Деякі автомобілісти говорять про те, що акумулятор автомобіля потрібно час від часу заряджати. Вважається, що цей превентивний захід потрібний для того, щоб батарея не розряджалася на стільки, що двигун перестане запускатися.
Щоб цього не сталося, на думку автолюбителів, достатньо заряджати раз на півроку. Тож чи потрібно періодично заряджати акумулятор автомобіля чи це не має жодного сенсу? Коли потрібна зарядка акумулятора?
Акумуляторна батарея є джерелом енергії для автомобіля. Енергія виробляється у ньому, внаслідок хімічних реакцій що відбуваються всередині. Принцип схожий на інші акумулятори, наприклад у смартфонах та іншій портативній техніці та електроніці.
Найбільше електричної енергії потрібно під час запуску двигуна транспортного засобу, коли розкручується вал. Потім включається в роботу генератор, який є джерелом електроенергії для автомобіля під час роботи двигуна.
Генератор заповнює витрачений заряд акумулятора та не дає йому розряджатися. Енергія, що виробляється генератором, витрачається на роботу освітлення салону, фар, габаритних вогнів, автомагнітоли, кондиціонера, обігріву та інших функцій.
Влітку енергії більше може споживати клімат-контроль, а взимку обігрів салону та підігрів сидінь.
При активному використанні електричних компонентів автомобіля, особливо в зимовий період, генератор може виробляти недостатню кількість електроенергії, щоб повністю відшкодувати витрати на стартер, підігрів, обігрів, роботу магнітоли, світла і так далі.
У результаті поступово акумулятор розряджається. Не варто також забувати про його природну хімічну деградацію. Це особливо помітно, коли акумулятор новий і в перші кілька років заряджання він може не вимагати.
Згодом, зазвичай через 2-3 роки, спостерігається видиме старіння акумулятора. Пластини акумулятора починають покриватися кристалами зі свинцю та сірчаної кислоти, внаслідок чого зменшується ємність акумулятора.
Взимку ці процеси прискорюються, акумулятор від генератора заряджається повільніше, а енергії витрачатися може значно більше, ніж у літній період. Варто сказати, що сильна спека має також згубний вплив на акумулятор.
Якщо автомобіль не використовується, акумулятор все одно повільно розряджається приблизно на 30% кожні півроку від початкової ємності. Продовжуються також процеси деградації, що з часом призведе до повної недієздатності АКБ.
В ідеалі необхідно регулярно (1 раз на місяць) перевіряти рівень заряду акумулятора за допомогою мультиметра. Завдяки цій простій діагностиці можна дізнатися про напругу акумулятора і не допустити його прискореної деградації.
Мультиметр налаштовуємо так: Включаємо режим “волти”, перемикаємо на позначку “20 V”, чорний провід підводять до “-” клеми, а червоний до “+” клеми акумулятора. Потім на табло виходить показник напруги.
Батарею, якщо це необхідно, слід заряджати при температурному режимі від 0 до 25°C
Якщо «обслуговувати» акумулятор регулярно і при необхідності його дозаряджати, то він прослужить більш тривалий час і не підведе в не підходящий момент.
Яку тему обговорити у таких статтях? Задавайте запитання та ділитесь думкою у коментарях.
Volvo готується до повернення універсала XC70 у 2026 році — моделі, яка раніше зайняла особливу…
Підвищена витрата моторного масла майже завжди є ознакою проблем із двигуном або його вузлами. У…
Інвестиція у позашляховик може стати вигідним рішенням, якщо обрати модель, здатну служити десятиліттями. Експерти з…
Volkswagen показав нові фото нового T-Roc 2026, який представлять на автосалоні в Мюнхені у вересні.…
Нинішнє покоління популярного кросовера Mitsubishi Outlander перебуває на ринку з 2021 року, а восени 2024-го…
Питати власника автомобіля про надійність його машини можна, але навряд чи варто очікувати на об'єктивну…
Leave a Comment