Автовласники роками сперечаються, який режим роботи двигуна оптимальний, безпечний та ефективний. Одні переконані, що їздити потрібно переважно на високих оборотах. Інші стверджують, що розкручувати двигун небезпечно, тому їздять на низьких оборотах. Як справи справді, розповів досвідчений моторист.
Під низькими оборотами ми розуміємо обороти до 3000 об/хв. Такий стиль водіння властивий спокійним та неквапливим водіям. Високими оборотами називаються такі, що практично досягають відсічення на тахометрі. У такому діапазоні їздять гонщики, які віддають перевагу динамічним розгонам, випередженням і обгонам. Як обидва стилі водіння впливають на стан двигуна та витрату бензину?
Постійні поїздки на високих оборотах, звичайно ж, погано позначаються на термін служби двигуна. Водії розкручують двигун для досягнення кращої динаміки. На практиці це виходить далеко не завжди, оскільки пік потужності і моменту, що крутить, у бензинових двигунів припадає на середину загального діапазону. Після того як стрілка тахометра переходить через середину, характеристики знижуються. По факту крутити мотор до відсікання в повсякденних умовах розумно лише для того, щоб швидко обігнати іншу машину на трасі.
Через підвищені обороти температурне навантаження, яке припадає на вузли мотора, підвищується. Процес змащування елементів основного агрегату порушується, що веде до передчасного зношування елементів, особливо кривошипно-шатунного механізму.
Цьому є доказ. У відпрацьованому моторному маслі у шанувальників швидкої їзди найчастіше виявляють високий відсоток вмісту заліза, алюмінію, олова та інших металів.
Розрахувати рекомендовані оберти двигуна дуже легко. Для цього потрібно знайти червону зону на тахометрі і від її початку відібрати 1500 об/хв. Ви отримаєте оптимальні обороти. Наприклад, у Lada Vesta це 4500 об/хв.
Низькі обороти негативно впливають термін служби двигуна. Багато автовласників їздять на низьких оборотах з однієї простої причини – вони впевнені, що таким чином економлять бензин. Насправді ж низькі обороти далеко не завжди дають змогу зменшити витрату палива. Іноді вони його навіть підвищують, наприклад, під час підйому на гірку під навантаженням. У цей момент у двигуні з’являються вібрації і відбувається детонація, а для підтримки швидкості потрібно енергійніше тиснути на газ і подавати більше бензину. В результаті компоненти двигуна сильніше зношуються та збільшується витрата палива.
Деякі автоексперти радять шанувальникам спокійної їзди іноді навмисно крутити двигун. Це потрібно для того, щоб двигун самоочищався від відкладень, які з’являються та наростають у процесі експлуатації.
Таким чином, як високі, так і низькі обороти шкодять двигуну автомобіля. Щоб він служив довго, а автомобіль радував чудовою динамікою, потрібно намагатися тримати оберти у безпечному діапазоні. Практично для всіх бензинових двигунів він становить від 1500 до 4000 об/хв.
Cupra Terramar для Європи заявлений у трьох варіантах виконання: дві бензинові та одна PHEV-версія з…
З наближенням зими для українських водіїв стає актуальною підготовка автомобіля до холодів та погіршення погоди.…
Австралійський офіс Mercedes-Benz запропонує місцевим покупцям лімітований варіант GLC 300 4Matic Avantgarde. Цей німецький кросовер…
Mercedes-AMG анонсував розробку повністю електричного SUV, що обіцяє стати справжнім спорткаром на колесах. Очікується, що…
Nissan у кризі: настають масові звільнення. Ще один автогігант втрачає позиції через тиск з боку…
Більшість власників переконані, що при покупці транспортного засобу дізнатися про всі його функції можна в…
Leave a Comment