За 10 років виробництва (з 1960 по 1969 рік) було випущено трохи більше 322 тисяч «горбатих» ЗАЗ-965 всіх модифікацій. Серед них була і експортна «Ялта» ЗАЗ-965АЕ з поліпшеною обробкою (для капіталістичних країн), і всілякі версії для інвалідів, і навіть пікапи для внутрішньозаводського використання, які виготовлялися з бракованих машин. Однак найбільш рідкісним і загадковим серійним виконанням першого «Запорожця» вважається спеціальна поштова модифікація – 965С.
Спеціалізований «листоноша» ЗАЗ-965С спочатку створювався за замовленням Міністерства зв’язку СРСР. Перед конструкторами запорізького автозаводу було поставлене чітке завдання: побудувати зручний автомобіль для збору листів з поштових скриньок у великих містах величезної країни. Звичайні машини тих років мало підходили для подібної служби, адже протягом робочого дня водієві доводилося залишати машину сотні разів, обходячи її, причому виходити доводилося відразу на проїжджу частину, що було досить небезпечно. Незвичайне «праворуке» розташування органів управління 965С обумовлено саме прагненням максимально спростити процедуру вилучення листів: листоноша тепер виходив прямо на тротуар – біля самого ящика.
Місце задніх сидінь зайняв відсік для зібраної кореспонденції, а задні вікна зробили «глухими» – з металевими фільонками (замість скла) з характерним написом «зв’язок». Вантажопідйомність 2-містного автомобіля становила скромні 150 кг (при власній масі 650 кг). Деякі екземпляри ЗАЗ-965С мали також бічні повітрозабірники оригінальної форми.
Як і звичайні ЗАЗ-965 і 965А, поштова версії «горбатих» оснащувалася 4-циліндровими V-подібними моторами МеМЗ повітряного охолодження. При робочому об’ємі в 749 і 887 «кубиків», вони видавали потужність 23 і 27 к.с. відповідно. Середня витрата палива становив 6,5 л / 100 км, а максимальна швидкість автомобіля досягала 90 км/год.
ЗАЗ-965С випустили невеликою партією (кілька сотень машин) в 1960-62 роках. Причому існували версії як з «обличчям» від раннього 965 (з поворотниками- «бородавками» на передніх крилах), так і рестайлінгового 965А. Вважається, що до нашого часу не вцілів жоден екземпляр цієї вкрай цікавої моделі, адже по закінченню терміну служби на пошті їх просто списували і різали на металобрухт. Ходять чутки, що в одній з приватних колекцій в Росії є подібний автомобіль, проте офіційного підтвердження цьому факту немає. Відзначимо, що кілька років тому «Укрпошта» здала в утиль кілька «вагонів» запасних частин для старих авто-листонош, серед яких було багато нових деталей і до 965С.
На початку жовтня український ринок пального опинився під тиском. Середня ціна бензину А-95 становила 58,7…
Компактний преміальний кросовер Lexus NX, який дебютував у 2014 році та отримав другу генерацію чотири…
Зупинка автомобіля поліцейським без чіткої законної підстави є грубим порушенням права на свободу пересування. Такі…
Електрокар Tesla Model X, який з'явився ще у 2015 році та відомий своїм великим запасом…
Сучасні системи впорскування пального в автомобілях не потребують тривалого прогріву перед поїздкою. Експерт пояснює, що…
З настанням осені на дорогах значно зростає ризик аварій через зміну погодних умов. У цей…
Leave a Comment