Кросовер Toyota RAV4 п’ятого покоління, який з 2019 до 2022 року випускався для російського ринку на заводі в Шушарах, нині поступово замінюється моделями китайського виробництва. Нові автомобілі збираються на спільному підприємстві FAW і Toyota. Попри зміну географії складання, технічна база залишається незмінною – це платформа TNGA, відома також за моделлю Camry XV70.
Модель комплектується двома бензиновими атмосферними двигунами серії Dynamic Force: 2,0-літровим M20A-FKS потужністю 150 к.с. і 2,5-літровим A25A-FKS на 200 к.с. Перший доступний у парі з механічною коробкою передач або варіатором K120, другий – виключно з 8-ступеневим автоматом Aisin UB80. Дизельні версії відсутні, зате пропонуються гібриди на основі 2,5-літрового двигуна з максимальною потужністю до 306 к.с.
У базових комплектаціях із двигуном 2,0 л можливий передній привід, але такі модифікації – рідкість. Переважна більшість авто мають систему DTC із підключенням заднього моста, а топові версії – повний привід DTV із можливістю відключення карданного валу.
Кузов частково виготовлений з алюмінію: це капот, передні крила та кришка багажника. Водночас до якості лакофарбового покриття є претензії – через 3-4 роки експлуатації з’являються сколи, подряпини, особливо на капоті й стійках. Також нерідко виходять з ладу омивачі фар і втрачають прозорість самі фари. Електроніка в основному працює надійно, хоча у “китайців” іноді трапляються збої мультимедійної системи та неполадки з датчиком дощу.
Кузовні елементи виготовлені за технологією Galvanneal – удосконаленою формою оцинкування з термообробкою, що підвищує стійкість до корозії. Утім, моделі китайської збірки можуть виявитися більш вразливими до іржі, зокрема на дверях.
Гальмівні диски нерідко деформуються вже після 20-30 тис. км пробігу, тому водії часто змінюють їх на якісний неоригінал. За умови належного обслуговування гальмівна система працює справно.
Салон RAV4 (ХА50) має гідний рівень оздоблення, хоча панель приладів і центральна консоль іноді видають скрипи. Матеріали – на рівні Toyota Camry, але не вищі.
Щодо двигунів: обидва оснащені комбінованим впорскуванням, електронним термостатом та електричним водяним насосом. Їхній ресурс може досягати 300 тис. км, однак проблеми з EGR-системою (забруднення клапана, витоки теплообмінника) – не рідкість.
Коробки передач здебільшого надійні. “Механіка” служить довго, автомат UB80 від Aisin також демонструє високу витривалість, але потребує своєчасної заміни мастила. Варіатор K120 має стартову шестерню, яка зменшує навантаження на ремінь, але також вимагає регулярного оновлення масла й контролю температури.
Підвіска поступається Camry за довговічністю, але в межах класу виглядає достойно. Стабілізатори служать до 90 тис. км, амортизатори – понад 120 тис., хоча підшипники маточин можуть вимагати ранньої заміни.
Попри окремі недоліки, Toyota RAV4 п’ятого покоління залишається зразком надійності у своєму сегменті. Завдяки гарній ліквідності та помірному знеціненню на вторинному ринку, цей кросовер і далі залишається вигідним вибором серед конкурентів.
Volkswagen Caddy 2026 року - серйозна відповідь Citroen Berlingo, і він уже доступний у Європі.…
Багато автовласників, прагнучи заощадити, все частіше відмовляються від послуг автомийок, вважаючи за краще доглядати за…
В Україні готуються запровадити штрафи для водіїв і перевізників, які відмовляються перевозити пільговиків або навмисно…
Практично кожен український водій може потрапити в ситуацію, коли поліцейський намагається зупинити автомобіль, але робить…
Mazda готує новий субкомпактний кросовер, який, ймовірно, отримає назву CX-20 і замінить нинішню модель CX-3.…
З настанням літа автолюбителям варто приділяти більше уваги стану свого транспорту. Підвищені температури, пилок рослин…
Leave a Comment