Автоматична коробка передач останніми роками набула величезної популярності не тільки на вітчизняному просторі, а й у всьому світі. Якщо так піде і далі, то вже в найближчому майбутньому «механіка» може майже повністю піти з сегменту власних автомобілів. Проте все ще є громадяни, які не перейшли на «автомат» або зробили це зовсім недавно. Усім їм важливо пам’ятати, що АКПП має багато критичних відмінностей від МКПП у питаннях експлуатації.
Сучасні автоматичні коробки – це досить складні електромеханічні пристрої. Раніше в АКПП був механічний привід з лаштунками перемикання режимів. У сучасних АКПП він замінений на електронний блок, але тільки для режимів R, N, D. Сучасна електроніка автомата допомагає уникати пошкоджень коробки передач у разі помилки при перемиканні селектора. Наприклад, якщо замість “N” автомобіліст якимось чином потрапив до “D”.
Інша річ – режим «P». На відміну від перерахованих вище, він використовує класичну пряму механічну зв’язок за допомогою металевого тросика. Тут привід переміщає спеціальний кронштейн із коромислом, на кінці якого розташований фіксатор. Фіксатор стоїть на валу, де є коліщатко з прорізами, що нагадує шестерню. Коли фіксатор потрапляє до пазу цієї шестерні відбувається жорстке зачеплення. Електроніка у всьому цьому не бере участі, а значить немає механізму захисту від помилок.
Власне, всі проблеми та небезпеки режиму «паркінг» прямо походять з того, що в основі його роботи досі лежить стара-добра механіка. Якщо спробувати включити «P» на великій швидкості, то коромисла фіксатора почнуть скакати по зубах, що рухаються. Надалі відбувається або поломка шестерні, або сточування металевої стружки. І те, й інше однаково небезпечно для коробки. Щось подібне з фіксатором та шестернею відбувається, коли автомобіліст регулярно залишає «ластівку» в режимі «P» на схилі. Різниця лише тому, що силове вплив у своїй має розтягнутий у часі характер. Щомісячні паркування з порушенням правил викликають втому металу і призводять до поломки всієї коробки.
Дуже важливо правильно ставити машину в режим “паркінг”. Добре, що в цьому немає нічого складного. Для того щоб механічний зв’язок «P» не зношувався, достатньо зняти з нього навантаження. Для цього ручне гальмо в машинах з АКПП потрібно затягувати вже після зупинки, але до відпускання педалі гальма. Тільки після того, як ручник буде затягнутий, можна відпускати педаль і переводити селектор в режим «P». Такий підхід дозволить розподілити навантаження між дисками та гальмівними механізмами.
Bugatti встановила новий рекорд швидкості для родстерів, розігнавши W16 Mistral до 454 км/год на німецькому…
Chevrolet планує швидке оновлення свого популярного кросовера Tracker. Нещодавно машину підловили під час випробувань на…
У 2024 році були визначені найбезпечніші автомобілі, ґрунтуючись на чотирьох ключових умовах оцінки. Оцінювалися показники…
Їздити без фар не можна, в принципі: ні вдень, ні тим більше вночі. Нині часто…
Компанія Abarth, яка перш за все відома розробкою високопродуктивних версій серійних автомобілів Fiat, вирішила припинити…
Компанія Nissan завершує розробку електричної моделі, що прийде на зміну моделі Leaf у 2025 році.…
Leave a Comment