Авто

5 найпоширеніших міфів про електромобілі: що варто знати кожному водієві

Електромобілі все частіше з’являються на дорогах України, проте разом із зростанням їхньої популярності з’являється й багато міфів щодо їх експлуатації. Частина з них давно втратила актуальність, а деякі взагалі не мають жодних підстав. Експерти розвіяли найпоширеніші помилки про електрокари.

Міф 1: електромобілі складно обслуговувати

Хоча двигун і трансмісія у електрокарів відрізняються від традиційних автомобілів із ДВЗ, у решті це звичайні машини, які потребують планового технічного обслуговування. Якщо раніше сервісів було мало, то сьогодні більшість сертифікованих СТО якісно обслуговують електромобілі. При цьому витрати на ТО часто виявляються нижчими, ніж у бензинових чи дизельних авто.

Міф 2: батарея електромобіля швидко виходить з ладу

Існує думка, що після 50 тисяч кілометрів батарею потрібно змінювати. Насправді це не так. Сучасні літій-іонні акумулятори оснащені системами охолодження і обігріву, що уповільнюють їхню деградацію. Втрата ємності відбувається поступово: на перших 15 тисячах кілометрів вона майже непомітна, а до 50 тисяч – становить близько 20-30%. Після 80 тисяч кілометрів темпи зносу батареї ще більше знижуються.

Більшість батарей служать не менше 8 років, а за деякими оцінками від Tesla та Nissan – до 16-22 років. Звісно, термін експлуатації залежить від умов використання та догляду.

Міф 3: електромобілі заряджаються занадто довго

Швидкість зарядки варіюється залежно від типу джерела живлення. Звичайна побутова розетка заряджає батарею за ніч, домашні зарядні станції скорочують час мінімум удвічі, а швидкі міські зарядки дають змогу отримати до 100 км пробігу за 15-30 хвилин. Температура також впливає: у холодну пору батареї потребують прогріву, а в спеку – охолодження, що може уповільнювати процес. Оптимальні умови для швидкої зарядки – від +5 до +20 градусів.

Міф 4: електромобілі не підходять для далеких поїздок

Інфраструктура зарядних станцій в Україні ще розвивається, але сучасні моделі вже мають запас ходу до 600 км. Завдяки швидкій зарядці можна відновити близько 80% заряду за 30-40 хвилин. Головне – правильно планувати маршрут, що робить електромобіль цілком зручним для більшості поїздок.

Міф 5: електромобілі перевантажують електромережі

Зі зростанням кількості електрокарів енергосистема адаптується. Часто електромобілі навіть сприяють розвитку енергетичної інфраструктури через використання відновлюваних джерел енергії та інтелектуальних систем управління навантаженням. Крім того, під час руху вони здатні відновлювати енергію за рахунок рекуперативного гальмування, перетворюючи кінетичну енергію назад в електрику.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025