Статті

Як короткі поїздки взимку в місті можуть негативно позначитися на автомобілі

Більшість із нас живе в місті, їздить машиною на короткі дистанції – до роботи і назад, – це може негативно позначитися на автомобілі.

Якщо протяжність поїздок не більше 8 км – ваш автомобіль у зоні ризику. І Ви запитаєте себе: «І що тепер робити, чи взагалі не їздити? А машину я навіщо купив?

Є перевірені засоби як вирішення проблеми.

  1. Масло втрачає властивості

    При прогріванні двигуна в масло потрапляє паливо. Це відбувається через те, що двигун, поки він холодний, працює на збагаченій суміші. А за коротку поїздку паливо не встигає випаруватися. Воно накопичується в олії та погіршує його властивості. За таких мінімальних режимів їзди в маслі накопичується не тільки паливо, а й вода. При остиганні двигуна на стінках циліндрів утворюється конденсат, і краплі стікають у піддон. Вода з олією утворюють емульсію, що має низькі змащувальні властивості. Іноді вода, що замерзла в піддоні, навіть перекриває подачу масла через маслоприймач.

Рівень олії взимку може виявитися вищим за максимум. Причина проста — у маслі багато палива та води.

Є два способи боротьби з цими небезпечними явищами:

  1. Вдвічі частіше міняти масло.
  2. Періодично здійснювати регулярні поїздки (не менше 15 хвилин) швидкісними магістралями. Обороти двигуна повинні бути вищими 4000 за хвилину. Щоб їх простіше було розвинути, увімкніть знижену передачу. Якщо автомат або варіатор не мають ручного вибору швидкостей, можна перевести коробку в спортивний режим.

2. Утворюється нагар

Це відбувається, якщо двигун довгий час працює на збагаченій суміші і при низьких температурах. Камера згоряння, клапани, свічки запалювання покриваються товстим шаром вуглецевих відкладень.

Такі режими роботи можуть призводити до закоксування поршневих кілець. Як наслідок – масложер. Можуть відмовляти свічки запалення, що заросли нагаром, і навіть прогоряти клапани, якщо нагар перешкоджатиме їх повному закриттю.

3. Ушкоджується нейтралізатор

При частій роботі на збагаченій суміші на сотах каталітичного нейтралізатора утворюється подібність нагару.

Сюди летять частинки сажі (нагару), що відірвалися від днища поршня або інших деталей камери згоряння.

І тут найкращою профілактикою буде поїздка на підвищених оборотах двигуна. Тільки пам’ятайте, що перед такими заїздами двигун повинен бути повністю прогрітий.

4. Забивається сажевий фільтр

Регенерація фільтра сажі на автомобілі з дизелем відбувається при тривалому русі на високій швидкості. Якщо автомобіль довгий час їздить у місті, пропалення не відбувається.

Про забитий фільтр сигналізують відповідні символи на панелі приладів і навіть втрата двигуном потужності і зростання витрати палива.

5. Замерзає вихлопна система

Короткі поїздки та ще й у поєднанні з автозапуском сприяють накопиченню конденсату в елементах вихлопної системи. Часом її накопичується стільки, що, змерзнувши, вона не дає виходити вихлопним газам.

При цьому двигун не заводиться. Для зливу можна просвердлити отвори в глушнику та резонаторі.

Але краще – регулярні поїздки трасою.

6. Розряджається акумулятор

У коротких поїздках акумулятор не встигає зарядитись після пуску двигуна. Холодній батареї треба прогрітися, щоб почати приймати заряд.

Та й інших споживачів багато: обігріви, моторчики обігрівача та двірників, фари. Найчастіше АКБ розряджається при слабкому чи не зовсім справному генераторі.

7. Розвивається корозія

За коротку поїздку волога, яку «надихали» та занесли в салон на взутті та одязі пасажири, не встигає випаруватися. Волога осідає на стеклах – вони швидко пітніють і обмерзають.

Крапельки конденсату, що стікають у приховані порожнини кузова, можуть потрапляти між деталями, з’єднаними контактним зварюванням. Під час стоянки вода замерзає і, збільшуючись обсягом, буквально розриває зварені деталі. Лакофарбні покриття тріскаються, і волога дістається оголеного металу. І починається корозія.

Метод боротьби з підвищеною вологістю – знову ж таки довгі поїздки, за час яких салон ґрунтовно прогріється і просохне. Після поїздки автомобіль потрібно вистудити, відчинивши всі двері, щоб усередині не накопичувався конденсат.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025