Авто

Ознаки перегріву автоматичної коробки передач і до чого це призводить

АКПП вимагає акуратного ставлення й регулярного обслуговування. Інакше існує ризик перегріву, який може призвести до серйозних поломок, дорогого ремонту або навіть повної заміни агрегату.

Робоча температура: яка має бути та що стається при перегріванні

Температура роботи автоматичної трансмісії залежить від конкретної моделі авто та умов експлуатації. У нормі вона тримається в межах 50–90 °C. Якщо показник перевищує 100 °C, це вже вважається перегрівом. Критична межа – близько 130 °C.

Контроль за температурою здійснюється за допомогою спеціального датчика, який встановлюють на корпусі або картері коробки. Масло в АКПП відповідає за змащення, охолодження та передачу тиску всередині механізму. На деяких авто передбачено індикатор температури, який попереджає водія про небезпечне нагрівання.

Що відбувається при перегріві АКПП

Перегрівання коробки – це серйозна проблема. Висока температура призводить до окислення оливи: вона втрачає в’язкість, погіршуються її змащувальні й охолоджувальні властивості. У маслі з’являються відкладення у вигляді смоли та коксу, що руйнує фрикціони. Крім того, пришвидшується зношення шестерень, клапанів і соленоїдів.

Через перегрів можуть пошкоджуватися трубки, які з’єднують АКПП із радіатором охолодження. Як наслідок – втрата оливи, падіння тиску всередині коробки, можливе потрапляння антифризу в систему. Це загрожує повною відмовою трансмісії або навіть її руйнуванням.

Проблеми не обмежуються тільки коробкою: тепло передається і на двигун через масляні трубки та радіатор. В результаті підвищується температура мотора, знижується його потужність і ресурс, збільшується витрата палива. Крім того, перегрів АКПП може викликати збої в роботі електроніки автомобіля.

Чому АКПП може перегріватися

Причин для перегріву кілька, серед основних — недостатня кількість оливи, її погана якість або забруднення, несправності радіатора охолодження трансмісії, агресивний стиль водіння чи надмірні навантаження (наприклад, буксирування важких причепів).

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025