Авто

Ознаки перегріву автоматичної коробки передач і до чого це призводить

АКПП вимагає акуратного ставлення й регулярного обслуговування. Інакше існує ризик перегріву, який може призвести до серйозних поломок, дорогого ремонту або навіть повної заміни агрегату.

Робоча температура: яка має бути та що стається при перегріванні

Температура роботи автоматичної трансмісії залежить від конкретної моделі авто та умов експлуатації. У нормі вона тримається в межах 50–90 °C. Якщо показник перевищує 100 °C, це вже вважається перегрівом. Критична межа – близько 130 °C.

Контроль за температурою здійснюється за допомогою спеціального датчика, який встановлюють на корпусі або картері коробки. Масло в АКПП відповідає за змащення, охолодження та передачу тиску всередині механізму. На деяких авто передбачено індикатор температури, який попереджає водія про небезпечне нагрівання.

Що відбувається при перегріві АКПП

Перегрівання коробки – це серйозна проблема. Висока температура призводить до окислення оливи: вона втрачає в’язкість, погіршуються її змащувальні й охолоджувальні властивості. У маслі з’являються відкладення у вигляді смоли та коксу, що руйнує фрикціони. Крім того, пришвидшується зношення шестерень, клапанів і соленоїдів.

Через перегрів можуть пошкоджуватися трубки, які з’єднують АКПП із радіатором охолодження. Як наслідок – втрата оливи, падіння тиску всередині коробки, можливе потрапляння антифризу в систему. Це загрожує повною відмовою трансмісії або навіть її руйнуванням.

Проблеми не обмежуються тільки коробкою: тепло передається і на двигун через масляні трубки та радіатор. В результаті підвищується температура мотора, знижується його потужність і ресурс, збільшується витрата палива. Крім того, перегрів АКПП може викликати збої в роботі електроніки автомобіля.

Чому АКПП може перегріватися

Причин для перегріву кілька, серед основних — недостатня кількість оливи, її погана якість або забруднення, несправності радіатора охолодження трансмісії, агресивний стиль водіння чи надмірні навантаження (наприклад, буксирування важких причепів).

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Чому взимку не варто одразу ставити автомобіль на ручник

Взимку кількість проблем під час експлуатації автомобіля значно зростає через додаткові навантаження на систему. Автомеханіки…

24.11.2025

Американці обрали кращий SUV року: названо переможця

Американці знову влаштували шоу на колесах: електричний Cadillac Escalade IQ став головним SUV 2026 року…

24.11.2025

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025