Електромобілі все частіше з’являються на дорогах України, проте разом із зростанням їхньої популярності з’являється й багато міфів щодо їх експлуатації. Частина з них давно втратила актуальність, а деякі взагалі не мають жодних підстав. Експерти розвіяли найпоширеніші помилки про електрокари.
Хоча двигун і трансмісія у електрокарів відрізняються від традиційних автомобілів із ДВЗ, у решті це звичайні машини, які потребують планового технічного обслуговування. Якщо раніше сервісів було мало, то сьогодні більшість сертифікованих СТО якісно обслуговують електромобілі. При цьому витрати на ТО часто виявляються нижчими, ніж у бензинових чи дизельних авто.
Існує думка, що після 50 тисяч кілометрів батарею потрібно змінювати. Насправді це не так. Сучасні літій-іонні акумулятори оснащені системами охолодження і обігріву, що уповільнюють їхню деградацію. Втрата ємності відбувається поступово: на перших 15 тисячах кілометрів вона майже непомітна, а до 50 тисяч – становить близько 20-30%. Після 80 тисяч кілометрів темпи зносу батареї ще більше знижуються.
Більшість батарей служать не менше 8 років, а за деякими оцінками від Tesla та Nissan – до 16-22 років. Звісно, термін експлуатації залежить від умов використання та догляду.
Швидкість зарядки варіюється залежно від типу джерела живлення. Звичайна побутова розетка заряджає батарею за ніч, домашні зарядні станції скорочують час мінімум удвічі, а швидкі міські зарядки дають змогу отримати до 100 км пробігу за 15-30 хвилин. Температура також впливає: у холодну пору батареї потребують прогріву, а в спеку – охолодження, що може уповільнювати процес. Оптимальні умови для швидкої зарядки – від +5 до +20 градусів.
Інфраструктура зарядних станцій в Україні ще розвивається, але сучасні моделі вже мають запас ходу до 600 км. Завдяки швидкій зарядці можна відновити близько 80% заряду за 30-40 хвилин. Головне – правильно планувати маршрут, що робить електромобіль цілком зручним для більшості поїздок.
Зі зростанням кількості електрокарів енергосистема адаптується. Часто електромобілі навіть сприяють розвитку енергетичної інфраструктури через використання відновлюваних джерел енергії та інтелектуальних систем управління навантаженням. Крім того, під час руху вони здатні відновлювати енергію за рахунок рекуперативного гальмування, перетворюючи кінетичну енергію назад в електрику.
Volvo усвідомлює, що їхні преміальні позашляховики поки не можуть перевершити конкурентів, які вже випустили нові…
Porsche готує до дебюту новий Cayenne Electric, який стане третьою повністю електричною моделлю бренду після…
Volvo готується до запуску електричного кросовера EX60, який стане важливим кроком у розвитку доступної електромобільності.…
Renault готує до випуску електричний позашляховик 4x4, який стане новим етапом в історії легендарної моделі.…
Багато водіїв в Україні після отримання посвідчення навіть не звертають уваги на його деталі, а…
У деяких автомобілях для кріплення коліс використовуються гайки, а в інших - болти. Різниця між…
Leave a Comment