Авто

Ознаки перегріву автоматичної коробки передач і до чого це призводить

Share

АКПП вимагає акуратного ставлення й регулярного обслуговування. Інакше існує ризик перегріву, який може призвести до серйозних поломок, дорогого ремонту або навіть повної заміни агрегату.

Робоча температура: яка має бути та що стається при перегріванні

Температура роботи автоматичної трансмісії залежить від конкретної моделі авто та умов експлуатації. У нормі вона тримається в межах 50–90 °C. Якщо показник перевищує 100 °C, це вже вважається перегрівом. Критична межа – близько 130 °C.

Контроль за температурою здійснюється за допомогою спеціального датчика, який встановлюють на корпусі або картері коробки. Масло в АКПП відповідає за змащення, охолодження та передачу тиску всередині механізму. На деяких авто передбачено індикатор температури, який попереджає водія про небезпечне нагрівання.

Що відбувається при перегріві АКПП

Перегрівання коробки – це серйозна проблема. Висока температура призводить до окислення оливи: вона втрачає в’язкість, погіршуються її змащувальні й охолоджувальні властивості. У маслі з’являються відкладення у вигляді смоли та коксу, що руйнує фрикціони. Крім того, пришвидшується зношення шестерень, клапанів і соленоїдів.

Через перегрів можуть пошкоджуватися трубки, які з’єднують АКПП із радіатором охолодження. Як наслідок – втрата оливи, падіння тиску всередині коробки, можливе потрапляння антифризу в систему. Це загрожує повною відмовою трансмісії або навіть її руйнуванням.

Проблеми не обмежуються тільки коробкою: тепло передається і на двигун через масляні трубки та радіатор. В результаті підвищується температура мотора, знижується його потужність і ресурс, збільшується витрата палива. Крім того, перегрів АКПП може викликати збої в роботі електроніки автомобіля.

Чому АКПП може перегріватися

Причин для перегріву кілька, серед основних — недостатня кількість оливи, її погана якість або забруднення, несправності радіатора охолодження трансмісії, агресивний стиль водіння чи надмірні навантаження (наприклад, буксирування важких причепів).

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Як поводитись, якщо вас зупинила поліція: поради адвоката

Кожен водій рано чи пізно може опинитися в ситуації, коли його зупиняє поліція. У таких…

15.06.2025

Експерти назвали найбільш аварійні авто 2020 року

Американський Інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів масштабне дослідження, яке показало, які п'ятирічні автомобілі є найнебезпечнішими…

15.06.2025

В Україні з 1 липня техогляд автомобілів проходитиме з обов’язковою відеофіксацією

З 1 липня в Україні змінюється порядок проведення технічного огляду автомобілів - тепер усі перевірки…

15.06.2025

Колір має значення: які машини найменше втрачають у вартості

Аналіз, проведений компанією iSeeCars, виявив цікаву закономірність: машини, пофарбовані в яскраві та незвичайні кольори, зберігають…

15.06.2025

Volkswagen відродить Touran у вигляді електромобіля (ФОТО)

Volkswagen готує мінівен із хитрими дверима для суперництва із Zeekr. Британський Autocar з'ясував, що автовиробник…

15.06.2025

В Україні хочуть ввести медогляди для водіїв віком від 65 років

У Верховній Раді готуються серйозні зміни, що можуть торкнутися всіх водіїв поважного віку. Йдеться про…

15.06.2025