Статті

Автомобільні опції, які можуть бути марними і навіть шкідливими у зимовий період

Автомобілістам, хочуть вони того чи ні, доводиться постійно пристосовуватись до зимових умов та готувати до них свою машину. Однак тут слід зазначити, що більшість сучасних автомобілів мають підвищений функціонал, який узимку може бути корисним. Особливо, якщо мова йде про так званий «зимовий пакет», в який можуть входити акумулятор підвищеної ємності, електричні обігріви всіх крісел, керма та лобового скла тощо. Однак є й не найкорисніші для зими опції. Більше того, у деяких випадках вони можуть бути навіть шкідливими. І сьогодні поговоримо про них – пройдемося невеликим списком.

Почати хотілося б зі світлодіодної головної оптики. Такі фари застосовуються на переважній більшості сучасних автомобілів і часто можуть входити до їхньої базової комплектації. Оптика з LED-елементами надає зовнішньому вигляду машини ефектності, а в моделях середнього класу і вище забезпечує високий рівень освітлення дороги, що дозволяє комфортно їздити в темний час доби, особливо на далекі відстані.

Однак, якщо йдеться про зимову поїздку, то зі світлодіодними фарами вона не завжди буває по-справжньому зручною. Справа в тому, що по-перше, така оптика може обмерзати льодом, бо зовнішня її частина практично не нагрівається і через це падає яскравість освітлення і розмивається світлотіньова межа, що не є добре.

По-друге, світлодіодна оптика – це оптика, яка випромінює світловий потік з колірною температурою не менше 4000 Кельвінів. Тобто, ми маємо на виході біле світло, а воно вкрай непрактичне у снігопад, бо дорога починає зливатися зі снігом в одне ціле і можна втратити орієнтири.

Друга марна опція взимку – це датчик дощу. Звичайно ж, він і не призначений для використання за температури нижче 0 градусів. Однак ті, хто живе у великих містах, цілком можуть залишати функцію активованою, оскільки часом виникає необхідність в очищенні скла від бруду, дорожніх реагентів і при міській експлуатації це дозволяє не відволікатися на зайві маніпуляції руками. Тільки от вимикати датчик перед тим, як надовго піти з машини, думають не всі.

В результаті, коли наступного разу автовласник повертається у свою машину і включає запалювання, двірники «на автоматі» починають елозити по склу. Це не є добре, особливо якщо самі двірники примерзли до його поверхні – у такому випадку, зростає ризик пошкодження трапецій, склоочисників, ремонт яких може бути дорогим.

Ще одна опція, яка марна взимку або навіть може бути шкідливою – це система утримання у своїй смузі руху. Вона набуває все більшої популярності, оскільки належить до класу систему активної безпеки і теоретично, покликана убезпечити водія від з’їзду з дороги чи то з виїзду на зустрічну смугу тоді, коли він втратив пильність. Ну а, у своїй смузі руху система утримує машину шляхом підрулювань.

Так, на сухій дорозі вона може працювати. Однак, коли замість чистого та сухого асфальту ми маємо ожеледицю або сніжну кашу, то таку опцію краще відключити. Інакше будуть непотрібні коливання кермом, що може спровокувати втрату контролю над автомобілем.

Як бачите, далеко не весь функціонал в авто може бути корисним у зимову пору року.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Сучасні електрокари не загрожують пішоходам більше, ніж ДВЗ

Нове дослідження Лідського університету показало, що електромобілі не становлять більшої загрози для пішоходів, ніж автомобілі…

12.12.2025

Два китайські електромобілі отримали 5 зірок Euro NCAP

Китайські електромобілі продовжують виходити на європейський ринок, і їх тестують за суворими стандартами безпеки Euro…

12.12.2025

Гетманцев пояснив зміни щодо оподаткування електромобілів у 2026 році

З 1 січня 2026 року втратить чинність норма Податкового кодексу, яка звільняла від ПДВ імпорт…

12.12.2025

Toyota повернула лідерство в рейтингу прогнозованої надійності, Subaru на другому місці

Минулого року Subaru несподівано випередила Toyota в рейтингу прогнозованої надійності, що стало справжнім шоком для…

12.12.2025

Peugeot відроджує лінійку GTi у повністю електричному форматі

Peugeot повертає легендарну спортивну лінійку GTi - тепер уже у повністю електричному форматі. Першою моделлю…

12.12.2025

Як захистити кузов авто взимку: поради для безпечного сезону

Зима шкодить не лише двигуну та ходовій частині, а й кузову авто. Мороз, волога, сіль…

12.12.2025