З часом будь-який автомобіль зношується та починає демонструвати ознаки несправностей. Одні з них проявляються одразу, інші ж можуть залишатися непомітними довгий період. Зовні все виглядає нормально – двигун заводиться, фари світять, кондиціонер працює. Але приховані проблеми тим часом розвиваються і можуть призвести до серйозної поломки в критичний момент. Щоб цього уникнути, розглянемо найпоширеніші приховані дефекти, які можуть становити загрозу для водія та пасажирів.
Якщо лакофарбове покриття автомобіля має різну товщину в окремих зонах, це може свідчити про повторне фарбування після аварії. Часто в таких випадках використовують неякісні матеріали або порушують технологію нанесення.
Зверніть увагу на вигнуті елементи кузова – там найчастіше видно патьоки, напливи або неоднорідність кольору. Такі сліди можуть вказувати на косметичний ремонт і приховані ушкодження.
Навіть при ретельному догляді за авто з часом з’являються вогнища корозії. І якщо зовнішню іржу на порогах або арках ще можна виявити й усунути, то корозія на елементах силової конструкції небезпечна, бо довго залишається невидимою.
Непомітна на перший погляд іржа роз’їдає метал, послаблює жорсткість кузова, що знижує безпечність авто у разі зіткнення. Крім того, постраждалі від корозії вузли працюють менш ефективно, що призводить до збільшення навантаження на інші системи.
Тому рекомендується регулярно оглядати днище, лонжерони, кріплення та інші важкодоступні зони, особливо якщо авто часто їздить бездоріжжям чи в умовах підвищеної вологості.
Сучасні паливні баки та шланги виготовляються з термостійкого пластику, проте навіть вони не вічні. Температурні коливання, агресивне середовище чи механічні пошкодження можуть спричинити мікротріщини, через які просочується пальне.
Потрапляння пального або інших рідин (оливи, антифризу, гальмівної рідини) на гарячі частини двигуна чи вихлопної системи здатне спричинити займання. Тому важливо регулярно перевіряти стан шлангів, з’єднань і бачків на герметичність.
Багато водіїв недооцінюють важливість правильного рівня технічних рідин. Недолік мастила або антифризу погіршує змащування та охолодження механізмів, через що збільшується знос і ймовірність перегріву.
Система двигуна, гальмівна система та трансмісія залежать від достатньої кількості й якості рідин. Особливо це важливо при інтенсивній експлуатації автомобіля – у таких випадках витрати зростають, і потрібно частіше перевіряти рівень мастила, гальмівної рідини та охолоджувача.
Гума піддається постійному впливу шкідливих факторів: дорожніх реагентів, гострих предметів, високих температур. З часом на протекторі з’являються тріщини, проколи, він лисіє або втрачає товщину. Внаслідок цього при екстреному гальмуванні або на високій швидкості шина може лопнути.
Щоб уникнути проблем, слідкуйте за тиском у колесах, візуальним станом протектора та уникайте агресивної їзди, різких маневрів і наїздів на бордюри або глибокі вибоїни.
Шум, стукіт або вібрації під час поворотів можуть свідчити про зношення рульової рейки. Це небезпечно, оскільки рульовий механізм безпосередньо впливає на здатність керувати автомобілем.
Пошкодження ущільнень, люфти та втрата герметичності призводять до втрати точності керування, а у крайніх випадках – до повного заклинювання. Якщо ви помітили, що кермо стало занадто легким або, навпаки, важким, обов’язково зверніться до СТО.
Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…
Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…
В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…
Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…
В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…
Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…
Leave a Comment