Статті

Чого найбільше у житті бояться навіть досвідчені водії

Share

Часто навіть після незначної аварії у водія починає формуватися побоювання перебування за кермом. Вона не просто позбавляє нас радості водіння. Ми починаємо відчувати панічні атаки і, керуючи автомобілем у стані постійного стресу, ризикуємо чужою та своєю безпекою. Як подолати ці несвідомі страхи, розповідає портал «АвтоПогляд».

Навіть досвідчені водії, як ми вже сказали, стикаються з описаною проблемою, починаючи становити реальну небезпеку. По-перше, тому що в негативному для себе ключі інтерпретують поведінку оточуючих. А по-друге, ухвалюють нелогічні та небезпечні рішення в абсолютно тривіальних ситуаціях.

Часто це проявляється у вигляді активного гальмування при спробі перебудуватись навіть у швидкісний ряд. Або навпаки: керманич починає нерозумно прискорюватися, інстинктивно прагнучи швидше залишити дорожній простір, в якому відчуває дискомфорт. Іноді це призводить навіть до повної відмови від керування т/с, коли в незрозумілій ситуації водій перестає робити хоч якісь дії.

Природно, такі дії викликають негативний відгук інших пілотів. Що призводить до ще більш серйозної фіксації людини на своїх персональних страхах водія. Що ж робити і взагалі, чи варто з цим боротися? Може буде краще, якщо людина з подібними проблемами просто не опиниться за кермом?

Тут є цікавий приклад автоспорту, де дуже важко уникнути аварій. Вони бувають прохідними, тобто не викликають жодних психологічних проблем. Але трапляються й емоційно тяжкі події, після яких пілот починає відчувати інстинктивний страх перед певними діями.

У таких випадках намагаються досконально розібрати ДТП для того, щоб гонщик міг зрозуміти справжню причину того, що сталося, і усвідомити рівень власного внеску в те, що сталося. Зрозуміло, що розглядаються й варіанти дій, у яких проблема не сталася б. Що дозволяє позбутися ірраціональних страхів перед тим, що сталося.

І, звичайно, намагаються якомога раніше повернути спортсмена за кермо, щоб він знову відчув можливість персонального контролю за ситуацією на дорозі. Це, зрозуміло, не означає, що він одразу повинен мчати на максимально високих швидкостях, але відновити віру в себе та довіру до автомобіля описаний алгоритм допомагає дуже добре.

Іноді буває корисним самостійно розібрати аварію з погляду появи тяжчих наслідків, ніж ті, що сталися. Це також знімає частину психологічних проблем. Так, страхи далеко не завжди виникають лише після ДТП. Вони можуть збиратися навіть за результатами щодо спокійного водіння.

Найчастіше людей лякає відсутність контролю за ситуацією. Наприклад, нерозуміння, де саме зупиниться машина внаслідок гальмування. Або з себе виводять переживання через постійне очікування початку ковзання коліс при їзді по обмерзлій трасі.

Перший – звернутися до психотерапевта. Але навіть якщо вам і стане легше, завжди є ризик, що проблема повернеться, коли ви опинитеся віч-на-віч з автомобілем, дорогою і новою складною ситуацією. Але можна спробувати й інший варіант: записуємося на курси підвищення майстерності водія.

Вони хороші тим, що заняття проходять на безпечному та закритому автодромі під постійним контролем досвідчених викладачів. Там у вас буде можливість штучно змоделювати проблему та відпрацювати практичні варіанти її вирішення. А оскільки це відбувається, повторимося, у безпечних умовах, то й причина страху дуже швидко усувається завдяки професійному набору дій.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Українцям назвали три системи, які слід перевірити в авто перед морозом

Перед початком зими у машині потрібно перевірити стан АКБ, а також коректність роботи термостату та…

08.11.2024

Volkswagen представив унікальну систему безпеки для водіїв

Сучасні технології допомагають автомобілям стати безпечнішими, і Volkswagen робить значний крок уперед у цій галузі.…

08.11.2024

Названо 5 найпопулярніших електромобілів жовтня

У жовтні в Україні зареєстрували 4277 нових електромобілів на акумуляторних батареях (BEV), що на 5%…

08.11.2024

Nissan готує новий електрокар, розроблений на основі концепту Leaf Nismo RC

Японський автовиробник Nissan збирається вивести на ринок новий продукт для електричного сегменту спортивних автомобілів, збудований…

08.11.2024

Три прості способи швидко позбутися льоду на лобовому склі

Наш експерт розповів, як боротися з зледенілим склом тим водіям, у яких електрообігрів або «передпусковий»…

08.11.2024

Dacia готується скласти конкуренцію Volkswagen Golf новим доступним хетчбеком

Слідом за новим кросовером Bigster румунський бренд Dacia має намір представити ще один важливий для…

08.11.2024