У щільному міському трафіку, де затори стали звичним явищем, двигун автомобіля часто працює на холостих обертах по кілька годин поспіль. Але наскільки це безпечно для мотору? Відповідь на це питання дав фахівець одного з профільних автосервісів.
Старий міф про те, що двигун на мінімальних обертах недоотримує мастила, виник ще за часів старих конструкцій ДВЗ. У таких моторах справді були проблеми з рівномірним розподілом оливи. Натомість сучасні двигуни розроблені з урахуванням особливостей експлуатації в місті – навіть при холостому ході масляний насос створює достатній тиск, щоб забезпечити повноцінне змащення всіх вузлів.
Більше того, за словами моториста, холостий режим – це один із найлегших для мотора: немає навантажень, температура нижча, а робота – стабільна. Але це зовсім не означає, що можна годинами тримати двигун увімкненим без жодних наслідків. Проблеми з’являються не одразу, а в перспективі, коли справа доходить до технічного обслуговування.
Одна з головних небезпек – перегрів моторної оливи в зоні картера. Через щільну компоновку в сучасних авто вихлопна система часто проходить поруч із піддоном. В результаті, коли машина стоїть із заведеним двигуном у спеку, олива локально перегрівається. При цьому вона втрачає свої властивості не від кілометражу, а від часу нагріву і кількості циклів “гарячо-холодно”.
Тому фахівці дедалі частіше рекомендують орієнтуватися не лише на пробіг, а й на мотогодини. Адже якщо водій щодня стоїть у заторах по дві-три години, зношення відбувається швидше, ніж це видно зі спідометра. У такому режимі навіть за невеликого пробігу інтервал між замінами оливи бажано скоротити до 7000-8000 км, а не чекати стандартних 15 тисяч.
Це особливо актуально для машин, які працюють у режимі нон-стоп – таксі або каршеринг. Ігнорування таких умов експлуатації призводить до передчасного зносу гідрокомпенсаторів, маслознімних ковпачків, поршневих кілець. Проблема не в самому холостому ході, а в неправильному обслуговуванні – коли автомобіль досі обслуговується за заводським регламентом, не адаптованим до міських реалій.
Сучасні двигуни дійсно краще адаптовані до умов мегаполісу, однак навіть найсучасніші технології не здатні врахувати індивідуальні умови експлуатації кожної машини. Особливо, якщо йдеться про авто з пробігом, яке не проходило сервіс у офіційного дилера або обслуговувалося нерегулярно.
Щоб мати реальне уявлення про навантаження на мотор, експерти радять встановити лічильник мотогодин – це дозволить точніше планувати заміну масла і уникнути неприємних наслідків у майбутньому.
Ще донедавна серед автовласників було поширене переконання, що після активної поїздки на автомобілі з турбованим…
Автомобіль - це не просто засіб пересування, а цілий світ із власними хитрощами, які допомагають…
Експерт пояснив, що реакція на алкоголь у водіїв є індивідуальною і залежить від багатьох факторів…
Економія палива стає дедалі важливішою для українських водіїв. У умовах зростання цін на бензин, нестабільності…
Toyota Land Cruiser, який довгі роки асоціювався з потужними бензиновими та дизельними двигунами, готується повністю…
На ринку уживаних авто в нашій країні часто трапляються машини, які тривалий час відпрацювали у…
Leave a Comment