздоблення інтер’єру.

Також водіям варто уникати увімкнення кондиціонера на повну потужність одразу після старту. Без попереднього провітрювання салону компресор отримує зайве навантаження, а система кондиціювання – стрибок тиску, що може призвести до виходу з ладу.

Заправка паливного бака “під зав’язку” – ще одна поширена помилка. В спеку це може спричинити підвищення тиску всередині бака, що загрожує витіканням пального або пошкодженням паливної системи.

Стан акумулятора також не варто залишати поза увагою. Висока температура так само шкідлива для АКБ, як і морози. Якщо батарея вже на межі ресурсу – літо може остаточно вивести її з ладу. Краще заздалегідь перевірити її справність або замінити.

Окремої уваги заслуговує тиск у шинах. У спеку він зростає на 0,1 атмосфери з кожними 10°C. Деякі водії свідомо перекачують шини в надії заощадити пальне, проте це призводить до підвищеного зносу гуми, жорсткого ходу та потенційних проблем з підвіскою.

І нарешті, система кондиціювання потребує обов’язкового обслуговування. Щоб уникнути неприємних запахів і зниження ефективності, необхідно регулярно чистити систему й міняти салонний фільтр. Кондиціонер, як і будь-який інший агрегат, потребує догляду – інакше в найспекотніший момент він може просто вийти з ладу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025