Авто

Скільки безпечно тримати двигун на холостих обертах у заторах

Share

У щільному міському трафіку, де затори стали звичним явищем, двигун автомобіля часто працює на холостих обертах по кілька годин поспіль. Але наскільки це безпечно для мотору? Відповідь на це питання дав фахівець одного з профільних автосервісів.

Старий міф про те, що двигун на мінімальних обертах недоотримує мастила, виник ще за часів старих конструкцій ДВЗ. У таких моторах справді були проблеми з рівномірним розподілом оливи. Натомість сучасні двигуни розроблені з урахуванням особливостей експлуатації в місті – навіть при холостому ході масляний насос створює достатній тиск, щоб забезпечити повноцінне змащення всіх вузлів.

Більше того, за словами моториста, холостий режим – це один із найлегших для мотора: немає навантажень, температура нижча, а робота – стабільна. Але це зовсім не означає, що можна годинами тримати двигун увімкненим без жодних наслідків. Проблеми з’являються не одразу, а в перспективі, коли справа доходить до технічного обслуговування.

Одна з головних небезпек – перегрів моторної оливи в зоні картера. Через щільну компоновку в сучасних авто вихлопна система часто проходить поруч із піддоном. В результаті, коли машина стоїть із заведеним двигуном у спеку, олива локально перегрівається. При цьому вона втрачає свої властивості не від кілометражу, а від часу нагріву і кількості циклів “гарячо-холодно”.

Тому фахівці дедалі частіше рекомендують орієнтуватися не лише на пробіг, а й на мотогодини. Адже якщо водій щодня стоїть у заторах по дві-три години, зношення відбувається швидше, ніж це видно зі спідометра. У такому режимі навіть за невеликого пробігу інтервал між замінами оливи бажано скоротити до 7000-8000 км, а не чекати стандартних 15 тисяч.

Це особливо актуально для машин, які працюють у режимі нон-стоп – таксі або каршеринг. Ігнорування таких умов експлуатації призводить до передчасного зносу гідрокомпенсаторів, маслознімних ковпачків, поршневих кілець. Проблема не в самому холостому ході, а в неправильному обслуговуванні – коли автомобіль досі обслуговується за заводським регламентом, не адаптованим до міських реалій.

Сучасні двигуни дійсно краще адаптовані до умов мегаполісу, однак навіть найсучасніші технології не здатні врахувати індивідуальні умови експлуатації кожної машини. Особливо, якщо йдеться про авто з пробігом, яке не проходило сервіс у офіційного дилера або обслуговувалося нерегулярно.

Щоб мати реальне уявлення про навантаження на мотор, експерти радять встановити лічильник мотогодин – це дозволить точніше планувати заміну масла і уникнути неприємних наслідків у майбутньому.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Старий проти нового: хто кращий Land Cruiser 2002 чи Prado 2025

Позашляховики Toyota Land Cruiser завжди славилися своєю надійністю та довговічністю, незалежно від покоління. Проте наскільки…

16.06.2025

Бензин дорожчає, газ дешевшає: як близькосхідний конфлікт вплинув на українські АЗС

Збройний конфлікт між Ізраїлем та Іраном вже відгукнувся на українських автозаправках: за лічені дні бензин…

16.06.2025

ТОП авто, які ламаються частіше, ніж їздять: поради перед купівлею з рук

Попит на вживані авто в Україні стрімко зростає - щодня на платформах з'являються сотні нових…

16.06.2025

Розкрито нові характеристики майбутнього Nissan LEAF

Nissan представив завершальну серію відеооглядів LEAF Insights, у якій детально розповів про ключові технології третього…

16.06.2025

Lexus TX визнаний лідером надійності серед трирядних гібридних кросоверів

Гібридні технології проникають практично в усі сегменти автомобільного ринку, і трирядні кросовери не стали винятком.…

16.06.2025

Як поводитись водієві під час оформлення протоколу: головні поради

Отримання протоколу або постанови за порушення правил дорожнього руху - ситуація, яка викликає стрес у…

16.06.2025