Класична ситуація, коли автомобіль застрягає на м’якому ґрунті або пухкому снігу, і починає буксувати на місці. Що робити в такому випадку? Інструктор із позашляхового водіння радить: не поспішайте буксувати, адже це тільки погіршить ситуацію. Буксуючи на повну потужність, ви, швидше за все, поглибите застрягання, і машину буде складно витягнути. Натомість зупиніться вчасно, і тоді можна спробувати вийти, розгойдувавшись.
Є думка, що цей метод підходить лише для автомобілів з механічною коробкою передач, але це не так. Розгойдування працює на будь-якому типі трансмісії, будь то механіка, автомат, робот чи варіатор.
Перш за все, потрібно зрозуміти, що саме заважає руху. Якщо автомобіль загорнув сніг перед собою, можна спробувати від’їхати назад і звільнити колію, розкидавши сніг ногами. Потім плавно поїхати вперед і продовжити рух. Але частіше буває, що машина вже застрягла, хоча не висіла на днищі. І тут розгойдування стане в пригоді.
Розгойдування на механіці дуже просте. Потрібно плавно відпускати зчеплення і поступово натискати газ, щоб накотити автомобіль на перешкоду, але без буксування. Як тільки колеса впираються в перешкоду, вичавлюйте зчеплення, вмикайте задню передачу і плавно від’їжджайте назад. Потім знову вмикайте першу передачу і поїдьте вперед. Іноді простору для маневру може бути мало, але все одно потрібно злегка вичавлювати і відпускати зчеплення, щоб автомобіль почав рухатись назад і вперед, як маятник. Коли відчуєте, що машина вже ось-ось вибереться, не змушуйте колеса сильно буксувати, додайте газу — і ви на волі.
Розгойдування на автоматі трохи складніше, оскільки тут немає зчеплення. Однак багато автоматичних коробок передач дозволяють перемикатися між рухом вперед і назад без натискання на педаль гальма. Але змінювати напрямок варто тільки після повної зупинки. Тому, щоб почати, дуже плавно натискайте газ, намагаючись просунутися хоч на сантиметр у будь-якому напрямку, при цьому важливо вчасно відпустити газ, щоб зупинити обертання коліс до пробуксовки. Потім повторіть маневр в тому ж напрямку або в зворотному, і з часом колія під колесами ущільниться. Коли площа маневру буде достатня, достатньо буде додати трохи газу — і ви виїдете, як на механіці.
Основні правила для виїзду з “засідки”:
– Як тільки зрозумієте, що застрягли — зупиніться, не варто продовжувати газувати і закопувати машину ще глибше. – Розкидайте сніг перед колесами та під бампером — часто цього вистачає для того, щоб вийти. – Розгойдування — це плавний маятниковий рух вперед-назад, намагаючись уникати пробуксовки. – Ущільнюючи колію, ви зможете поступово вибратися з “пастки”, навіть якщо у вас автомат, механіка чи інша трансмісія.
Цей метод дійсно працює на будь-якому типі коробки передач, тому не бійтеся застосовувати його і в складних ситуаціях на пухкому ґрунті чи снігу.
Декілька днів тому банда злодіїв з Детройта спробувала здійснити зухвале пограбування, викравши позашляховик Cadillac Escalade…
Електричний пікап Tesla Cybertruck оснащений великою батареєю ємністю 123 кВтг, що робить її найбільшою серед…
В Україні поліція, начебто, не має права просто так зупиняти авто — для цього потрібна…
Майбутній президент США Дональд Трамп готує масштабні зміни у політиці підтримки електромобілів та екології, запровадженій…
Експлуатація автомобіля взимку – це справжній виклик, адже потрібно враховувати чимало факторів, серед яких важливе…
Kia офіційно анонсувала дебют нового компактного кросовера Syros, що відбудеться 19 грудня. Першим ринком стане…
Leave a Comment