Авто

Скільки безпечно тримати двигун на холостих обертах у заторах

У щільному міському трафіку, де затори стали звичним явищем, двигун автомобіля часто працює на холостих обертах по кілька годин поспіль. Але наскільки це безпечно для мотору? Відповідь на це питання дав фахівець одного з профільних автосервісів.

Старий міф про те, що двигун на мінімальних обертах недоотримує мастила, виник ще за часів старих конструкцій ДВЗ. У таких моторах справді були проблеми з рівномірним розподілом оливи. Натомість сучасні двигуни розроблені з урахуванням особливостей експлуатації в місті – навіть при холостому ході масляний насос створює достатній тиск, щоб забезпечити повноцінне змащення всіх вузлів.

Більше того, за словами моториста, холостий режим – це один із найлегших для мотора: немає навантажень, температура нижча, а робота – стабільна. Але це зовсім не означає, що можна годинами тримати двигун увімкненим без жодних наслідків. Проблеми з’являються не одразу, а в перспективі, коли справа доходить до технічного обслуговування.

Одна з головних небезпек – перегрів моторної оливи в зоні картера. Через щільну компоновку в сучасних авто вихлопна система часто проходить поруч із піддоном. В результаті, коли машина стоїть із заведеним двигуном у спеку, олива локально перегрівається. При цьому вона втрачає свої властивості не від кілометражу, а від часу нагріву і кількості циклів “гарячо-холодно”.

Тому фахівці дедалі частіше рекомендують орієнтуватися не лише на пробіг, а й на мотогодини. Адже якщо водій щодня стоїть у заторах по дві-три години, зношення відбувається швидше, ніж це видно зі спідометра. У такому режимі навіть за невеликого пробігу інтервал між замінами оливи бажано скоротити до 7000-8000 км, а не чекати стандартних 15 тисяч.

Це особливо актуально для машин, які працюють у режимі нон-стоп – таксі або каршеринг. Ігнорування таких умов експлуатації призводить до передчасного зносу гідрокомпенсаторів, маслознімних ковпачків, поршневих кілець. Проблема не в самому холостому ході, а в неправильному обслуговуванні – коли автомобіль досі обслуговується за заводським регламентом, не адаптованим до міських реалій.

Сучасні двигуни дійсно краще адаптовані до умов мегаполісу, однак навіть найсучасніші технології не здатні врахувати індивідуальні умови експлуатації кожної машини. Особливо, якщо йдеться про авто з пробігом, яке не проходило сервіс у офіційного дилера або обслуговувалося нерегулярно.

Щоб мати реальне уявлення про навантаження на мотор, експерти радять встановити лічильник мотогодин – це дозволить точніше планувати заміну масла і уникнути неприємних наслідків у майбутньому.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Чому сучасні двигуни все одно потрібно прогрівати: поради для водіїв

Багато водіїв перестали прогрівати двигун після довгого простою, бо чули різні поради в інтернеті. На…

07.12.2025

Названо найкращий сімейний автомобіль 2025 року

Сімейні люди практично повністю переключили свою увагу із сегменту мінівенів на кросовери. Такі автомобілі мають…

07.12.2025

ТОП доступних сімейних кросоверів із трьома рядами

У сегменті сімейних автомобілів покупці дедалі частіше звертають увагу на кросовери, адже саме вони пропонують…

06.12.2025

Mercedes показав рендери компактного G-Class без камуфляжу

У 2023 році Mercedes-Benz анонсував новий позашляховик, який стане компактним варіантом легендарного G-Class. З того…

06.12.2025

Названо функції авто, за які водії переплачують, але використовують рідко

Автовиробники постійно оснащують свої моделі новими технологіями, які позиціонують як "інновації" та "прориви", змушуючи покупців…

06.12.2025

Subaru представила електричний позашляховик із запасом ходу 450 км

Subaru of America представила повністю електричний позашляховик Trailseeker 2026 року. Модель отримала повний привід, потужну…

06.12.2025