Авто

Ознаки перегріву автоматичної коробки передач і до чого це призводить

АКПП вимагає акуратного ставлення й регулярного обслуговування. Інакше існує ризик перегріву, який може призвести до серйозних поломок, дорогого ремонту або навіть повної заміни агрегату.

Робоча температура: яка має бути та що стається при перегріванні

Температура роботи автоматичної трансмісії залежить від конкретної моделі авто та умов експлуатації. У нормі вона тримається в межах 50–90 °C. Якщо показник перевищує 100 °C, це вже вважається перегрівом. Критична межа – близько 130 °C.

Контроль за температурою здійснюється за допомогою спеціального датчика, який встановлюють на корпусі або картері коробки. Масло в АКПП відповідає за змащення, охолодження та передачу тиску всередині механізму. На деяких авто передбачено індикатор температури, який попереджає водія про небезпечне нагрівання.

Що відбувається при перегріві АКПП

Перегрівання коробки – це серйозна проблема. Висока температура призводить до окислення оливи: вона втрачає в’язкість, погіршуються її змащувальні й охолоджувальні властивості. У маслі з’являються відкладення у вигляді смоли та коксу, що руйнує фрикціони. Крім того, пришвидшується зношення шестерень, клапанів і соленоїдів.

Через перегрів можуть пошкоджуватися трубки, які з’єднують АКПП із радіатором охолодження. Як наслідок – втрата оливи, падіння тиску всередині коробки, можливе потрапляння антифризу в систему. Це загрожує повною відмовою трансмісії або навіть її руйнуванням.

Проблеми не обмежуються тільки коробкою: тепло передається і на двигун через масляні трубки та радіатор. В результаті підвищується температура мотора, знижується його потужність і ресурс, збільшується витрата палива. Крім того, перегрів АКПП може викликати збої в роботі електроніки автомобіля.

Чому АКПП може перегріватися

Причин для перегріву кілька, серед основних — недостатня кількість оливи, її погана якість або забруднення, несправності радіатора охолодження трансмісії, агресивний стиль водіння чи надмірні навантаження (наприклад, буксирування важких причепів).

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025