Авто

Скільки безпечно тримати двигун на холостих обертах у заторах

У щільному міському трафіку, де затори стали звичним явищем, двигун автомобіля часто працює на холостих обертах по кілька годин поспіль. Але наскільки це безпечно для мотору? Відповідь на це питання дав фахівець одного з профільних автосервісів.

Старий міф про те, що двигун на мінімальних обертах недоотримує мастила, виник ще за часів старих конструкцій ДВЗ. У таких моторах справді були проблеми з рівномірним розподілом оливи. Натомість сучасні двигуни розроблені з урахуванням особливостей експлуатації в місті – навіть при холостому ході масляний насос створює достатній тиск, щоб забезпечити повноцінне змащення всіх вузлів.

Більше того, за словами моториста, холостий режим – це один із найлегших для мотора: немає навантажень, температура нижча, а робота – стабільна. Але це зовсім не означає, що можна годинами тримати двигун увімкненим без жодних наслідків. Проблеми з’являються не одразу, а в перспективі, коли справа доходить до технічного обслуговування.

Одна з головних небезпек – перегрів моторної оливи в зоні картера. Через щільну компоновку в сучасних авто вихлопна система часто проходить поруч із піддоном. В результаті, коли машина стоїть із заведеним двигуном у спеку, олива локально перегрівається. При цьому вона втрачає свої властивості не від кілометражу, а від часу нагріву і кількості циклів “гарячо-холодно”.

Тому фахівці дедалі частіше рекомендують орієнтуватися не лише на пробіг, а й на мотогодини. Адже якщо водій щодня стоїть у заторах по дві-три години, зношення відбувається швидше, ніж це видно зі спідометра. У такому режимі навіть за невеликого пробігу інтервал між замінами оливи бажано скоротити до 7000-8000 км, а не чекати стандартних 15 тисяч.

Це особливо актуально для машин, які працюють у режимі нон-стоп – таксі або каршеринг. Ігнорування таких умов експлуатації призводить до передчасного зносу гідрокомпенсаторів, маслознімних ковпачків, поршневих кілець. Проблема не в самому холостому ході, а в неправильному обслуговуванні – коли автомобіль досі обслуговується за заводським регламентом, не адаптованим до міських реалій.

Сучасні двигуни дійсно краще адаптовані до умов мегаполісу, однак навіть найсучасніші технології не здатні врахувати індивідуальні умови експлуатації кожної машини. Особливо, якщо йдеться про авто з пробігом, яке не проходило сервіс у офіційного дилера або обслуговувалося нерегулярно.

Щоб мати реальне уявлення про навантаження на мотор, експерти радять встановити лічильник мотогодин – це дозволить точніше планувати заміну масла і уникнути неприємних наслідків у майбутньому.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

ТОП-5 авто, які можуть зламатися після 160 тис. км пробігу

Придбання надійного автомобіля сьогодні стає непростим завданням — ціни на машини стрімко зростають, а покупці…

27.10.2025

Покупка водійських прав онлайн: які ризики для українців

Сьогодні купити водійські права в інтернеті здається легко - оголошення з "гарантією без іспитів" заполонили…

26.10.2025

Що водії найчастіше забувають зробити з автомобілем перед зимою

Перед тим, як настануть морози й зима остаточно вступить у свої права, варто виконати кілька…

26.10.2025

Коли пішохід має перевагу на переході: законне тлумачення ситуації

Щодня на дорогах України виникають суперечки між водіями та пішоходами, адже багато людей помилково вважають,…

26.10.2025

Що робити, щоб автомобіль легше заводився на морозі

Низькі температури суттєво збільшують навантаження на будь-який автомобіль, і найбільше від холоду страждає акумулятор. При…

26.10.2025

Показали тридверний Toyota Land Cruiser FJ, створений як конкурент Suzuki Jimny

Навколо нового компактного позашляховика Toyota Land Cruiser FJ ажіотаж не вщухає. Модель виявилася помітно більшою…

26.10.2025