Авто

5 найпоширеніших міфів про електромобілі: що варто знати кожному водієві

Електромобілі все частіше з’являються на дорогах України, проте разом із зростанням їхньої популярності з’являється й багато міфів щодо їх експлуатації. Частина з них давно втратила актуальність, а деякі взагалі не мають жодних підстав. Експерти розвіяли найпоширеніші помилки про електрокари.

Міф 1: електромобілі складно обслуговувати

Хоча двигун і трансмісія у електрокарів відрізняються від традиційних автомобілів із ДВЗ, у решті це звичайні машини, які потребують планового технічного обслуговування. Якщо раніше сервісів було мало, то сьогодні більшість сертифікованих СТО якісно обслуговують електромобілі. При цьому витрати на ТО часто виявляються нижчими, ніж у бензинових чи дизельних авто.

Міф 2: батарея електромобіля швидко виходить з ладу

Існує думка, що після 50 тисяч кілометрів батарею потрібно змінювати. Насправді це не так. Сучасні літій-іонні акумулятори оснащені системами охолодження і обігріву, що уповільнюють їхню деградацію. Втрата ємності відбувається поступово: на перших 15 тисячах кілометрів вона майже непомітна, а до 50 тисяч – становить близько 20-30%. Після 80 тисяч кілометрів темпи зносу батареї ще більше знижуються.

Більшість батарей служать не менше 8 років, а за деякими оцінками від Tesla та Nissan – до 16-22 років. Звісно, термін експлуатації залежить від умов використання та догляду.

Міф 3: електромобілі заряджаються занадто довго

Швидкість зарядки варіюється залежно від типу джерела живлення. Звичайна побутова розетка заряджає батарею за ніч, домашні зарядні станції скорочують час мінімум удвічі, а швидкі міські зарядки дають змогу отримати до 100 км пробігу за 15-30 хвилин. Температура також впливає: у холодну пору батареї потребують прогріву, а в спеку – охолодження, що може уповільнювати процес. Оптимальні умови для швидкої зарядки – від +5 до +20 градусів.

Міф 4: електромобілі не підходять для далеких поїздок

Інфраструктура зарядних станцій в Україні ще розвивається, але сучасні моделі вже мають запас ходу до 600 км. Завдяки швидкій зарядці можна відновити близько 80% заряду за 30-40 хвилин. Головне – правильно планувати маршрут, що робить електромобіль цілком зручним для більшості поїздок.

Міф 5: електромобілі перевантажують електромережі

Зі зростанням кількості електрокарів енергосистема адаптується. Часто електромобілі навіть сприяють розвитку енергетичної інфраструктури через використання відновлюваних джерел енергії та інтелектуальних систем управління навантаженням. Крім того, під час руху вони здатні відновлювати енергію за рахунок рекуперативного гальмування, перетворюючи кінетичну енергію назад в електрику.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025

Audi готує компактний електрокросовер A3 e-tron із запасом ходу до 600 км

Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…

24.11.2025

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025

Чому запас ходу електромобіля падає взимку і як цього уникнути

З настанням холодів електромобілі та їхні власники стикаються зі значними випробуваннями. Багато водіїв помічають, що…

24.11.2025