Статті

Опції, за які автоконцерни самі мають доплачувати споживачам

Як відомо, за низку різноманітних опцій в автомобілі дилери вимагають доплату з покупців. Однак розрекламований функціонал часто просто непотрібний, а часом навіть небезпечний. Скажімо більше: за невідповідність очікуванням та обман продавцям вже самим настав час почати платити неустойку довірливим споживачам.

Візьмемо, наприклад, систему визначення втоми водія, яка регулярно викидає на приладовому щитку автомобіля нагадування про те, що «кермовому» варто було б випити кави. Мовляв, шофер втратив пильність, перевтомився і потребує відпочинку. Насправді, якщо реально заплющити очі, то подібна функція може зовсім не спрацювати. Або, навпаки, подумати, що пілот втомився, коли той їде в динамічно-хаотичному режимі. Марно? Ще й як. А от якби машина справді зварила водієві каву, то ціни б їй не було.

А як вам сподобається система Start-Stop, яку багато водіїв просто відключають. По-перше, вона часто нервує своїм рваним циклом роботи; по-друге, не дає змоги різко «вистрілити» з місця; зрештою, ще й шкодить здоров’ю. Окрім жартів – при роботі двигуна з функцією Start-Stop є ризик отруїтися монооксидом вуглецю, яким насичені вихлопні гази. Декілька років тому світові автогіганти, включаючи Volkswagen, Mercedes-Benz, Toyota та Kia, розгрібали з цього приводу численні позови від споживачів.

Та й з огляду на економію палива, про яку поголовно кричать виробники, «Старт-Стоп» — інструмент, не більш ніж теоретичний. Бо реально зберегти гроші в гаманці від використання цієї системи можна лише при регулярно витриманому інтервалі після зупинки двигуна, що становить не менше 10 секунд. Чи буває у вас таке в пробках? Отож і воно.

Модніша система автоматичного паркування теж не про зручність та безпеку. Скоріше навпаки. Подібний функціонал часто хоче поставити машину там, де не влізе навіть мотоцикліст. А якщо без іронії, то автопарковник може легко спровокувати ДТП на рівному місці, банально не побачивши стовпчик або надміру близько підкравшись до іншого автомобіля. Та й взагалі: чи його послугами часто користуються водії? Майже ніколи! Мабуть, лише кілька разів — перед коханкою чи сусідом: «понтів» заради і забави.

І таких небезпечних та марних опцій в машинах — хоч греблю гати: від шкіряних крісел у салоні, «завдяки» чому мерзне «гідність» взимку і потіє — влітку, до охолоджуваного ящика рукавички, який насправді нічого не охолоджує. Втім, ми не відмовимося від усіх цих «благ цивілізації», але не за наш рахунок.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Renault може відродити “заряджені” моделі Renault Sport

Renault натякнула на можливе повернення "заряджених" моделей Renault Sport, незважаючи на офіційну відмову від лінійки…

12.12.2025

Як уникнути проблем з авто під час довгого простою

Деякі водії взимку користуються іншим транспортом або мають окремі авто для різних сезонів. Інколи машина…

12.12.2025

Сучасні електрокари не загрожують пішоходам більше, ніж ДВЗ

Нове дослідження Лідського університету показало, що електромобілі не становлять більшої загрози для пішоходів, ніж автомобілі…

12.12.2025

Два китайські електромобілі отримали 5 зірок Euro NCAP

Китайські електромобілі продовжують виходити на європейський ринок, і їх тестують за суворими стандартами безпеки Euro…

12.12.2025

Гетманцев пояснив зміни щодо оподаткування електромобілів у 2026 році

З 1 січня 2026 року втратить чинність норма Податкового кодексу, яка звільняла від ПДВ імпорт…

12.12.2025

Toyota повернула лідерство в рейтингу прогнозованої надійності, Subaru на другому місці

Минулого року Subaru несподівано випередила Toyota в рейтингу прогнозованої надійності, що стало справжнім шоком для…

12.12.2025