Авто

Літні помилки водіїв: як спека виводить з ладу авто і як цього уникнути

З настанням літа українським водіям слід бути особливо уважними: спека випробовує на міцність не лише людей, а й автомобілі. Ігнорування елементарних правил експлуатації в спекотну пору може обернутися дорогими поломками. Автомеханік поділився списком найпоширеніших помилок, яких варто уникати, щоб не “вбити” авто влітку.

Одним із головних ризиків є перегрів двигуна, і в цьому контексті вирішальне значення має стан антифризу. За словами експерта, високі температури сприяють зростанню тиску в системі охолодження, металеві елементи розширюються, що може призвести до пробою прокладки головки блока циліндрів. Особливо небезпечно змішувати різні типи охолоджувальної рідини – це викликає утворення осаду, який здатен заблокувати радіатор і спричинити перегрів.

Ще однією критичною помилкою є тривале паркування під відкритим небом без захисту. Під дією ультрафіолету лакофарбове покриття втрачає колір, на поверхні з’являються мікротріщини, а температура в салоні може сягати 80°C. Це згубно впливає на електроніку, пластик та оздоблення інтер’єру.

Також водіям варто уникати увімкнення кондиціонера на повну потужність одразу після старту. Без попереднього провітрювання салону компресор отримує зайве навантаження, а система кондиціювання – стрибок тиску, що може призвести до виходу з ладу.

Заправка паливного бака “під зав’язку” – ще одна поширена помилка. В спеку це може спричинити підвищення тиску всередині бака, що загрожує витіканням пального або пошкодженням паливної системи.

Стан акумулятора також не варто залишати поза увагою. Висока температура так само шкідлива для АКБ, як і морози. Якщо батарея вже на межі ресурсу – літо може остаточно вивести її з ладу. Краще заздалегідь перевірити її справність або замінити.

Окремої уваги заслуговує тиск у шинах. У спеку він зростає на 0,1 атмосфери з кожними 10°C. Деякі водії свідомо перекачують шини в надії заощадити пальне, проте це призводить до підвищеного зносу гуми, жорсткого ходу та потенційних проблем з підвіскою.

І нарешті, система кондиціювання потребує обов’язкового обслуговування. Щоб уникнути неприємних запахів і зниження ефективності, необхідно регулярно чистити систему й міняти салонний фільтр. Кондиціонер, як і будь-який інший агрегат, потребує догляду – інакше в найспекотніший момент він може просто вийти з ладу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025

Відома світова страхова компанія назвала автомобілі, які варто інвестувати в 2026 році

Купівля автомобіля не завжди розглядається як інвестиція, однак окремі моделі з часом можуть стати надійним…

15.12.2025

Mazda CX-5 2026 отримала за безпеку 5 зірок Euro NCAP

Mazda оголосила гарну новину: оновлений CX-5 2026 отримав максимальну оцінку 5 зірок за результатами тестів…

15.12.2025