Авто

Як і коли використовувати режим N в АКПП або варіаторі

Будь-який автомобіль з автоматичною трансмісією – чи то робот, АКПП або варіатор – окрім стандартних режимів руху має положення селектора N. Проте багато водіїв не знають, для чого цей режим потрібен і як ним правильно користуватися. В інтерв’ю порталу naavtotrasse.ru інженер-двигунобудівник розповів про особливості застосування цього режиму, зокрема й під час руху.

Режим N часто плутають з нейтральною передачею, хоча фактично він має інше призначення. Зазвичай його вмикають під час сервісного обслуговування або коли автомобіль ставлять на евакуатор – це розблокує колеса і дає змогу пересувати авто навіть із вимкненим двигуном. Також цим режимом користуються для буксирування транспортного засобу з АКПП до ремонту.

На перший погляд може здатися, що інше застосування цього режиму відсутнє, але це не так. Іноді селектор варто переключати в положення N і під час руху, але не для того, щоб допомогти авто гальмувати на спусках чи підйомах. Наприклад, режим N корисний під час тривалого простою на світлофорі або в заторах, оскільки знімає навантаження з трансмісії.

Варто пам’ятати, що ресурс будь-якої автоматичної коробки передач обмежений і залежить від частоти перемикань режимів. Іноді, щоб уникнути зайвого навантаження на КПП, краще не ставити селектор у паркувальне положення, а переключати його на N. Це допомагає уникнути перегріву трансмісії під час тривалого руху на низькій швидкості. При цьому обов’язково потрібно зафіксувати автомобіль стоянковим гальмом.

Варто зазначити, що такий підхід підходить не для всіх сучасних машин. У деяких моделях виробники вже вирішили проблему навантаження на трансмісію під час простою: якщо стоянкове гальмо натиснуто, коробка автоматично переходить у нейтральний режим через кілька секунд після зупинки. Крім того, у більш дорогих автомобілях часто передбачене автоматичне увімкнення стоянкового гальма після зупинки.

У таких випадках використання режиму N необов’язкове – він залишається актуальним лише для сервісного обслуговування або буксирування. В усіх інших ситуаціях керування трансмісією бере на себе електроніка, а водієві залишається уважно слідкувати за дорожньою ситуацією і не перемикати селектор у паркувальне положення без потреби. Звичайно, це можливо лише за умови, що всі передбачені виробником електронні помічники активні.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: АКПП

Останні записи

Honda Accord 2026 оновився: нові системи безпеки та свіжий дизайн

Коли заходить мова про японські седани D-класу, то перше, що спадає багатьом на думку, це…

26.08.2025

Оновлений Peugeot 308 отримав новий дизайн і розширену лінійку силових агрегатів

Французький автоконцерн представив рестайлінговий Peugeot 308 2026 року з оновленим дизайном передньої частини та широким…

26.08.2025

ТОП-10 найнадійніших моделей Porsche за версією експертів

Компанія Porsche асоціюється в першу чергу з розкішшю, спортом та високою потужністю машин. У модельному…

26.08.2025

Експерт назвав мінуси кросовера Volkswagen Tiguan із пробігом

Volkswagen Tiguan заслужено вважається популярним кросовером в Україні, проте експерти відзначають у нього й певні…

26.08.2025

Volkswagen готує новий доступний електрокросовер для Європи

На автосалоні IAA Mobility 2025 у Мюнхені Volkswagen представить концептуальний прототип нового електричного кросовера ID.2…

26.08.2025

Renault Kiger отримав оновлений дизайн та покращену комплектацію

Субкомпактний кросовер Renault Kiger, довжина якого менше 4 метрів, вперше був представлений у січні 2021…

26.08.2025